Vânzările de vehicule complet electrice (BEV) și hibride plug-in (PHEV) au urcat cu 23% în luna octombrie, potrivit unui raport al firmei de cercetări de piață Rho Motion. Analiza arată că, în total, au fost vândute aproximativ 1,9 milioane de mașini care se pot încărca la priză, creșterea fiind pusă pe seama cererii puternice de pe piețele majore.
Vânzările globale de vehicule complet electrice și hibride plug-in au crescut cu 23% în octombrie
Europa a fost motorul creșterii regionale, cu o cerere ridicată în Germania, Franța și Marea Britanie. În schimb, la nivel global, vânzările au scăzut după o lună de vârf, chiar dacă Uniunea Europeană a aprobat mai multe proiecte privind bateriile pentru vehicule electrice.
China rămâne cea mai mare piață auto din lume și reprezintă mai mult de jumătate din vânzările globale de mașini electrice și hibride plug-in. Charles Lester, manager de date la Rho Motion, subliniază că „în China, diferența dintre prețurile vehiculelor electrice și cele cu motor cu ardere internă este mult mai mică decât în alte zone geografice de pe glob”, ceea ce ajută la creșterea vânzărilor.
În America de Nord, situația a fost diferită: vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 41% după nivelurile record din august și septembrie, pe măsură ce cererea a scăzut odată cu expirarea creditului fiscal de 7.500 de dolari. Charles Lester explică că, „ca și în Europa, vehiculele electrice cu baterie rămân mult mai scumpe decât modelele comparabile cu motor cu ardere internă, acest lucru contribuind la scăderea bruscă a vânzărilor din octombrie”.
Privind cifrele regionale, vânzările din China au urcat la aproximativ 1,3 milioane de unități, cele din Europa au crescut cu 36%, ajungând la 372.786 de mașini, iar în America de Nord vânzările au scăzut la 100.370 de unități. Restul lumii a înregistrat o creștere de 37%, cu 141.368 de vehicule vândute.
Charles Lester a adăugat că „în Europa, procentul global al creșterii de la începutul anului și până acum rămâne relativ ridicat și ne așteptăm la vânzări puternice spre sfârșitul anului. Se preconizează că piața auto chineză va înregistra o creștere puternică în noiembrie și decembrie, ajutată de efectul de anticipare, întrucât țara va trece de la o scutire totală a taxei de achiziție la o scutire de doar 50% pentru vehiculele electrice noi”.
Aceste date arată că mașinile electrice și hibride continuă să câștige teren în lume, în special în China și Europa, în timp ce America de Nord resimte efectele scumpirii și ale expirării stimulentelor fiscale.