Prima pagină » Actualitate » Trenurile CFR ar putea să nu mai circule deloc în România! Compania feroviară ar putea intra în incapacitate de plată

Trenurile CFR ar putea să nu mai circule deloc în România! Compania feroviară ar putea intra în incapacitate de plată

16 iun. 2025, 12:48, 1 ,
Redacția BZI în Actualitate

CFR Călători atrage atenția asupra faptului că nivelul actual de compensare este insuficient, iar veniturile estimate pentru 2025 sunt serios diminuate, ceea ce ar putea afecta grav funcționarea transportului feroviar de pasageri.

Compania națională care asigură transportul public pe calea ferată avertizează că, în lipsa unei finanțări adecvate, ar putea ajunge într-o situație critică, cu riscul real de a nu-și mai putea susține plățile și de a fi nevoită să sisteze circulația trenurilor de călători.

Trenurile CFR ar putea să nu mai circule deloc în România!

CFR Călători avertizează public că riscă să intre în colaps financiar în 2025, din cauza subfinanțării serviciilor publice și a reducerii veniturilor prognozate pentru anul viitor. Compania transmite că, în lipsa unei compensații cel puțin egale cu cea din 2024, sistemul feroviar ar putea ajunge într-un blocaj cu efecte grave asupra transportului de pasageri.

Într-un comunicat oficial, reprezentanții CFR Călători se plâng că nu vor putea funcționa în condiții decente dacă nivelul compensației bugetare va fi redus, mai ales că întârzie livrarea celor 12 rame de tren promise prin contractul încheiat cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Compania acuză și modificările legislative recente – în special cele privind facilitățile pentru studenți – care au redus drastic veniturile din bilete.

Toate aceste explicații vin însă de la o companie cronic subperformantă, al cărei management este, de ani buni, paralizat de politizare și incompetență. CFR Călători vorbește despre colaps, dar evită să spună că directoarele și directorii care populează structura de conducere încasează lunar salarii generoase, fără ca eficiența sau performanța să se vadă în serviciile oferite călătorilor. Trenuri întârziate, garnituri vechi, condiții mizerabile pentru pasageri – și totuși, conducerea își încasează liniștită indemnizațiile, în timp ce dă vina exclusiv pe buget și pe lipsa sprijinului guvernamental.

Salarii mari pentru directorii CFR! Însă trenurile sunt mizerabile și circulă cu 50 km pe oră

Directorii CFR Călători încasează salarii mari, însă nu își pun întrebarea de ce nu multă lume mai circulă cu trenurile acestea! De ce românii au început să nu le mai placă să circule, în 2025, cu 40-50 km pe oră și să facă aproape 4 ore până în Focșani, de exemplu. Pe lângă acest lucru, trenurile arată ca după război. Mizerie multă și lucruri stricate.

Situația nu este doar una financiară, ci profund morală: cum se justifică pretențiile de creștere a compensațiilor publice atâta timp cât compania e incapabilă să ofere un serviciu decent? În loc de restructurare, înlocuirea managerilor incompetenți sau atragerea de fonduri alternative, CFR Călători merge din nou pe rețeta șantajului emoțional – „dacă nu ne dați bani, oprim trenurile.”

Este adevărat că întârzierea echipamentelor din partea statului agravează problemele, însă acestea nu pot fi scuza pentru două decenii de management defectuos. În prezent, compania spune că se află în pericol de a nu-și mai putea plăti obligațiile contractuale, ceea ce înseamnă, mai pe românește, că se apropie de incapacitatea de plată.

CFR Călători transmite un apel către autoritățile statului, încercând să le implice activ în rezolvarea dezechilibrelor financiare tot mai accentuate, pe fondul compensării insuficiente a serviciilor publice. Compania susține că scopul prezentării acestei situații nu este doar unul informativ, ci și un semnal de alarmă menit să determine intervenția instituțiilor responsabile, pentru a evita agravarea crizei.

Reprezentanții operatorului feroviar afirmă că rămân optimiști și speră ca soluțiile să fie găsite într-un timp cât mai scurt, astfel încât serviciile oferite publicului să nu se deterioreze, ci dimpotrivă, să cunoască o tendință clară de îmbunătățire. Ei subliniază că, în acest moment, în circulație se află deja primele garnituri modernizate sau achiziționate prin fonduri PNRR, ceea ce, în opinia lor, reprezintă un pas concret spre modernizare.

Bugetul.ro
Plecarea lui Dorinel Umbrărescu s-a produs în mod oficial. Drumarul din județul Bacău și-a luat la revedere de la oamenii din zona Buzăului
redactia.ro
Cine este tânăra ucisă de fostul iubit după ce i-a incendiat casa. Victima a fost rapită și în februarie de ucigaș
Bugetul.ro
Recalculare de urgență pentru 5 milioane de pensionari! Se întâmplă pe 15 iulie la CNPP, este ordin clar de la ministrul Muncii
a1.ro
Ipostazele seducătoare în care s-a pozat Alexandra Stan pe bancheta din spate a unei mașini
Playtech.ro
Prințesa Kate, apariție spectaculoasă lângă Macron! A impresionat, detaliul secret observat de puţini
observatornews.ro
Cod roșu de vijelii puternice în tot județul Cluj. Rafale de până la 110 km/h. A fost emis mesaj RO-Alert
Playsport.ro
CALCUL: Cât vor plăti românii pe benzină și motorină de la 1 august, după majorarea accizelor și a TVA-ului
Evz.ro
Vești de ultimă oră de la ANM. Furtuni puternice în România
realitatea.net
Ce temperatură trebuie să setezi la frigider când afară e caniculă. Trucul prin care să scazi factura la curent
SportpeSurse
Bolojan i-a luat banii din buzunar lui Gigi Becali. Cu cât a rămas patronul FCSB
Playtech.ro
Care este pluralul corect pentru 'fier de călcat'? 80% dintre români îl folosesc greşit
Dailybusiness.ro
Ce categorii de persoane trebuie să plătească CASS de la 1 august. Categorii alese în proiectul Guvernului
RomaniaTV
A murit părintele Ioan Mihai Măriuță. Avea doar 35 de ani. Preotul a lăsat în urmă o tânără soție și doi copii. Era un om cum rar se mai găsește!
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
Şoc în politică. Ilie Bolojan ameninţă cu DEMISIA
redactia.ro
Se schimbă școala românească din temelii. Părinții riscă și închisoarea dacă nu respectă acest lucru.
ego.ro
I-a spus aceste cuvinte surorii ei mai mari, iar după câteva ore, s-a sinucis, din cauza examenului de evaluare
Comentarii
  • CFR, o companie falimentară de ani de zile cu salariați plătiți regește care a înregistrat tunuri peste tunuri financiare după revoluție. La câți bani s-au băgat în ea ca ajutoare guvernamentale, se plătea se câteva ori valoarea de piață.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
08 iulie 2025
08 iulie 2025