Cine nu apreciază un dar venit din suflet? Fiecare dintre noi așteptăm cu nerăbdare să primim cadouri de onomastică, ziua de naștere sau de cele mai importante sărbători de peste an, Crăciunul și Paștele.
Omul modern nu mai caută prin magazine cadoul perfect pentru persoanele speciale din viața lor, ci s-au obișnuit să o facă online, unde diversitatea de produse este mult mai mare, prețurile accesibile, iar livrarea se face rapid, chiar acasă sau la birou.
Acestea fiind tendințele, nici nu este de mirare că magazinele de daruri încep, ușor-ușor, să își piardă din clienți. Până la urmă, puțini dintre noi vedem aceste shop-uri ca spații care ne creează experiențe și ne evocă amintiri. Dar dacă vrem să trezim toate aceste emoții, amenajarea magazinului trebuie să bifeze dorințele și nevoile clientelei.
Până la urmă, amenajarea unui magazin de daruri nu este o ”simplă decorare a spațiului”, ci mai cu seamă o reflexie a identității brandului și a modului în care dorește să se poziționeze pe piață. Ca acest lucru să fie posibil, fiecare element contează – culoarea pereților, modul în care sunt expuse produsele și chiar experiența clienților la check-out.
Cunoașterea, înțelegerea și anticiparea nevoilor clienților
Conform specialiștilor de la Frameworks, cunoașterea publicului țintă și adaptarea spațiului de vânzare în concordanță cu gusturile și așteptările acestuia sunt esențiale. Atunci când clienții sunt în căutarea unor cadouri unice și personalizate, magazinul ar trebui să reflecte acest lucru prin produsele oferite și modul în care sunt prezentate.
Amplasarea magazinului
Desi neglijat, acest criteriu este de o importanță crucială. Altfel spus, un magazin amplasat într-o zonă cu trafic pietonal intens, vizibil și accesibil, are șanse mai mari să atragă noi clienți. La acesta ar mai trebui adăugate disponibilitatea locurilor de parcare, vizibilitatea din stradă și ușurința cu care poate fi găsit magazinul, conform adresei sau indicațiilor oferite de Waze.
Conceptul
Unul dintre cele mai eficiente moduri de a atrage clienți presupune existența unui concept unic, care să le ofere vizitatorilor o experiență diferită de ceea ce găsesc pe rafturi magazin în alte părți. Poți opta pentru un decor sezonier, cum ar fi amenajări inspirate de Crăciun, Halloween sau un stil care reflectă o anumită epocă.
Cele mai recente tendințe în designul de interior accentuează nevoia de spații deschise, luminoase și aerisite. Astfel, rafturile ar trebui aranjate astfel încât să permită un flux facil de clienți și să expună produsele cât mai accesibil și vizibil.
Clienții caută experiențe
Un magazin de daruri nu trebuie să fie doar fascinant din punct de vedere vizual, ci trebuie să aibă capacitatea de a stimula toate simțurile. Muzica de fundal, aromele subtile și textura produselor sunt câteva dintre elementele ce contribuie la o experiență de cumpărături completă.
Produse Eco-friendly
Consumatorii de astăzi sunt tot mai conștienți de impactul pe care acțiunile lor le au asupra mediului. Așadar, o bună strategie de marketing va avea în atenție inclusiv game de produse eco-friendly și folosirea materialelor sustenabile în designul magazinului, care pot atrage clientela care valorizează sustenabilitatea.
Vizibilitatea Brandului
Pentru a atrage și menține baza de clienți este necesară o identitate vizuală puternică și coerentă. Logo-ul, culorile magazinului și modul în care aceste elemente sunt integrate în amenajare și materialele de marketing contribuie la creșterea vizibilității magazinului și atragerea de noi clienți.
Prezența activă în social media nu este deloc opțională în mediul de afaceri. Instagram, Facebook sau Pinterest sunt platforme eficiente pentru a arăta produsele, pentru a împărtăși povești ale magazinului și pentru a crea o legătură profundă cu clienții.