Actualitate

Un bărbat din Brașov a leșinat la 5 minute după vaccinarea anti-Covid-19. Acesta ar fi suferit un șoc anafilactic

Publicat: 22 apr. 2021
doze de vaccin anti-Covid-19
Vaccinare

Vești îngrijorătoare de la un centru de vaccinare anti-Covid-19 din România. Încă un caz de șoc anafilactic a fost raportat în județul Brașov. Un bărbat, în vârstă de 31 de ani, a leșinat la nici 5 minute după ce i-a fost administrată o doză de vaccin împotriva coronavirusului dezvoltat de compania Pfizer.

Conform Prefecturii Brașov, bărbatul de 31 de ani a prezentat o reacție adversă de tip șoc anafilactic, manifestată prin leșin, paloare tegumentară și hipotensiune. Reacția a apărut la 5 minute după administrarea dozei de vaccin Pfizer-BioNtech.

Imunizarea s-a efectuat în Centrul de la Spitalul Militar de Urgență ”Regina Maria” din Brașov.

”În istoricul medical declarat al pacientului nu au existat antecedente personale patologice și nici istoric alergic”, au transmis reprezentanții Prefecturii.

Șoc anafilactic la 5 minute după vaccinarea cu Pfizer

A fost solicitată intervenția echipei de resuscitare din serviciul UPU, iar bărbatul a fost stabilizat și mai apoi supravegheat în Unitatea de Primiri Urgente a spitalulului. Spre seară, acesta a plecat acasă.

Potrivit Prefecturii Brașov, numărul cazurilor totale de reacții adverse post-vaccinale raportate în județ este de 119, dintre care două severe.

Un tânăr de 23 de ani din Brașov a suferit un şoc anafilactic marți, 20 aprilie 2021, după vaccinarea cu Pfizer-BioNtech.

Adrian Marinescu, despre reacțiile adverse după vaccinarea cu AstraZeneca

Dr. Adrian Marinescu, directorul medical al Institutului ”Matei Balş” din București, a comentat la Antena 3 variantele pe care le au cadrele medicale şi populaţia după anunţul făcut de Agenţia Europeană pentru Medicamente despre riscul de formare a cheagurilor de sânge după vaccinul dezvoltat de compania AstraZeneca.

„Cred că datele din ultimul timp stabilesc o relaţie de cauzalitate între vaccin şi tromboze, numai că aceste cazuri sunt foarte rare şi acest lucru se vede în statistică. Cred că ar trebui să privim lucrurile în felul următor: orice medicament, orice vaccin, are şi reacţii adverse notabile. Dacă acestea sunt foarte rare, putem să ne gândim în raport cu beneficiile. Dar putem să mai facem ceva: un profil al pacientului cu risc.

Trebuie să stabilim dacă sunt factori preexistenţi, care pot fi potenţaţi de vaccin. Şi atunci este de discutat. Ce se spune despre tineri, despre cei până în 55 de ani, şi despre faptul că femeile au o probabilitate mai mare sunt, deocamdată, doar constatări. Nu există o explicaţie. Nu s-a stabilit mecanismul exact prin care se produc aceste cazuri. Dar e clar că trebuie să fim prudenţi…”, a spus Adrian Marinescu.

Când ar trebui să ne îngrijoreze reacțiile adverse?

Medicul militar și coordonatorul campaniei de vaccinare anti-Covid-19, Valeriu Gheorghiță, a menționat faptul că efectele adverse reprezintă un semnal de alarmă „atunci când aceste manifestări clinice apar la cel puțin patru-cinci zile de la prima doză sau de la momentul la care efectuăm vaccinul și nu pentru că ar fi o reacție adversă atipică, ci pentru că ar putea fi, de fapt, semne ale infecției cu SARS-CoV-2. Înseamnă că trebuie să ne testăm, să nu confundăm o așa-zisă reacție adversă la vaccin cu debutul clinic al bolii.”

„În general, majoritatea reacțiilor adverse apar în prima zi de la vaccinare.”, a subliniat președintele CNCAV.





Adauga un comentariu