Săptămâna trecută Autostrada Pașcani – Suceava a fost avizată. Este vorba de 62 de km din Autostrada Moldovei. Construcţia costă aproximativ 8 miliarde de lei, este împărțită în două loturi și va traversa 3 județe, Suceava, Botoșani și Iași.
Autostrada Pașcani – Suceava a fost avizată
Au fost avizaţi primii 62 de km din Autostrada Moldovei, care leagă Paşcani de Suceava. Autostrada costă aproximativ 8 miliarde de lei, iar aceasta este împărţită în două loturi, va traversa 3 judeţe, Suceava, Botoşani şi Iaşi, iar cea mai mare parte a sa va fi la Suceava, peste 40 de km.
Pe raza judeţului Iaşi vor fi aproximativ 13 km. Este un proiect mult dorit de către cei din zona Moldovei. Săptămâna trecută Ministrul Transporturilor a anunțat printr-o postare pe reţelele sociale, faptul că a fost dat avizul de Consiliul Tehnico-economic al Ministerului pentru studiul de fezabilitate.
Autostrada Pașcani – Suceava va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent: Lotul 1 (33 km) – Nodul rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C; Lotul 2 (28, 97 km) – Nodul Rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava și accesul în DN29.
Pe traseu vor fi construite inclusiv 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, 8 parcări, 2 Centre de Întreținere și Coordonare, 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum de acces în DN29).
Când va fi gata Autostrada Moldovei
Autostrada Moldovei este un ,,vis” greu de îndeplinit. Lucrările nu vor fi gata la timp, deși Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că anul acesta vor fi finalizate șase sau chiar șapte din cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7 aflate în execuție. Estimarea vine în urma unor discuții cu constructorii de autostrăzi.
Ieșenii sunt tot mai indignați de întârzierile lucrărilor pentru Autostrada Moldovei și vor să știe cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri pe care le are proiectul ce va lega Moldova de Regiunea de Vest. Autostrada Moldovei A7 este unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură din țara noastră. Aceasta conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri. Nodul de tip turbion este situat la intersecția autostrăzilor A7 și A8. Conform proiectului pentru Autostrada Moldovei, acesta a fost construit în zona Sodomeni – Pașcani, județul Iași.
„În acest moment, nodul de tip turbion de la Pașcani este o investiție unică în România, construit cu o viteză de proiectare de 80 km/h, la o rază minimă a bretelelor de 400 de m. Acesta va fi compus din nu mai puțin de 12 pasaje rutiere și va avea o lungime cumulată a bretelelor de 15 km.”, arată DRDP Iași.
O veste bună este aceea că Autostrada A7 conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri. Conform proiectului pentru Autostrada Moldovei, acesta a fost construit în zona Sodomeni – Pașcani, județul Iași.
Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri. Cert este că joi, 22 februarie, Autostrada Paşcani – Suceava a fost avizată de Ministerul Transporturilor. Este vorba de 62 de kilometri de autostradă ce vor face parte din întreaga Autostradă a Moldovei.
Repetati aceleasi lucruri , stirea e simpla. Vai de mama voastra de „ziaristi”