Autoritatea Feroviară Română (AFR) a semnat un act adițional pentru achiziția a încă 9 trenuri de la producătorul polonez PESA, pe lângă cele 20 deja contractate. Valoarea totală a achiziției este de 1,6 miliarde lei, în condițiile în care contractul cuprinde și servicii de mentenanță pe o perioadă de 15 ani. Primul tren trebuie să ajungă în această vară în România, iar până în anul 2027 ar trebui să ajungă și restul.
Rutele pe care vor circula aceste trenuri sunt: Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat; Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași; Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
„Menționăm că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este de 160 km/h, acestea fiind compuse din trei vagoane care asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS la nivel 1 și 2, precum și cu sistemul național PZB90. Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat”, au transmis reprezentanții AFR.