News Flash:

Umilinta maxima pentru Romania

2 Februarie 2018
789 Vizualizari | 1 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7340 RON (+0.0020)
USD: 4.2129 RON (+0.0179)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Sorin Rosca Stanescu

De la Bruxelles, presedintele Klaus Iohannis ne-a anuntat cu zambetul pe buze ca, dupa ce a negociat de a rupt, Romania a mai obtinut un loc de parlamentar. Este un rezultat bun, ne-a garantat presedintele Romaniei. In realitate, asa cum voi demonstra, umilinta pentru Romania este maxima. Iar Iohannis a lasat din nou steagul jos in fata mai marilor Europei.

Prin plecarea Marii Britanii din UE, cunoscutul Brexit, urmeaza ca 30 de locuri de parlamentar din cele 74 pe care le detine Londra sa se redistribuie statelor ramase. In mod normal, aceasta redistribuire urmeaza sa se faca in baza principiului adoptat initial al repartizarii proportionale degresive. Iata insa ca nu se intampa asa. Iar statistica nu minte.

Cum se poate traduce rezultatul negocierii lui Klaus Iohannis, la capatul careia Romania primeste doar un loc suplimentar de parlamentar? Pentru a afla raspunsul, sa vedem cum stam cu artimetica. Olanda are o populatie de doar 17 milioane de locuitori. In timp ce Romaniei i se suplimenteaza numarul de parlamentari cu unul singur, Olanda, care face parte din nucleul dur UE, va beneficia de inca trei parlamentari. Irlanda are 4,7 milioane de locuitori, in schimb a beneficiat de doua locuri de parlamentar. Suntem pusi in rand cu state cu populatie mult mai mica, cum sunt Estonia, Croatia, Slovacia, Austria, Danemarca sau Suedia. Singurul stat din Uniunea Europeana care a fost si mai umilit decat Romania este Polonia, cu 38 de milioane de locuitori, care primeste tot un singur loc dintre cele 30 redistribuite.

In felul acesta, dupa ce va reusi sa-si treaca prin vot proiectul, in urma unor asa-zise negocieri asemanatoare cu cea facuta cu Klaus Iohannis, Germania obtine pentru nucleul dur al Uniunii Europene o majoritate certa in Parlament, in ciuda faptului ca acest nucleu dur nu reprezinta majoritatea populatiei UE. Situatia este cu atat mai grava cu cat, prin diverse mijloace, atunci cand se supun la vot decizii politice mai delicate, Germania reuseste sa obtina si votul unor parlamentari din celelalte tabere, carora, prin intermediul mecanismelor europene, le-a oferit in prealabil functii sau alte tipuri de avantaje, tocmai pentru a le cumpara bunavointa.

Una este sa admiti ca ti s-a pus pumnul in gura si sa recunosti acest lucru, asa cum face de pilda Polonia, si cu totul altceva este ca, dupa ce ai inghitit pana la ultima picatura umilinta, tu, ca sef al unui stat suveran, sa afirmi batos ca te-ai dus la Comisia Europeana pentru a negocia in avantajul statului pe care-l reprezinti si ca acolo ai ajuns la un ”compromis convenabil”. L-am auzit cu satisfactie pe ministrul roman de Externe, Teodor Melescanu, facand zilele trecute o declaratie comuna cu omologul sau polonez. In sensul ca este inadmisibila intentia de a corela distribuirea fondurilor de coeziune ale Uniunii Europene catre statele membre in functie de modul in care birocratii de la Bruxelles apreciaza ca, intr-o tara sau alta, sunt respectate principiile statului de drept. Sefii diplomatiei de la Bucuresti si de la Varsovia au declarat pe bun dreptate ca aceste fonduri de coeziune nu sunt o pomana sau un premiu pe care Uniunea Europeana il acorda cui vrea si cand vrea. Ele tin de insasi esenta si ratiunea de a fi a Uniunii Europene, care cel putin declarativ, isi propune sa contribuie financiar la ridicarea nivelului unor state considerate a fi la periferia comunitatii. Pentru ca singura ratiune a existentei Uniunii Europene este solidaritatea. Iar solidaritatea se materializeaza prin cresterea nivelului statelor mai putin dezvoltate. In baza contributiei statelor mai dezvoltate. Acestea din urma beneficiind in schimb de o piata mai mare de desfacere a produselor lor, de un supliment de forta de munca din ce in ce mai calificata, dar si de acces la resursele noilor membri UE.

A conditiona alocarea acestor fonduri de statul de drept presupune introducere in ecuatie, cu rea intentie, a unei variabile. Si asta pentru ca statul de drept este definit in atat de multe feluri incat fiecare dintre cei care invoca acest argument poate veni cu o formula proprie de natura sa-l puna la colt pe un interlocutor, care are mai putine voturi proprii in Parlamentul European si infinit mai putine voturi ”asociate”, adica deturnate de la parlamentari  care au uitat care este tara care i-a trimis acolo. Romania, Polonia, celelalte state ale Uniunii Europeana in noua formula cunoscuta sub numele de Visegrad 8, ar trebui ca acum, cu ocazia repartizarii unor locuri de parlamentari pierdute de Marea Britanie, sa se mobilizeze pentru a obtine in beneficiul tarilor central si est-europene si in detrimentul nucleului dur UE cat mai multe locuri in vitorul Parlament European. Pentru ca numai astfel isi vor putea apara cu adevarat interesele. Si numai pe aceasta cale, in loc sa fie invocat conceptul mult prea elastic al statului de drept, in viitor, in Uniunea Europeana se va putea opera cu un alt concept, mult mai clar, al fortei dreptului in raport cu dreptul fortei.

In acest context, cred ca cinstit din partea presedintelui Romaniei este fie sa revina asupra declaratiei facute de la Bruxelles si sa recunoasca ca acolo i s-a bagat pumnul in gura si i s-a impus un singur loc de parlamentar, in ciuda principiului proportionalitatii, fie, din respect fata de poporul roman, sa rupa negocierea pe care a facut-o si pentru care nu a avut niciun fel de mandat din partea Parlamentului de la Bucuresti si sa reia negocierile pentru a obtine in final doua sau trei locuri de parlamentar. Cu atat mai mult cu cat chiar si atunci cand Romania a intrat in Uniunea Europeana ea a fost silita sa accepte un numar mai mic de parlamentari decat i-ar fi revenit daca ar fi fost corect luat in calcul numarul de cetateni.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

bruxelles klaus iohannis europei marii britanii parlamentar olanda
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

UMILINTA MAXIMA  | #639574
SA AIBA UN DIKTATOR COMU IST THELEORMANNEAN LA PUTERE
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2500 (s) | 21 queries | Mysql time :0.125857 (s)