Incidentul a avut loc în toiul zilei, într-un sfârșit de săptămână aglomerat, când atmosfera din aeroport era deja tensionată, iar pasagerii abia își mai stăpâneau nervii. Din cauza incidentului, procesul de îmbarcare a fost suspendat temporar, iar cursa spre Londra a avut 60 de minute întârziere. La nivelul Aeroportului s-a declanșat o anchetă pentru a stabili cum a reușit să iasă autobuzul din zona securizată.
Aproximativ 80 de persoane se aflau într-un autobuz destinat, în mod normal, transportului între terminal și aeronava care urma să decoleze spre Marea Britanie. Însă planul s-a deviat, la propriu. Șoferul, ignorând traseul standard, a decis să-și continue drumul nestingherit până aproape de DN1, trecând fără probleme de barierele care ar fi trebuit să-l oprească. Doar că planul de zbor s-a transformat într-o excursie neautorizată.
Șoferul de pe Otopeni a luat pasagerii, dar i-a dus spre DN1, nu spre avion
Călătorii, convinși inițial că totul este sub control, au început să-și pună semne de întrebare când au realizat că avionul rămăsese în urmă, iar direcția autobuzului era una… surprinzătoare. Într-un gest de luciditate colectivă, au alertat personalul aeroportului, iar vehiculul a fost oprit chiar înainte de a pătrunde pe drumul național. Practic, au evitat la limită o ieșire în decor – la propriu.
Potrivit primelor informații, conducătorul auto era un angajat recent recrutat, iar din relatările neoficiale reiese că acesta s-ar fi aflat sub influența alcoolului. Unele voci pun totul pe seama stresului debutului profesional, în timp ce altele glumesc că individul ar fi confundat aeroportul cu o autogară din provincie. Cert este că povestea s-a încheiat cu o întârziere de peste o oră a zborului spre Londra și cu reluarea întregii proceduri de securitate pentru pasagerii „rătăciți”.
Zborul a avut întârziere de 60 de minute
Zborul a fost întârziat cu mai bine de 60 de minute, iar îmbarcarea a fost blocată temporar. Trei autobuze fuseseră programate pentru transportul pasagerilor, însă doar două și-au dus misiunea până la capăt. Al treilea a preferat, poetic, o „evadare” pe cont propriu.
Reprezentanții aeroportului au tratat incidentul cu toată seriozitatea, mai ales că Aeroportul Henri Coandă este inclus în categoria infrastructurii strategice a României. Angajații care au acces în zonele cu regim special trebuie să dețină autorizații eliberate de serviciile de informații, dar verificarea consumului de alcool nu intră în această sferă – ci cade în sarcina altor instituții, care, se pare, au ratat momentul oportun de a detecta problema înainte de începerea turei.
Oficialii au atras atenția și asupra unui scenariu cu potențial mult mai grav: dacă în autobuz se aflau pasageri care tocmai coborâseră dintr-un avion, aceștia ar fi ieșit ilegal din zona securizată. Asta ar fi putut duce la încadrarea incidentului drept tentativă de trecere frauduloasă a frontierei – ceea ce ar fi transformat o poveste caraghioasă într-o problemă penală în toată regula. Șoferul de pe Otopeni a luat pasagerii, dar i-a dus spre DN1, nu spre avion. Acesta va fi, cel mai probabil, demis în urma incidentului.
Pai ii ducea la Londra cu autobuzul…:))