Actualitate

Descoperire groaznica a cercetatorilor! Bautura Coca-Cola contine lichid obtinut dintr-o insecta! Poate provoca daune grave ADN-ului

Publicat: 02 sept. 2018
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Descoperire groaznica a cercetatorilor Bautura Coca-Cola contine lichid obtinut dintr-o insecta Poate provoca daune grave ADN-ului
1

In anul 2006, in Turcia, pentru prima data in lume, a inceput procesul judiciar referitor la continutul acestei bauturi. Conform etichetei de pe sticlele de Coca Cola, ingredientele sunt, de obicei : zahar, acid fosforic, cofeina, caramela, acid carbonic si un oarecare „extract” care a atras suspiciune consumatorilor.

Compania Coca Cola a fost nevoita sa dezvaluie secretul: respectivul extract s-a dovedit a fi lichidul obtinut din insectele Cochineal.

Cosenila este o insecta ce traieste pe insulele Canare si in Mexic. Sunt create campuri speciale pentru acestea, iar insectele sunt culese de catre locuitorii din satele respective. Pigmentul cunoscut sub denumirea de carmin se extrage din femele si oua si acest pigment da culoare bauturii.

Radacinile din lemn dulce sunt materia prima pentru cola, iar din aceste radacini se hranesc diverse mamifere, inclusiv soarecii.

Cercetatorii din Washington au descompus unul dintre ingredientele coca-colei: Caramela, care nu este doar zahar topit, ci este un amestec chimic dintre zahar, amoniac si sulfiti obtinuti prin presiune si temperaturi inalte, iar acest amestesc poate duce la cancer la plamani, ficat, glanda tiroida si leucemie.

Continutul concret al produsului reclamat Coca Cola light fara cofeina: apa carbogazoasa, E150d, E 952 (acid ciclamic si saruri de sodiu, potasiu si calciu. Inlocuitor de zahar), E950 (acesulfam de potasiu/ de 200 de ori mai dulce decat zaharul), E 338 (acid fosforic), Arome, E 330 si alte diferite E-uri.

Peter Piper, profesor in domeniul biologiei moleculare si a biotehnologiei de la Universitatea Sheffield din Marea Britanie, a demonstrat ca aceasta combinatie de substante chimice poate provoca daune grave ADN-ului.

Consumata in cantitati mare si pe perioade lungi de timp, ingredientele chimice din bautura carbogazoasa afecteaza atat organele interne, precum stomacul, cat si dantura si oasele.