Local

174 de pasageri sosiţi din cursa Bologna – Iaşi au rămas fără bagajele puse la cală

Publicat: 04 aug. 2021
Companiile aeriene nu se ocupă de manevrarea bagajelor, acest lucru ținând de firmele de handling

Nu mai puţin de 174 de pasageri ai unui avion WizzAir care a sosit la Iași de la Bologna, în noaptea de marți spre miercuri, au rămas fără bagajele puse la cală. Aeronava W63668 a aterizat pe Aeroportul Internaţional Iaşi la ora 00.25.

Bagajele acestora au fost trimise din greșeală la Chișinău, iar cele ale avionului care a aterizat în Republica Moldova au ajuns la Iași!

Companiile aeriene nu se ocupă de manevrarea bagajelor, acest lucru ținând de firmele de handling.

„Confirmăm informația. Compania aeriană care a operat cursa Bologna-Iași în data de 4.08.2021 se va asigura că toți pasagerii care au ajuns pe Aeroportul din Iași (ora aterizării – 00:25) își vor putea recupera bagajele în cel mai scurt timp. Pentru mai multe detalii pe acest subiect, vă recomandăm să contactați operatorul Wizz Air. Bagajele pasagerilor care urmau să călătorească la Chișinău au ajuns la Iași. Cel mai probabil, personalul care s-a ocupat de manipularea bagajelor le-a inversat”, a transmis Elena Troia, purtător de cuvânt al Aeroportului Iaşi.

Mai multe detalii vor fi publicate în ediția de mâine, 5 august 2021, a Cotidianului BZI.

Nou terminal T4: 3,5 milioane de pasageri pe an, până în 2045

Un nou terminal de 30.000 de metri pătrați la Aeroportul Iași, zone cu hoteluri și restaurante și locuri de parcare în zona aerogării. Toate acestea vor fi incluse în viitorul proiect de modernizare al regiei autonome, proiect care va beneficia de finanțare cu fonduri europene.

Primul pas este legat de noul terminal T4, de la Aeroportul Iași, clădire cu o suprafață de 30.000 de metri pătrați. Valoarea investiției este de circa 80 de milioane de euro, 75 la sută din fonduri urmând a fi alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM). Aerogara va împrumuta restul sumei de la o instituție bancară, pentru a acoperi co-finanțarea. Noul terminal va fi gata până în 2024, urmând ca restul proiectului să fie implementat în anii următori.

Conform conducerii de la Aeroportul Iași, noul terminal de pasageri va putea procesa 3,5 milioane de persoane pe an până în cursul lui 2045.

„Este vorba despre un terminal care ne-ar satisface prioritățile până în 2045. Este un termen lung pe care dorim să-l acoperim, să nu mai umblăm de fiecare dată la o bucățică de terminal, ne dorim să facem unul care să reprezinte întreaga regiune. Este un proiect optimist, unul de valoare mare, pe care vrem să-l finalizăm în termen scurt. Suntem presați de timp, dar suntem optimiști. Lucrăm în echipă, suntem sprijiniți de Consiliul de Administrație, de Consiliul Județean…”, a precizat Vasile Stoicea, directorul Aeroportului Iași.

Pe lângă noul terminal vor apărea și spații noi de parcare, dar și hoteluri și restaurante.

Îmbarcare direct în aeronavă de pe noul terminal T4

Noul terminal va avea o suprafață de circa 30.000 de metri pătrați, de aproape 10 ori mai mare decât actualul T3, construit în 2015.

„Actualul terminal T3 are 3.600 de metri pătrați. Prin noul terminal, va fi acoperită ca trafic perioada de până în anul 2045. Zone de dezvoltare mai sunt, vorbim despre zona de est, care poate fi folosită. Noul terminal este dedicat curselor externe. Va fi folosit și pentru curse interne, pentru o perioadă, până va crește traficul de pasageri. Noul terminal va avea îmbarcare direct în aeronavă, prin poduri suspendate. Începând cu 2024, va fi un aeroport care va deservi o zonă foarte largă și cu mai multe destinații”, a mai spus Vasile Stoicea.

Zbor transatlantic, de pe Aeroportul Iași!

La începutul lunii iulie, de la Iași a fost inaugurată cursa Lufthansa spre Frankfurt – Germania. Odată cu acest zbor, cei de la Aeroportul Iași au precizat că vor ca, în viitor, să deschidă și curse transatlantice, cu aeronave de mari dimensiuni.

„Avem discuții cu mai mulți operatori pentru alte curse externe. Recent a fost inaugurată cursa spre Frankfurt, cu operatorul Lufthansa. Este o companie importantă din Europa. Destinația Frankfurt permite o deschidere în orice zonă a lumii, ceea ce este un foarte mare avantaj pentru noi. Ei au venit și cu alte propuneri, dar o să vedem dacă acestea se concretizează. Vorbim despre un zbor transatlantic din Iași, este o dorință comună și sper să se concretizeze”, a mai precizat directorul aerogării ieșene.





Comentarii
  • Lipsa de personal,a dus la încurcarea aeronavelor. Același lucru se poate întâmpla și la IASI deficitul de personal este foarte redus.Ca mulțumire DOBITOCILOR de la guvernare din toate țările cu Pandemia lor au distrus toată economia de pe glob.

  • Lipsa de personal,a dus la încurcarea aeronavelor. Același lucru se poate întâmpla și la IASI deficitul de personal este foarte redus.Ca mulțumire DOBITOCILOR de la guvernare din toate țările cu Pandemia lor au distrus toată economia de pe glob.

Adauga un comentariu