Eveniment-Social

Un elev din Finlanda a avut parte de un schimb de experiență Erasmus+ la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași

Publicat: 21 mart. 2023
_____ Vizualizări 0 Comentarii

La Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași este facilitat schimbul de bune practice între sisteme europene de educație. În cadrul proiectului Erasmus+ nr. 101004065-EC2U-EAC-A02-2019, intitulat European Campus of City-Universities (EC2U) și implementat de Universitatea “Al. I. Cuza” Iași a fost posibilitatea schimbării unor idei despre educație în general și predarea Matematicii, în special cu un student din Finlanda, care timp de două săptămâni a participat la activitățile școlii.

Practica pedagogică realizată de studentul finlandez la Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași a fost coordonată de echipa Centrului de Învățare al Universității “Al. I. Cuza” Iași.

Matematica – liant între diferite sisteme de educație

La nivelul școlii gazdă proiectul a fost coordonat de echipa managerială, studentul finlandez fiind îndrumat la disciplina Matematică de mentor prof. Ines Crețu.  Cele două săptămâni petrecute la LIIS din perioada 6 – 20 martie 2023 au fost un prilej pentru transferul de idei inovative care pot fi aplicate în școală pentru a crește motivația elevilor.

„Mă consider un norocos că am ajuns la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași. Am avut ocazia să asist la multe ore de Matematică, atât la gimnaziu, cât și la liceu. Am interacționat cu elevii de la clasele a V-a, a VII-a, a VIII-a, a XI-a și am fost impresionat de modul în care elevii se pregătesc. Sunt foarte serioși și implicați. Am participat la multe dintre activitățile școlii, fiind impresionat de calitatea lor, am participat și la o simulare de cutremur și am împărtășit bucuria reîntoarcerii echipei de robotică Peppers cu premiul Inspire Award. Fiecare zi a fost specială la LIIS, cum îi spun apropiații și îmi permit și eu să îi spun.

Școala arată foarte bine, oferind elevilor foarte bune oportunități de a învăța și de a-și petrece zilele. Curtea școlii este dotată cu un teren de sport, pe care se joacă baschet sau fotbal și un spațiu generos unde copiii fac mișcare, practicând diefrite jocuri sportive. M-a impresionat că am văzut și elevii mari care jucau fotbal în timpul pauzelor. Fiecare clasă este dotată cu tehnologie, iar aceasta este utilizată în mod constant în timpul orelor. Mi-a plăcut mult să admir holurile școlii, înfrumusețate cu diverse lucrări de artă realizate de elevi.

Elevii sunt foarte manierați și motivați să învețe Matematica. Am admirat faptul că se ridică în picioare atunci când profesorul intră în clasă și când răspund la vreo întrebare în timpul orei. De asemenea, a fost plăcut să-i văd oferind flori doamnelor profesoare de Ziua Femeii. Ei zâmbesc mereu, fac glume și m-au făcut să mă simt foarte binevenit în școală. Un alt aspect care m-a surprins a fost să văd o gamă atât de mare de copii de vârste diferite sub același acoperiș, deoarece în Finlanda avem elevii distribuiți în clasele I-VI în școala primară, VII-IX în gimnaziu și X-XII în liceu.

Sistemul de predare al Matematicii pare foarte asemănător cu cel finlandez. Personalul și toți profesorii m-au făcut să mă simt foarte binevenit în școală. Este frumos să ajungi să faci parte din comunitatea didactică LIIS. Mi-a plăcut mult să îmi petrec pauzele în cancelarie, m-am simțit apreciat și respectat, purtând mereu conversații în limba engleză”, a spus Aaro T., student la Universitatea din Turku, Finlanda, Facultatea de Științe ale Educației.

Adauga un comentariu