Eveniment-Social

Anunț important și spectaculos ce-i vizează pe toți profesorii din România

Publicat: 23 ian. 2023
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Anunț important și spectaculos ce-i vizează pe toți profesorii din România
Inconsecvența evaluării activității cadrelor didactice a fost criticată de către prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul Universității Tehnice din Iași, alături de prof. univ. dr. ing. Valentin Ţopa, rectorul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, şi prof. univ. dr. ing. Horia Iovu, prorector al Universităţii Politehnica din Bucureşti

Un rector important din Iași a făcut un anunț ce-i vizează pe toți profesorii din România! Legat de inconsecvența evaluării activității cadrelor didactice, situația a fost criticată de către prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul Universității Tehnice din Iași, alături de prof. univ. dr. ing. Valentin Ţopa, rectorul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, respectiv prof. univ. dr. ing. Horia Iovu, prorector al Universităţii Politehnica din Bucureşti

Un lider și rector important din Iași a făcut un anunț ce-i vizează pe toți profesorii din România! Starea de fapt are la bază inconsecvența evaluării activității cadrelor didactice. Având în vedere toate acestea, totul a fost criticat de către prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul Universității Tehnice (TUIASI) „Gheorghe Asachi” din Iași, alături de prof. univ. dr. ing. Valentin Ţopa, rectorul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, respectiv prof. univ. dr. ing. Horia Iovu, prorector al Universităţii Politehnica din Bucureşti.

Un rector din Iași a făcut un anunț ce-i vizează pe toți profesorii din România

Așadar, reprezentanții TUIASI, alături de cei ai Politehnicilor din Cluj-Napoca și București, cer standarde minime predictibile pentru evaluarea cadrelor didactice. Sunt vizate schimbările frecvente ale standardelor în evaluarea activităţii unui cadru didactic în funcţie de componența Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU).

Aici sunt incluse și cele din comisiile de specialitate care au drept efect indignarea în rândul resursei umane din universităţi, cu consecinţe directe asupra atractivităţii profesiei de cadru didactic, după cum au precizat cei trei profesori. Potrivit acestora, evaluarea activităţii în vederea accederii la un titlu didactic superior reprezintă un proces laborios pe care universitățile trebuie să şi-l asume, pornind de la standardele minimale stabilite de CNATDCU, conform legislaţiei în vigoare.

Predictibilitatea trebuie să fie dată de o perioadă minimă de valabilitate a standardelor minimale

Pe acest plan se face referință la standardele minimale în vigoare, aprobate prin Ordinul ministrului Educației Naționale și Cercetării Științifice (OMENCS) nr. 6129 din 20 decembrie 2016, ce reprezintă baza de plecare pentru construcţia unui sistem robust de evaluare la nivelul fiecărei universităţi.

„De aceea este necesar ca aceasta să fie predictibilă, echitabilă şi în acord cu normele internaţionale folosite în prezent de universităţile occidentale de prestigiu, dar şi cu recomandările emise de forurile europene sau de asociaţiile universitare din Europa. Predictibilitatea trebuie să fie dată de o perioadă minimă de valabilitate a standardelor minimale (5-6 ani), astfel încât progresul în cariera didactică să fie uşor de urmărit de către cei interesaţi”, se arată în documentul semnat de prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul TUIASI.

Comisia Europeană a semnat un document care stipulează un set de schimbări majore în criteriile de evaluare a cercetării ştiinţifice

Mai departe, în poziția acestuia și a colegilor, este necesară o reașezare a principiilor de evaluare.

„Aspectul cel mai grav legat de standardele minimale în vigoare se referă la neconcordanța cu sistemul de promovabilitate folosit de universităţile de prestigiu şi promovat de forurile europene”, detaliază universitarii.

Ei precizează și că, în luna noiembrie 2022, Comisia Europeană (CE) a semnat un document care stipulează un set de schimbări majore în criteriile de evaluare a cercetării ştiinţifice, în care accentul să se mute de pe latura cantitativă pe cea calitativă. La document au aderat 24 de organizaţii şi universităţi din România. În scopul aplicării acestor schimbări a fost creată Coalition for Advancing Research Assessment (COARA).

„Acum este momentul ca actorul principal în elaborarea standardelor minimale la nivel naţional, CNADTCU, să analizeze semnarea documentului de poziţie, dar mai ales să implementeze schimbările de profunzime la nivelul tuturor panelurilor şi comisiilor de specialitate, astfel încât calitatea rezultatelor cercetării să primeze în dauna indicatorilor cantitativi”, a conchis universitarul Dan Cașcaval.

Așadar, un rector din Iași a făcut un anunț ce-i vizează pe toți profesorii din România.

Adauga un comentariu