Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași lansează procedura de selecție în vederea acordării a 10 burse studenților care vor crea un canal de podcast studențesc.
UAIC oferă zece burse pentru studenți
Studenții din cadrul UAIC, ce se vor implica în activitatea „Realizarea unor emisiuni de tip podcast create de studenți pe subiecte de interes privind incluziunea, abandonul, cariera și viața studențească pentru a încuraja elevii și studenții din medii defavorizate sau la risc să se implice în viața academică”, din cadrul proiectului FDI Acces spre succes în educația universitară-FDI „AccED”, vor primi burse.
Zece din aceștia vor primi câte o bursă de 520 de lei pe lună, timp de 2 luni, pentru a produce, în echipă, podcast-uri despre cele mai relevante subiecte care ocupă mintea Generației Z.
„Experiența media nu este necesară, iar studenții selectați vor primi gratuit lecții de dicție, fiind coordonați și sfătuiți editorial pe tot parcursul procesului de producție de către specialiști UAIC în domeniul jurnalismului, comunicării și mass-media. Materialele vor fi realizate și publicate în lunile octombrie și noiembrie 2024, iar studioul de podcast va fi pus la dispoziția studenților de către UAIC, fiind creat și echipat în cadrul proiectului FDI pe care îl coordonez”, a declarat lect. univ. dr. Sorina Ciobanu, directorul proiectului FDI „AccED”.
Studenții trebuie să completeze un formular online
Tema primei serii de emisiuni este „Incluziune și vulnerabilitate în studenție”, iar bursierii vor fi selectați în urma unui concurs de idei și a unui interviu. Pentru a se înscrie, studenții interesați sunt rugați să completeze formularul disponibil aici, propunând un subiect specific pentru o emisiune de tip podcast, care să se încadreze în tema generală specificată mai sus. Fără a fi limitate la următoarele teme, pot fi avute în vedere subiecte referitoare la povești de viață sau situații complexe care reflectă provocările studenților din medii vulnerabile, ale celor care trăiesc cu abilități diferite, care pot fi predispuși la discriminare ori izolare socială sau care s-au aflat în risc de abandon academic. De asemenea, pot fi abordate subiecte referitoare la sănătatea mentală în rândul studenților sau la relația tinerilor cu munca, angajatorii și planificarea carierei.
„Programul își propune să creeze un spațiu sigur de exprimare și explorare, în care generația Z să-și facă vocea auzită fără intermediari. Prin producția unui podcast 100 la sută studențesc, realizat de studenți pentru studenți, universitatea urmărește să aducă la suprafață și să amplifice vizibilitatea vocilor comunitare pentru tinerii care vor să-și pună propria experiență de viață în serviciul generației lor”, a declarat lect. univ. dr. Oana Olariu, de la specializarea Jurnalism, expert tehnică editorială în cadrul proiectului FDI „AccED”.
Înscrierea se face prin completarea acestui formular, https://forms.gle/m7LuJARZyNmjPc727, până pe 9 iunie 2024, ora 23.45
Înscrierea se face în perioada 31 mai – 9 iunie 2024, evaluarea propunerilor de subiecte în perioada 10-12 iunie 2024, interviul are loc în data de 14 iunie 2024, iar câștigătorii vor fi anunțați în data de 17 iunie 2024.
Nu mai tineri copiii cu ochii beliți in ecrane ca SI asa , numai asta fac , nu mai invata , stau numai pe filme SI podcasturi, altceva nu stiu , s au handicapat de tot cu internetul asta ..
43% din tinerii sub 20 de ani au deficit de atentie. Cauza este adictia de mediile virtuale. Sunt dependenti de retelele de socializare, in principal.