Titlurile zilei

LIVE VIDEO – Ședință ordinară a Consiliului Local Iași! Se modernizează șoseaua Bucium din municipiu. Iată schița integrală a proiectului demarat de Primăria Iași – FOTO

Publicat: 09 oct. 2020
Șoseaua Bucium din municipiul Iași va fi modernizată pe 4 kilometri, proiectul fiind deja demarat de Primăria Iași
Șoseaua Bucium din municipiul Iași

Una dintre cele mai aglomerate șosele din municipiul Iași va fi reabilitată integral de către autoritățile locale. Pentru 6 milioane de euro se va trece la modernizarea Șoselei Bucium, proiect care va fi derulat de către Primăria Iași în perioada următoare. Proiectul de modernizare cuprinde tronsonul dintre intersecția cu bulevardul Poitiers și intersecția cu stradela Păun pe o lungime de 3,4 kilometri.

Vineri, 9 octombrie 2020, la această oră, membrii Consiliului Local Iași se află într-o ședință ordinară. Se discută despre modernizarea șoselei Bucium din municipiu. Este prezentată schița integrală a proiectului demarat de Primăria Iași.

Municipalitatea ieșeană a demarat un proiect de 28,8 milioane de euro (6 milioane euro) pentru modernizarea șoselei Bucium. Proiectul va fi analizat în cursul zilei de astăzi, 9 octombrie 2020, în cadrul unei ședințe extraordinare de Consiliu Local. Șoseaua Bucium se află într-un stadiu avansat de degradare, iar conducerea de la Palatul Roznovanu a trecut la refacerea modernizării arterei care duce la ieșirea din orașul Iași.

„Sistemul rutier este din îmbrăcăminte asfaltică degradată în grosime de 13 centimetri și 40-45 centimetri fundație din material granular. Acesta se află într-o avansată stare de degradare, cu fisuri, crăpături, tasări și denivelări, producând discomfort participanților la trafic”, se arată în proiectul de hotărâre demarat de municipalitatea ieșeană.

Aproape 4 kilometri din șoseaua Bucium vor fi modernizați în următorii doi ani

Modernizarea șoselei Bucium ar urma să se întindă pe o perioadă de doi ani, conform documentelor inițiate de Primăria Iași. Conform kilometrajului DN 24, tronsonul supus modernizării este amplasat între km 187+900 și km 191+336.

„Până în prezent au fost executate doar lucrări la rețelele edilitare în carosabil și lucrări de întreținere curentă. S-a constatat că sistemul rutier al străzii prezintă un grad ridicat de deteriorare, îngreunând desfășurarea traficului rutier și pietonal din zonă. Pe lângă cele menționate mai sus din punct de vedere al stării tehnice, drumul mai prezintă următoarele deficiențe: capacitate portantă necorespunzătoare pentru preluarea traficului rutier actual, trafic care crește odată cu trecerea timpului; sistemul rutier prezintă faianțări, fisuri și gropi”, se mai arată în proiectul de hotărâre ce va fi discutat de plenul CL Iași.

Cum arată proiectul de modernizare al străzii din municipiul Iași?

Artera este împărțită în mai multe sectoare. O porțiune din șoseaua Bucium din municipiul Iași are o lățime de 14 metri și este alcătuită din două benzi pe sens a câte 3 metri (km 187+900-188+120). O altă porțiune ( km 189+820 la km 190+000) are o lățime de 17 m cu 3 benzi în sensul kilometrajului și două benzi în sens invers a câte 3 metri. De la kilometru 189+450 la 189+920 lățimea este de 15 metri pe 3 benzi în sensul kilometrajului și două benzi în sens invers a câte 3 metri.

„Podul Bucium se va moderniza prin introducerea unei benzi suplimentare de circulație pe pod și execuția unei plăci de suprabetonare a fâșiilor cu goluri. Motivat de supralărgirea șoselei Bucium se impune înlocuirea stâlpilor de iluminat afectați de lucrări de modernizare a carosabilului. Prin proiect se propune dezafectarea stâlpilor din beton existenți (aproximativ 324 bucăți) și înlocuirea acestora cu 202 stâlpi metalici cu înălțimea de 9.50 metri. Pentru realizarea iluminatului se vor monta pe stâlpi corpuri de iluminat cu surse LED, optim ansamblate și poziționate”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 1

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 2

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 3

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 4

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 5

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 6

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 7

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 8

Vezi AICI Planul de situație al șoselei Bucium 9





Comentarii
  • Nu-i castigator projectul. Poate sa spuna Chirica, Harabagiu, Botez ce vor (sau viitorii vice-primari) hai ca maresc oleaca Buciumul cu o artera in plus, dar si parcul auto se mareste. Au sa dea Chix. Asa se intampla si pe M. Sadoveanu. Dupa ce termina Niculita blocurile, se asteapta 1500 1800 de masini pe un drum cu o banda pe sens.
    Chiar nu v-ati saturat de prosteala asta al lui Chirica ?

  • Actuala pasarela,pod sau cum numiti voi,trebuie demolata (in etape pentru a nu intrerupe traficul existent-organizare de santier )
    Un nou pod/VIADUCT se impune. In prima etapa sa fie demolata constructia/depozit frigorific cu toate celelalte „handarale” pentru inceperea constructiei a jumatate din noul pod paralel cu actuala pasarela. Pe partea opusa sa dispara spalatoria lui NOROCEA cat si benzinaria si deasemeni spalatoria de masini/reparatii auto de vizavi, facand loc pentru capetele de baza a noului pod(prima jumatate de pod). La finalizarea aceste jumatati de pod, demolati actuala pasarela si continuati constructia celei dea doua parte a noului pod/viaduct.
    Legaturile cu : Bucium, B-ul Poitier(?), drumul Hotilor, etc. sunt esentiale in discutie-Proiectantul va sti sa le rezolve cu brio. Sunt inginer proiectant/drumuri si poduri/Väg och Vatten)-Stocholm. Sunt pensionar. P.S. a NU se neglija Pistele de biciclisti (2) a min. 1.5m fiecare si dasemeni 2 trotuare. Va doresc succes!

  • Piste de biciclete?!? omule unde te crezi?!
    Romanul sa nascut in masina .Isi duce copilul pana in Clasa cu masina ,parcarea se face pe trotuar iar ca sa ii vina cat mai bine parcheaza in scara blocului …Aaa sa nu uit ,daca il lasi sa treaca la o intersectie parca nici nu crede ,iar din spate claxoneaza sa te misti mai rrpede….
    Viteza medie in oras este de 80km /h,mai mult decat pe autostrada in UK,daca mergi mai regulamentar esti chiar obraznic .
    In Iasi ziua incepe si se termina cu accidente ,cu victime …..

  • Prea multe „serpuiri” pe acelasi sens de mers (banda transport in comun, banda viraj stanga), si atunci cand marcajele sunt (mai) sterse vor fi (si sunt acum!) conducatori auto din alte judete care cred ca banda lor e liniara si risti sa intre in tine.
    Faceti trotuare si pista de biciclete pe ambele parti si faceti 3-4 benzi pe sensul de intrare in oras, fara banda pentru transportul in comun. Faceti exproprieri in interes public pentru a asigura latimea adecvata soselei. Altfel, cu noile constructii care vor aparea in noul mandat (de succes) al lui Chirica, va fi haos complet.

  • Hai sictir, ”in proiect se propune dezafectarea stâlpilor din beton existenți (aproximativ 324 bucăți) și înlocuirea acestora cu 202 stâlpi metalici cu înălțimea de 9.50 metri”, dar nu se spune nimic ca vor fi taiati copacii pe marginea drumului/
    Bai, murim datorita poluari Iasului si voi taiati tot dar vine peste voi noua Directiva a mediului ce stabileste noi reguli in domeniu.
    Va ”beleste” UE daca mai poluati populatia.

Adauga un comentariu