Prima pagină » Eveniment-Social » Au chemat artiștii să cânte la zilele satului, dar nici nu au mai urcat pe scenă. Primăria a anulat totul
Au chemat artiștii să cânte la zilele satului, dar nici nu au mai urcat pe scenă. Primăria a anulat totul

Au chemat artiștii să cânte la zilele satului, dar nici nu au mai urcat pe scenă. Primăria a anulat totul

28 iul. 2025, 02:00, 2 ,
Iulia MARIA în Eveniment-Social

Mai mulți artiști care urmau să cânte la zilele satului Osoi nu au mai urcat pe scenă, după ce primăria a întrerupt brusc colaborarea cu organizatorii evenimentului

Un conflict aprins s-a iscat între o echipă de organizatori de evenimente și administrația comunei Comarna, în legătură cu organizarea Zilei Osoiului, programată pentru data de 15 august. A.H., organizator de evenimente, susține că, timp de o lună, s-a ocupat, împreună cu echipa sa, de pregătirea evenimentului la solicitarea administratorului public Mihai Ciubotariu. Organizatorii reclamă că, după ce au contactat artiștii, au întocmit bugete, au realizat afișe și au căutat sponsori, au fost anunțați printr-un mesaj că „s-a încheiat colaborarea”. Reprezentanții administrației locale susțin însă că totul s-a făcut conform procedurilor legale.

Scandal într-o comună ieșeană! Artiștii urmau să cânte la zilele satului, dar colaborarea a fost întreruptă

Potrivit organizatorului de evenimente A.H., totul a început cu o discuție amiabilă cu Mihai Ciubotariu, administratorul public al comunei Comarna, care l-ar fi invitat să pregătească un plan pentru Ziua Osoiului.

„Am fost contactați pentru a organiza Ziua Osoiului în comuna Comarna. Am discutat cu domnul Mihai Ciubotariu, administratorul public, care ne-a prezentat evenimentul, un buget estimativ de 28.000 de lei și o listă cu 15 artiști pe care trebuia să îi contactăm și să negociem prețurile. Ulterior, în urma selecției, au fost aleși patru artiști. Ni s-a cerut să ne ocupăm și de sonorizare, echipamente tehnice și artificii, dar și să găsim sponsori pentru copiii prezenți la eveniment. Am lucrat intens timp de câteva săptămâni, am transmis toate detaliile solicitate, inclusiv afișul evenimentului, lista cheltuielilor și datele artiștilor pentru contractare. Totuși, fără nicio explicație clară, colaborarea a fost întreruptă brusc. Ni s-a transmis doar că «colaborarea s-a încheiat», deși ne pregăteam să semnăm contractul. Am muncit o lună, iar acum ne spun că nu mai au nevoie de noi. Am muncit pe cont propriu, fără contract, iar în final am aflat că evenimentul fusese deja atribuit altei firme”, a declarat A.H., organizator de evenimente.

Organizatorii susțin că au fost tratați incorect și cer ca Primăria Comarna să le deconteze munca și cheltuielile, estimând că au pierdut timp, bani și relații profesionale.

„Am transmis tot ce ni s-a cerut, atât pe e-mail, cât și pe WhatsApp, inclusiv afișul evenimentului, pe care domnul Ciubotariu l-a aprobat inițial. A doua zi, însă, a șters mesajul și ne-a informat sec că «s-a încheiat colaborarea». Conform discuțiilor, miercuri (23 iulie 2025) urma să semnăm contractul, iar evenimentul era programat pentru 15 august. Abia atunci am aflat că deja fusese încheiat un alt contract cu o altă firmă. Ne-am dus la primărie pentru explicații, am vorbit cu viceprimarul, apoi cu primarul, care ne-a spus că nu știe nimic despre sumele discutate și ne-a trimis din nou la administrator. Ni s-a părut că au încercat să se spele pe mâini și să paseze responsabilitatea. Tot efortul nostru – ore de muncă, discuții cu artiști, sponsori, promovare, implicarea copiilor din Iași și a unui ansamblu folcloric – a fost în zadar. Ne-am pus obrazul în fața unor oameni, am muncit voluntar timp de o lună și am fost tratați cu superficialitate. Vrem ca această situație să fie clarificată și să ne recuperăm banii și timpul investit. Nu este corect să lucrăm atât de mult pentru un eveniment dedicat comunității, ca apoi să fim dați la o parte fără nicio explicație”, a adăugat A.H.

Administrația locală răspunde acuzațiilor: bugetul era prea mic, oferta prea mare

Contactat de reporterii BZI, Mihai Ciubotariu, administratorul public din Comarna, susține că organizatorii nu au înțeles procedura privind cheltuirea banilor publici.

„Colaborarea a început acum aproximativ două săptămâni, când au venit pentru prima dată și le-am explicat ce ne dorim pentru eveniment. Le-am cerut să pregătească o listă cu artiști și prețurile aferente, precum și o propunere grafică. Ulterior, au revenit cu lista și un afiș, împreună cu o diplomă. Între timp, au apărut și alte două oferte, iar eu le-am transmis că vom lua o decizie după ce le analizăm pe toate. Inițial, oferta lor era de 29.000 de lei, apoi au venit cu o contraofertă de 23.000 de lei. Le-am cerut să o urce pe site-ul primăriei, pentru a fi totul legal. Chiar dacă am buget mai mare, nu înseamnă că trebuie să cheltuim tot. Curtea de Conturi ne verifică, iar noi vrem să lucrăm corect. Ne-au cerut 9.000 de lei doar pentru impresariat, adică să dea câteva telefoane la 5-6 artiști, lucru pe care îl puteam face și noi. În plus, 3.000 de lei pentru grafică, alte costuri nejustificate. Iar când vin controalele, trebuie să pot demonstra ce s-a făcut pentru acești bani. Nu vreau să semnez pentru o ofertă de 28.000 (de lei), când există una de 20.000 (de lei). Colaborarea cu aceşti organizatori a însemnat două întâlniri în care am discutat ce dorim și ne-au prezentat o ofertă, ceea ce e firesc. Când lucrezi cu fonduri publice, participi la selecție, iar dacă nu câștigi, îți asumi riscul. Nu înseamnă că dacă vii primul, ești și automat ales. Ei nu înțeleg cum funcționează procedura, probabil sunt noi pe piață. Noi am făcut economii și încercăm să ne încadrăm în buget. Mai avem de plătit scena, care costă în jur de 3.000 de lei, și trebuie să premiem cupluri cu peste 50 de ani de căsătorie, conform hotărârii Consiliului Local. Nu putem da sume nejustificate, cum ar fi 3.000 de lei pentru un prezentator sau 9.000 de lei pentru o zi de impresariat. Nu se poate să plătim salariul meu pe două luni pentru o muncă de o zi”, a declarat Mihai Ciubotariu, administrator local la Primăria Comarna.

Administratorul local afirmă că le-a cerut organizatorilor să urmeze procedura legală și să înregistreze oferta pe site-ul primăriei, lucru care nu s-ar fi întâmplat.

„Le-am spus clar că, pentru ca lucrurile să fie legale, trebuie să încarce oferta pe site-ul primăriei, unde va primi un număr de înregistrare. În baza tuturor ofertelor primite, vom alege cea mai bună, iar furnizorul selectat va fi anunțat oficial. Ulterior, i-am informat printr-un comunicat că oferta lor a fost respinsă din motive financiare. Le-am transmis că, dacă doresc, pot solicita acces la celelalte oferte pentru comparație, printr-o cerere oficială, li se poate pune la dispoziție o copie conform cu originalul, cu datele personale anonimizate. În momentul în care au început să insiste și să lanseze amenințări, le-am spus clar că, dacă continuă, voi depune plângere penală. Le-am explicat că nu pot fi forțat să aleg o ofertă mai scumpă, de 28.000 de lei, în locul uneia de 20.000. Astfel de presiuni sunt inacceptabile și pot constitui instigare la infracțiune. Aceasta este procedura legală când vorbim despre bani publici, nu pot fi cheltuiți după bunul plac. Cred că acești furnizori nu cunosc legislația și procedurile privind achizițiile publice, motiv pentru care au tratat lucrurile superficial”, a adăugat Mihai Ciubotariu.

Și primarul comunei Comarna, Constantin Grădinaru, a confirmat că bugetul comunei este limitat.

„Am fost surprins să primesc o sesizare legată de acest subiect, însă procedurile nu funcționează așa. Bugetul nostru pentru sărbătoarea satului este limitat și nu acoperă oferta inițială. Mai avem și premiile pentru cuplurile care sărbătoresc 50 de ani de căsătorie, pentru care Consiliul Local a alocat câte 1.000 de lei, plus costurile suplimentare pentru șampanie și diplome, ajungând la aproximativ 1.200 de lei per cuplu. Pur și simplu, nu dispunem de un buget atât de mare pentru ceea ce ni s-a propus”, a declarat Constantin Grădinaru, primarul comunei Comarna.

Mai mulți artiști care urmau să cânte la zilele satului Osoi nu au mai urcat pe scenă, după ce primăria a întrerupt brusc colaborarea cu organizatorii evenimentului.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Cine este acest impresar HA? Nu cumva Horațiu Alexandru? A fost si la noi la primărie si l-am fugărit. Este un escroc care a fost prins la furat acum câteva săptămâni. Umblă in gașca cu niște dubioși

  • Horatiu Alex o cioara borata care hartuieste UAT urile din Iași. Smecherii din astea s au încercat la mai multe primarii, e un țigan mort de foame, mic negro si urat. Săgeată la emisiune la vlad baba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
05 decembrie 2025
05 decembrie 2025