Culinar

De ce e bine să mâncăm morcovi des

Publicat: 14 ian. 2020

Morcovii sunt un supliment nutritiv excelent, fiind una dintre cele mai bogate surse de beta-caroten. Morcovii au, de asemenea, o combinaţie uimitoare de fitonutrienti care cuprinde alte carotenoide, cum ar fi alfa-caroten şi luteina, acizi hidroxicinamici, antocianine şi poliacetilena. Sunt importante sure de vitamina C, K, fibre dietetice şi potasiu. Mai conţin vitamina B6, niacina, acid folic, vitamina E, mangan, molibden, vitamina B1, B2 şi fosfor.

Calorii şi grăsimi
Morcovii au calorii puţine, la 100 de grame de morcov obţinem 41 de calorii. Conţin cantităţi neglijabile de grăsimi şi 0 colesterol.

Fibre
Morcovii sunt o bună sursă de fibre dietetice. O ceaşcă de morcovi tăiaţi furnizează aproximativ 3,6g de fibre dietetice. Doza zilnică recomandată de fibre este de 21 – 25g pentru femei şi 30 – 38g pentru bărbaţi. Fibrele ajută la menţinerea intestinelor şi a arterelor curate şi reduce riscul bolilor cardiovasculare.

De ce e bine să mâncăm morcovi des

Beta-caroten (vitamina A)
Morcovii sunt renumiţi pentru conţinutul ridicat de beta-caroten. Sunt o sursă de top a vitaminei A, oferind 1069 micrograme într-o singură cană de morcovi tăiaţi.
Vitamina A este vitală pentru ochi, piele, dinţi şi oase sănătoase. Doza zilnică recomandată este de 700-900 micrograme.

Vitamina K
O ceaşcă de morcovi tăiaţi oferă 16,9 micrograme de vitamina K, echivalentul a 20% din doză zilnică recomandată (75-90 micrograme/zi). aceasta vitamină joacă un rol crucial în coagularea sângelui, precum şi în menţinerea sănătăţii osoase, reducând astfel riscul bolilor osoase.

Vitamina C
Vitamina C este un antioxidant solubil în apă, care ajuta la menţinerea ţesutului conjunctiv sănătos, a dinţilor şi a gingiilor.

De ce e bine să mâncăm morcovi des

Antioxidanţi
Morcovii conţin o varietate de antioxidanţi. Aceşti antioxidanţi au proprietăţi anti-cancerigene deoarece distrug celulele precanceroase.

Vitaminele B
Morcovii sunt bogaţi în grupul de vitamine B, precum acid folic, B6, tiamina, acidul pantotenic etc. care acţionează ca şi co-factori ai enzimelor.

Pentru piele
Consumul morcovilor vă păstrează pielea sănătoasă şi strălucitoare datorită concentraţiei de vitamina C şi antioxidanţi. De asemenea, morcovii pot fi utilizaţi şi că masca facială. Tot ce trebuie să faceţi este să amestecaţi morcovul râs cu puţine miere şi să îl aplicaţi pe faţă.

Pete şi cicatrici
Consumul sucului de morcovi este eficient pentru a scăpa de pete şi cicatrici. De asemenea, puteţi aplica pasta de morcovi pe piele pentru a elimina petele.

De ce e bine să mâncăm morcovi des

Anti-imbatranire
Morcovii ajută la producerea de colagen în organism. Colagenul este un tip de proteine vital pentru menţinerea elasticităţii pielii. Ajută la prevenirea ridurilor şi blochează procesul de îmbătrânire. Vitamina A, fiind un antioxidant puternic, ataca radicalii liberi pentru a preveni semnele de îmbătrânire.

Protecţie solară
Beta-carotenul, un nutrient favorabil pielii, este transformat în vitamina A în interiorul corpului. Ajută la repararea ţesuturilor pielii şi oferă protecţie împotriva razelor dure ale soarelui. Antioxidanţii şi carotenoizii protejează şi condiţionează pielea pentru a-şi creşte imunitatea împotriva razelor UV şi a vindeca arsurile solare.

Păr
Morcovii sunt excelenţi pentru combaterea căderii părului, deoarece oferă părului vitamine vitale, făcându-l mai puternic, mai gros şi mai strălucitor.

Ochi
Morcovii sunt excelenţi pentru sănătatea ochilor, datorită prezenţei cantităţilor abundente de beta-caroten, care se transformă în vitamina A. Beta-carotenul îmbunătăţeşte vederea de noapte şi protejează împotriva problemelor oculare. Studiile au demonstrat că beta-carotenul reduce riscul degenerării maculare cu 40%.

De ce e bine să mâncăm morcovi des

Beneficii cardiovasculare
Morcovii conţin o varietate de antioxidanţi care oferă un scut protector inimii. Studiile au arătat că alimentele bogate în carotenoide reduc riscul bolilor de inimă. Pe lângă faptul că sunt extrem de bogaţi în beta-caroten, morcovii mai conţin şi alfa-caroten şi luteina. Consumul regulat de morcovi vă protejează inima de daune oxidative, formarea plăcilor şi creşterea colesterolului rău.

Previne cancerul
Studiile au arătat că morcovii pot reduce riscul de cancer pulmonar, de sân şi de colon. Acest lucru se datorează faptului că morcovii sunt bogaţi în antioxidantul poli-acetilenic, care lupta împotriva cancerului prin distrugerea celulelor precanceroase.

Curata organismul
După cum am repetat în nenumărate rânduri, morcovii conţin cantităţi abundente de vitamina A, care ajuta ficatul să elimine toxinele din organism. Reduce acumularea de bila şi grăsimi în ficat. Fibrele solubile, pe de altă parte, curata colonul.

Utili în timpul sarcinii
Morcovii sunt deosebit de folositori în timpul sarcinii, deoarece ajuta la dezvoltarea corectă a fătului şi reduc riscul de infecţii fetale şi avort spontan. Consumul regulat de morcovi este cunoscut pentru a spori producerea laptelui matern şi a îmbunătăţi calitatea acestuia.



loading...

Adauga un comentariu