Prima pagină » Titlurile zilei » A colaborat cu nume mari din industria muzicală, dar a dispărut dintr-odată de pe scenă! Anca Petianu dă pe faţă discriminările la care a fost supusă: „Spun opinii care îi fac pe oameni să înceapă să dea cu agheasmă”

A colaborat cu nume mari din industria muzicală, dar a dispărut dintr-odată de pe scenă! Anca Petianu dă pe faţă discriminările la care a fost supusă: „Spun opinii care îi fac pe oameni să înceapă să dea cu agheasmă”

09 dec. 2024, 02:00, 6 ,
Codruța ȘOROAGĂ în Titlurile zilei

Anca Petianu, cunoscută în industria muzicală drept Kaira, este originară din Pașcani, județul Iași. Tânăra în vârstă de 32 de ani a avut colaborări cu artiști de seamă din România, precum Delia Matache, Andreea Bănică, Laurenţiu Duţă și Elena Gheorghe, dar a dispărut dintr-odată de pe scenă.

Anca Petianu mărturisește discriminările la care a fost supusă în industria muzicală

Deşi a avut o perioadă în care se clasa pe locul al doilea în topul celor mai difuzaţi artişti din România, Anca Petianu a intrat dintr-o dată într-un con de umbră. Tânăra mărturisește însă că decizia de a nu mai face muzică nu i-a aparținut, ci s-a ajuns la a renunța la pasiunea sa pentru că a fost de nenumărate ori discriminată de cei din industrie.

„Noi vorbim despre democrație și extremism, pretinzând că stăpânim acești termeni și pretinzând că ne și pricepem la politică. Atunci, haide să vorbim un pic despre democrație și extremism între noi, oamenii. Connect-R doar ce a fost scos de la un concert pentru că a avut o opinie. Haideți să vă spun niște povestioare reale, pentru că fac parte din viața mea, sunt lucruri trăite de mine. E important să știm unde ne situăm real, noi între noi, oamenii, până la sistemul politic. Hai să vorbim un pic despre democrație, extremism, toleranță între noi, ființele umane. Da, sunt diferită. Am fost dintotdeauna mai ciudățică. Întotdeauna pun enorm de multe întrebări, gândesc diferit, nu văd lucrurile ca toată lumea, mă duc mai profund decât ar trebui și spun opinii care pentru majoritatea oamenilor sunt foarte controversate, opinii care îi fac pe oameni să înceapă să dea cu agheasmă. Așa mi-a fost parcursul, așa mi-a fost viața până acum. O viață care pe mine m-a determinat să ies în afara sistemului ca să-mi pot găsi răspunsurile. Poți să vezi că sunt diferită doar urmărind ceea ce scriu. Când citești versurile mele, vezi ceea ce pictez, ceea ce promovez, vezi lucrurile despre care vorbesc și vezi, bineînțeles, muzica mea, muzică care dintr-o pasiune și o iubire extraordinar de mare a devenit o rană. Pentru că, dacă am opinii diferite și nu sunt «mainstream», sistemul mă obligă să o cam termin cu muzica, să nu prea pot să fac nimic cu muzica și să fac muzică doar pentru mine, prietenii mei și familie”, a explicat Anca Petianu.

Anca Petianu este o tânără nonconformistă, drept dovadă, în august 2022, a adoptat o lupoaică.

Anca Petianu: „Către mine veneau piese cu un mesaj extraordinar de pueril”

Anca Petianu mărturisește că pentru anumite piese chiar a plâns, deoarece, deși simțea că acestea i se potrivesc și le-ar putea interpreta, ele ajungeau la alți artiști. Tânăra susține că și-a exprimat nemulțumirea legat de acest aspect, motiv pentru care nimeni nu și-a mai dorit să colaboreze cu ea.

„Toată lumea s-a întrebat de ce nu am continuat să am o carieră, de ce nu am scos piese, de ce nu am scos un single, mai ales atunci când eram pe val, mai ales după acele colaborări pe care încă le știe o țară întreagă, cu Delia, Andreea Bănică, Elena Gheorghe, Laurențiu Duță. Conform Media Forest, eram al doilea cel mai difuzat artist de la noi din țară. Media Forest arătând numărul difuzărilor de la radio și TV. De ce nu am continuat? Crede cineva că nu am continuat pentru că nu mi-am dorit eu, că nu am avut doleanțe, că nu am avut idei, că nu am venit cu propuneri, că nu am auzit piese care mi-au plăcut și pe care mi le doream pentru mine? Piese după care, la propriu, am plâns. Pe unele dintre el le puteți și asculta pe YouTube, pentru că au fost lansate de altcineva. De alți artiști la care au ajuns piesele respective, în timp ce eu eram în studio, întrebându-mă non-stop ce e în neregulă cu mine. Și nu era zi în care să nu spun cât de tare îmi doresc să fiu pe piesa asta, că mă reprezintă, că îmi doresc. Către mine veneau piese cu un mesaj extraordinar de pueril, cu mesaje cu care nu rezonam. Și îmi exprimam opinia în fața acestui lucru, pentru că nu mă conformam. Iar colaboratorii au decis că ori este ca ei, ori deloc, iar rezultatul îl vedeți și voi acum, pentru că a fost deloc”, a mărturisit tânăra.

Comentarii
  • „Industria” muzicala din Romania se rezuma la cantat la nunti si la mese. In acelasi locuri in care majoritatea romanilor isi formeaza „cultura” muzicala. Toate „numele mari” enumerate nu ca nu au turnee (chiar si doar local, in Romania), dar nu au nici macar un concert amarat la care sa vanda bilete. Prind ceva cantari de revelion ori in campaniile electorale, platite de primarii. Si cam atat.
    Toate astea in timp ce nume realmente mari ale muzicii, au succes mai mare in exterior. Ori doar acolo. Si nu ma refer la cracanata Ina.
    In Moldova si in mod particular in Iasi (care se vrea capitala culturala din motive care imi scapa), rarele vizite ale muzicienilor (ori mai curand muzicantilor) romani se rezuma la Fuego, Fanfara de la Trei Prajini, Smily, Bosquito si cam atat. Si nu, nu canta in sali pline, ci in tot soiul de crasme de prin oras, cu cel mult 200 de oameni. Asta e „industria” muzicala romaneasca.

  • Dacă era CG11 președinte tu erai Vocea Națională. Nu vă mai plângeți oameni buni. Munciți. Dăruiți-vă! Faceți. Emilian cum poate? Și el e singur! Nu mai așteptați să pice „norocul”!

  • Daca asculti muzica pe care o produce industria, constati ca piesele sunt multe, compozitorii sunt putini, iar ideile si mai putine. Toate piesele muzicale seamana intre ele. Si toate sunt ca guma de mestecat.

  • Pai in showbizz trebuie sa ai si un talent mai special cum sa duci elegant microfonul in gura in fata cui trebuie

  • Romanii, o natie de frustrati sexual, confunda notiunea de „buna de p*la” cu notiunea de talent muzical. Bre, nu toate cantaretele canta la flaut cu gusa!
    Din toate pozele asteia nu transpare decat ideea „buna de p*la.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
18 ianuarie 2025
18 ianuarie 2025