Diete si regimuri

Alimente care intaresc sistemul imunitar. Asta trebuie sa consumati mai des

Publicat: 16 oct. 2019

Dieta este un bun mijloc prin care sa iti ajuti sistemul imunitar, pentru ca de el depinde sanatatea ta. In acest articol vom vorbi despre cateva alimente care intaresc sistemul imunitar. Ele si-au dovedit aceste calitati prin studii stiintifice.

Un sistem imunitar puternic te ajuta sa ramai sanatos. Sistemul imunitar este format din organe, celule, tesuturi si proteine. Impreuna, acestea realizeaza procese corporale care combat agentii patogeni – virusurile, bacteriile si alti intrusi care provoaca boli. Cand sistemul imunitar intra in contact cu un agent patogen, declanseaza un raspuns imun si elibereaza anticorpi care sa-l distruga. O dieta sanatoasa, echilibrata joaca un rol esential in pastrarea sanatatii. Iata cateva alimente care intaresc sistemul imunitar:

Afine si turmeric

Afinele contin un tip de flavonoid numit antocianina, care are proprietati antioxidante care pot ajuta la timularea sistemului imunitar. Un studiu din 2016 a mentionat ca flavonoidele joaca un rol esential in sistemul de aparare al tractului respirator. Cercetatorii au descoperit ca persoanele care consuma alimente bogate in flavonoide au un risc mai mic de infectii ale cailor respiratorii superioare – rinite, faringite, etc. Turmericul, acest condiment galben folosit in gastronomie, dar si in medicina alternativa, poate imbunatati raspunsul imun al unei persoane. Acest lucru se datoreaza calitatilor curcuminei, un compus din turmeric. Conform unei analize din 2017, curcumina are efecte antioxidante si antiinflamatorii.

Alimente care intaresc sistemul imunitar: peste gras si broccoli

Somonul, tonul, macroul, sardinele si alti pesti oceanici sunt o sursa bogata de acizi grasi omega-3. Conform unui raport din 2014, aportul pe termen lung de acizi grasi omega-3 poate reduce riscul de artrita reumatoida. Este o boala autoimuna cronica care apare atunci cand sistemul imunitar ataca gresit o parte sanatoasa a corpului. Broccoli, pe de alta parte, este o sursa de vitamina C. Contine de asemenea antioxidanti puternici, cum ar fi sulforafanul. Din aceste motive, este o alegere buna de a-l consuma regulat pentru a sprijini sistemul imunitar.

Cartofi dulci si spanac

Cartofii dulci sunt bogati in betacaroten, un tip de antioxidanti care confera culoarea portocalie. Betacarotenul este o sursa de vitamina A. Acesta ajuta la sanatatea pielii si poate oferi chiar o anumita protectie impotriva afectarii pielii cauzata de razele ultraviolete. Spanacul poate stimula sistemul imunitar, deoarece contine multe substante nutritive esentiale si antioxidanti. Este o sursa de flavonoide, carotenoide, vitaminele C si E care sustin sistemul imunitar. De asemenea, cercetarile indica faptul ca flavonoidele pot ajuta la prevenirea racelii.

Alte alimente care intaresc sistemul imunitar: ghimbir si usturoi

Oamenii folosesc ghimbir intr-o varietate de feluri de mancare si deserturi, precum si in ceaiuri. Potrivit unei recenzii, ghimbirul are proprietati antiinflamatorii si antioxidante. Usturoiul este un remediu obisnuit pentru prevenirea racelilor si a altor boli. O recenzie a analizat daca administrarea suplimentelor de usturoi care contin alicina a redus riscul de viroze. Grupul de participanti care a luat un placebo a racit de doua ori mai mult comparativ cu grupul care a primit suplimente de usturoi. Cu toate acestea, cercetatorii au concluzionat ca sunt necesare mai multe cercetari pentru a determina daca usturoiul poate ajuta sau nu la prevenirea racelii.

Ceai verde si kefir

Ceaiul verde contine doar o cantitate mica de cofeina, astfel incat oamenii se pot bucura de aceasta ca o alternativa la cafea. Consumul acestui ceai poate consolida si sistemul imunitar. Ca si afinele, ceaiul verde contine flavonoide, care pot reduce riscul unei raceli. Kefirul este o bautura fermentata care contine culturi vii de bacterii care sunt benefice pentru sanatate. Diverse studii au sugerat ca bautura poate stimula sistemul imunitar. Conform unei analize din 2017, consumul regulat de kefir poate ajuta la combaterea bacteriilor, reducerea inflamatiei, cresterea activitatii antioxidante. Majoritatea cercetarilor care sustin acestea s-au facut pe animale.



loading...

Adauga un comentariu