Designerul vestimentar Mihaela Silion povestește cum a făcut primii pași din lumea modei în străinătate, în cadrul podcastului BZI. Aceasta a povestit parcursul său din România până în inima modei din Italia, experiența din atelierele ce colaborau cu branduri precum Prada și Max Mara, dar și ce a învățat despre diferența dintre vis și antreprenoriat în fashion.
Pasiunea pentru frumos și dorința de a crea au purtat-o pe Mihaela Silion din Iași până în Toscana, acolo unde a lucrat alături de profesioniști ai modei italiene. După ani de experiență în ateliere prestigioase și 8 ani de antreprenoriat prin propriul brand Mihama Couture, Mihaela s-a întors în România, unde continuă să predea design vestimentar și să colaboreze cu diverse branduri.
Mihaela Silion a făcut primi pașii din lumea modei în străinătate
Mihaela Silion și-a început formarea profesională în Italia, o țară care nu i-a oferit doar o educație estetică, ci și o lecție de disciplină pentru care este recunoscătoare.
„M-am simțit un pic încorsetată aici. Made in Italy a fost dintotdeauna un simbol al creației, nu doar vestimentare. Mi-am dorit foarte mult să mă formez profesional într-o țară care are respect deosebit pentru artă. Acolo, această cultură a creației e vie, se respiră în ateliere și în stradă”, a mărturisit Mihaela Silion.
Timp de 2 ani, Mihaela a lucrat într-un atelier de creație ce colabora cu Prada și Max Mara, unde a fost selectată datorită potențialului său creativ.
„Eram o proaspătă absolventă, venită dintr-o țară pe care o consideram inferioară Italiei în domeniul modei. Am fost norocoasă că cineva a văzut potențialul meu și m-a acceptat. La început voiam să renunț, pentru că mă simțeam depășită, dar mi s-a spus că locul meu este acolo și aveau dreptate”, a mărturisit Mihaela.
Pe Mihaela Silion experiența din Italia a modelat-o profesional, dar și personal.
„Ei pun foarte mult accent pe perfecțiune, pe detalii mici. În România am simțit că lucrurile merg mai mult pe principiul merge și așa. Acolo, dacă spui o dată ce vrei, se respectă întocmai. Aici trebuie să fii permanent prezent, să verifici, să te asiguri că se întâmplă ceea ce ai cerut”, a spus designerul vestimentar.
Pentru a afla mai multe despre parcursul Mihaelei Silion, vizionează podcastul BZI integral AICI.
Mihaela Silion și-a creat propriul brand
După 2 ani de colaborare cu mari case de modă, Mihaela a decis să își lanseze propriul brand, Mihama Couture, specializat în rochii de mireasă și de ceremonie.
„Am avut curajul necunoscătorului. Nu eram pregătită să fiu antreprenor, dar am avut susținerea multor oameni. Am accesat un fond european, Femeia în roz, în Toscana, și mi-am construit visul pas cu pas”, a declarat Mihaela Silion.
Brandul său a rezistat 8 ani pe piața italiană, cu 2 buticuri și 2 ateliere în România și în Italia, dar experiența antreprenorială i-a oferit și lecții dure despre echilibrul dintre creație și afacere.
„Un om creativ nu se va vedea niciodată în haina de antreprenor. A fi creativ înseamnă să rămâi într-o zonă zen, să-ți păstrezi calmul și echilibrul. Antreprenoriatul nu îți oferă această șansă. Trebuie să fii ancorat în cifre, în calcule, în termene. Dacă ești artist, trebuie să ai pe cineva lângă tine care să se ocupe de partea de business”, a susținut Mihaela.
Mihaela a renunțat la brandul propriu după nașterea fetiței sale, alegând să se dedice familiei și unei cariere de colaborator și mentor pentru alți designeri.
„Mi-am spus că nu pot să sacrific un suflet pentru o afacere. Mi-am pus cariera pe pauză și m-am bucurat de rolul de mamă. Nu regret, dar experiența de business m-a învățat că succesul nu e doar despre talent, ci despre oameni, echipe și alegeri”, a mărturisit Mihaela Silion.
Astfel, Mihaela Silion a făcut primii pași în lumea modei în străinătate, învățând de la specialiștii unor case renumite de modă.