Magazin

13 Tipuri de Campanii Facebook Ads Care te Ajută să Câștigi Clienți

Publicat: 29 nov. 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii

Dacă ai o afacere la început de drum sau dacă ai rămas fără idei legate de modalitățile de promovare pe care le poți aborda, vei descoperi în rândurile de mai jos 13 tipuri de campanii Facebook Ads care te vor ajuta să câștigi mai mulți clienți și să îți crești vânzările.

Reclamele pe această platformă sunt recomandate aproape pentru orice afacere datorită faptului că există o sumedenie de variante prin care poți personaliza o campanie pentru a-ți aduce rezultatele dorite. De asemenea, fiind o platformă atât de populară (poți vedea câte persoane folosesc Facebook în 2022), cu siguranță publicul tău țintă se regăsește aici. 

Ce sunt Facebook Ads?

Reclamele pe Facebook sunt acele reclame care apar pe această rețea de socializare, dar și pe Messenger sau Instagram. Facebook este o platformă de promovare care permite prezentarea unor diverse tipuri de reclame, oferind numeroase opțiuni de selectare a audienței, a bugetului și a altor parametri care pot ajuta un advertiser să se asigure că reclamele vor ajunge să îndeplinească obiectivul setat la început. Întrucât costurile pentru promovarea pe Facebook pot fi optimizate pentru a aduce un ROI bun, aceste reclame sunt folosite de mii de afaceri la nivel global. 

Așadar, fie că îți dorești să îți promovezi afacerea pe Facebook, pe Instagram sau, de ce nu, pe Messenger, dacă vei alege tipul potrivit de campanie Facebook Ads, vei reuși să îți crești vânzările și să câștigi mai mulți clienți! Chiar dacă vei opta ca o agenție de promovare pe Facebook să se ocupe de aceste reclame, tot este indicat să ai o bază de cunoștințe pentru a înțelege mai bine ceea ce se întâmplă cu promovarea afacerii tale.

Tipuri de campanii Facebook Ads

Fiind o rețea de socializare atât de populară, cu atât de mulți utilizatori, era de așteptat ca opțiunile pe care afacerile le au pentru a se promova să fie numeroase. De la reclamele simple, tip imagine, până la reclamele tip carusel sau colecție, poți rula numeroase tipuri de campanii prin intermediul serviciilor Facebook Ads pentru a te asigura că îți vei atinge obiectivele de marketing.

Reclame tip imagine

Este simplu să înțelegi ce sunt reclamele tip imagine – acestea conțin un element media static (fotografia) și o scurtă descriere sau un call to action.

Reclame video

Reclamele tip video sunt asemănătoare reclamelor tip imagine, în sensul că sunt compuse dintr-un element media, dar de data aceasta dinamic (videoclipul) și o descriere sau un call to action sugestiv. Mulți advertiseri aleg acest tip de reclamă întrucât utilizatorii petrec destul de mult timp online urmărind diverse videoclipuri și astfel campania ta de promovare pe Facebook poate avea un grad de engagement mai ridicat.

Reclame Instant Experience

Reclamele tip Instant Experience pot conține diverse elemente multimedia, esențială fiind caracteristica acestora de a oferi o experiență utilizatorului care privește reclama. Dacă este gândită într-un mod inteligent, o reclamă de acest fel poate avea o rată de engagement mare și poate crește, de asemenea, gradul de brand awareness (dacă este într-adevăr memorabilă).

Reclame la sondaje

Reclamele tip poll sau sondaje oferă utilizatorilor ocazia de a alege dintre două opțiuni pentru o anumită întrebare adresată de brand. Necesitând o acțiune directă, conștientă, din partea unui utilizator, aceste reclame sunt potrivite pentru brandurile care își doresc să interacționeze cu publicul țintă.

Reclame tip carusel

Reclamele tip carusel pot fi folosite în cazul în care campania de promovare gândită are o componentă vizuală. Acest tip de reclamă îți permite să promovezi un set de imagini sau videoclipuri (între 2 și 10 elemente media), fiind, așadar, perfect dacă ai lansat, spre exemplu, o nouă colecție de încălțăminte sau noi modele de faianță. Important de știut: fiecare element media poate fi însoțit de un link diferit!

Reclame slideshow

Reclamele tip slideshow sunt binevenite în situația în care îți dorești să refolosești elemente media utilizate la reclamele tip imagine. Practic, Facebook preia aceste elemente și creează un nou tip reclamă, slideshow, sub forma unui videoclip. Pentru o experiență cât mai plăcută a utilizatorilor, nu uita să adaugi și o melodie de fundal.

Reclame tip colecție

Reclamele tip colecție au fost gândite special pentru magazinele online, având scopul de a transforma utilizatorii în clienți. O colecție cuprinde o imagine principală, urmată de trei imagini secundare, afișate sub cea principală. Bineînțeles, imaginile pot fi înlocuite cu videoclipuri.

Reclame dinamice

Reclamele dinamice funcționează împreună cu tool-ul Facebook Pixel pentru a afișa unui utilizator care ți-a vizitat în trecut site-ul, exact acele produse pe care le-a vizualizat în site. Poți alege diverse strategii, spre exemplu, poți targeta utilizatorii care au adăugat produsele în coș, dar nu au finalizat achiziția sau poți targeta acei utilizatori care au făcut o achiziție, dar le-ar putea fi de folos și alte produse din site.

Reclame tip lead

Lead ads pe Facebook sunt utile în cazul în care îți dorești să crești lista de adrese de email. Utilizatorii pot completa cu ușurință câmpurile necesare, iar tu vei beneficia de aceste date fără prea mult efort. Dacă nu ești convins că ai nevoie de lead-uri, ei bine, o agenție de Facebook Ads sau agenția Limitless.ro îți poate explica de ce sunt importante lead-urile și cum îți pot ajuta afacerea să câștige clienți.

Reclame messenger

Reclamele pe Messenger se caracterizează prin faptul că apar în aplicația de mesagerie, fie în lista de conversații, fie în secțiunea de stories. Acestea conțin un element media și text – bineînțeles reclamele din Messenger Stories trebuie să aibă o componentă vizuală care să trezească curiozitatea, pe când reclamele plasate între conversațiile unui utilizator trebuie să convingă prin intermediul textului. 

Reclame tip stories

Reclamele tip Stories sunt plasate de către algoritm printre story-urile prietenilor unui utilizator. După cum am menționat mai sus, este necesar ca acestea să fie interesante din punct de vedere vizual, poate chiar dinamice sau să aibă culori care să atragă atenția. Pot fi folosite atât imagini, cât și videoclipuri sau elemente tip boomerang ori gif-uri. Sfat: personalizează-ți reclamele cu ajutorul unor elemente extra: muzică, stickere, emoji etc.

Reclame cu realitate augmentată

Acest tip de reclamă nu este încă foarte popular întrucât presupune elemente media ceva mai aparte. În momentul în care un utilizator apasă pe reclamă, începe o experiență tip realitate augmentată – utilizatorul poate vedea, spre exemplu, un produs din mai multe unghiuri, sub formă 3D sau se poate „plimba” printre produsele pe care le oferi. Opțiunile sunt nelimitate, îți poți folosi imaginația pentru a găsi o serie de elemente unice pe care le poți pune în fața publicului țintă. Citește aici mai multe informații despre acest tip de reclamă.

Reclame la evenimente

Reclamele la evenimente presupun, după cum probabil bănuiești deja, promovarea unor evenimente care urmează să aibă loc. Fie că firma ta organizează anumite evenimente, fie că este participantă la un eveniment mai mare, promovarea pe Facebook poate transforma un eveniment nereușit în unul de succes. Este esențial să selectezi audiența cu multă atenție pentru a te asigura că reclama va ajunge la persoanele potrivite.

Acum că ai aflat cum poți să faci bani din Facebook Ads, care sunt principalele tipuri de campanii care te pot ajuta să câștigi clienți, alege-le pe cele care sunt potrivite cu obiectivele afacerii tale! De asemenea, asigură-te că verifici performanța campaniilor și verifici datele din Google Analytics și din Facebook. Nu uita să folosești întotdeauna elemente media de calitate și texte convingătoare și originale. Un ultim sfat: documentează-te constant despre felul în care funcționează algoritmul Facebook și cum îți poți îmbunătăți reclamele. Doar în acest fel vei putea crește vânzările din ce în ce mai mult! 

 

Adauga un comentariu