National

Veste neașteptată pentru șoferi înainte de minivacanța de 1 mai. Ce trebuie să știe posesorii auto

Publicat: 26 apr. 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Veste neașteptată pentru șoferi înainte de minivacanța de 1 mai. Ce trebuie să știe posesorii auto
Prețurile carburanților au fluctuat foarte mult în ultimii doi ani.

Veste neașteptată pentru șoferi înainte de minivacanța de 1 mai. Petrom a ieftinit din nou motorina, iar diferența de preț dintre benzină și motorină a scăzut la doi bani. Ce trebuie să știe posesorii auto.

Veste neașteptată pentru șoferi înainte de minivacanța de 1 mai

Petrom, liderul pieței carburanților din România, a ieftinit din nou motorina. Este a treia ieftinire din luna aprilie, după ce marți, 23 aprilie, benzina standard s-a ieftinit cu doi bani pe litru și motorina standard, cu 4 bani pe litru, iar sâmbătă, 20 aprilie, prețul motorinei a scăzut cu 6 bani pe litru.

La stațiile Petrom din Capitală, prețul unui litru de benzină standard este cuprins acum între 7,33 lei și 7,40 lei pe litru. În cazul motorinei standard, prețurile variază între 7,39 lei și 7,42 lei pe litru. Astfel, diferența dintre litrul de benzină și cel de motorină a ajuns acum la doar doi bani.

Prețurile carburanților au fluctuat foarte mult în ultimii doi ani, cea mai mare diferență fiind înregistrată în octombrie 2022, când motorina era mai scumpă cu 1,5 lei pe litru. Apoi, după o serie de modificări, benzina și motorina au ajuns la finele lui aprilie 2023 la același preț, fie că era 6,60 lei, fie 6,61 lei pe litru.

Legi noi pentru șoferi

Șoferii trebuie să știe că se vor monta noi camere fixe pentru verificarea rovinietei și a asigurărilor de mașină. De asemenea, se schimbă și regimul taxelor de drum. Legea urmează să intre în vigoare din 2026. Șoferii vor plăti rovinieta în funcție de categoria mașinii, de clasa de poluare a acesteia și de durata de folosire a drmuruilro publice.

Sistemul pentru taxele de drum se va modifica de la 1 ianuarie 2026. Vechea rovinietă se va aplica numai vehiculelor ușoare, de până la 3,5 tone, iar șoferii vor fi nevoiți să plătească mai mult. Pentru vehiculele grele se va introduce un nou concept, TollRo, care presupune că taxarea se face prin înmulțirea numărului de kilometri parcurși cu valoarea unitară a TollRo.

Noul sistem pentru taxele de drum, care urmează să fie aplicat de la 1 ianuarie 2026, se găsește în Legea 226/2023. Documentul face distincție între „vehicule ușoare” și „vehicule grele”, fapt care se va reflecta în modul în care va fi taxată circulația lor pe drumurile publice. Autoturismele și alte vehicule ușoare vor plăti și pentru gradul de poluare, iar vehiculele grele – ,,la kilometru.”

Se schimbă legea și pentru evaluarea psihologică a șoferilor. Unele persoane își vor putea pierde rapid permisul auto, în funcție de starea lor de sănătate, conform unui nou proiect de lege din acest an. Mai mult, medicii de familie vor fi obligați să raporteze șoferii cu probleme psihologice, ce le-ar putea afecta capacitatea de a conduce. Medicul de familie care observă că un șofer manifestă simptome că ar avea probleme psihologice va fi obligat să elibereze un bilet de trimitere. Biletul de trimitere va conține informații despre simptomele observate și va fi trimis către un psiholog.

Biletul de trimitere este transmis direct către șofer. Pe baza sa, șoferul are obligația să se prezinte pentru evaluarea psihologică. Dacă evaluarea psihologică determină că el nu este apt să conducă, rezultatul este comunicat de către psihologul responsabil în termen de o zi lucrătoare de la efectuarea evaluării șoferului. Informația este transmisă atât Poliției Rutiere din zona în care locuiește șoferul, cât și medicului de familie.

Adauga un comentariu