În cadrul proiectului Erasmus+ 2022-1-RO01 – KA122 – SCH – 69900, „Let’s join forces!”, desfășurat în săptămâna 3-7 aprilie, în Barcelona, Spania, patru cadre didactice de la Școala Gimnazială Lețcani au avut ocazia de a căuta soluții pentru problemele referitoare la bullying
Gazda activității din cadrul cursului de formare intitulat „Gestionarea eficientă a comportamentului la clasă și strategii anti bullying” a fost Euromentor Education & Training. La întâlnirile organizate de formator au participat și reprezentanți de la alte școli din Germania, Irlanda și România.
Activități pentru combaterea bullying-ului, în cadrul proiectului Erasmus+
Scopul principal al activităților derulate a fost acela de a oferi participanților instrumente și resurse pentru combaterea bullying-ului în școli, în comunitățile de elevi. Au fost organizate prezentări, discuții pe problema bullying-ului în Europa și în lume, evidențiindu-se faptul că procentul înregistrat la nivelul UE atinge scorul de 40 la sută. În cadrul atelierelor de lucru s-au împărtășit experiențe, s-au analizat și propus soluții pentru tratarea problemelor cu care ne confruntăm zilnic. Au fost dezvoltate competențele SEL (Social and Emotional Learning) care promovează echitatea și excelența educațională prin parteneriate școală-familie-comunitate, contribuind la crearea unor comunități sigure, sănătoase și juste.
„Întâlnirea a creat oportunitatea de a împărtăși experiențe pentru dezvoltarea unor noi abilități și competențe în domeniul combaterii bullying-ului, care vor fi aplicate în activitățile ulterioare, contribuind, astfel, la crearea unui mediu educațional mai sigur și pozitiv pentru elevi”, a declarat directorul Marina Duduman.
Proporții devastatoare ale bullying-ului în rândul elevilor și tinerilor
Specialiștii și psihologii din Iași arată că bullying-ul capătă proporții devastatoare în rândul elevilor și tinerilor. Sfaturi pentru combaterea acestui fenomen în mediul online, pe rețelele de socializare, au fost precizate de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională. Ei menționează că, de cele mai multe ori, cyberbullying-ul este diferit de bullying-ul din viața reală, față în față, pentru că agresorul se ascunde în spatele ecranului, iar victima este vulnerabilă, oricare ar fi aceea.
„Bullying-ul online arată diferit de bullying-ul care are loc prin interacțiunea față în față, pentru că, indiferent unde s-ar afla, victima poate fi la dispoziția unui agresor ce se ascunde în spatele ecranului. Fiind un «joc» foarte dăunător, este important ca fiecare copil să știe ce ar fi bine să facă dacă s-ar afla într-o astfel de situație”, arată oficialii CJRAE Iași.