Diete si regimuri

Avantajele postului intermitent. Ce obtii in afara de pierderea in greutate

Publicat: 23 oct. 2019

In timpul postului intermitent, oamenii mananca doar intr-o anumita perioada din zi, de obicei 8-10 ore, pentru a slabi. Avantajele postului intermitent sunt insa mult mai multe. Descopera in randurile de mai jos daca este potrivit pentru tine si ce ai de castigat.

Pierderea in greutate poate fi dificila, dar postul intermitent te ajuta sa slabesti? Acest model de alimentatie prezinta cicluri de post si de mancare. Cercetarile confirma ca nu doar ceea ce mananci, ci si cand mananci, conteaza atunci cand vrei sa slabesti. Cei care au ales aceasta forma de dieta folosesc perioade specifice de mancare pentru a pierde greutate. „De obicei, aceasta fereastra este de 8 pana la 10 ore”, spune Sue Ryskamp, dietetician din Michigan.

Premisa care se afla in spatele postului intermitent este relativ simpla, spune dieteticanul. „Cand nivelul nostru de insulina scade destul de mult si pentru o perioada suficient de lunga, asa cum se intampla in timpul perioadei de post, putem sa ardem grasime.”

Nivelurile de insulina scad atunci cand o persoana nu consuma alimente. In timpul unei perioade de post, scaderea nivelului de insulina determina celulele sa elibereze glucoza stocata ca energie. Repetarea acestui proces in mod regulat duce la pierderea in greutate. „In plus, acest tip de post duce adesea la consumul de mai putine calorii in general, ceea ce contribuie la pierderea in greutate”, spune Ryskamp.

Avantajele postului intermitent: reduce colesterolul, tensiunea

Pe langa greutatea corporala redusa, acest post poate ajuta la scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale. Imbunatateste controlul glucozei si reduce grasimile hepatice. Unele persoane spun ca au rezistenta crescuta, o mai buna coordonare motorie si un somn mai bun. Studiile au aratat ca postul care duce la restrictia calorica, creste durata de viata chiar la persoanele sanatoase. De asemenea, studiile sugereaza ca postul poate incetini dezvoltarea tumorilor. Poate ajuta si la prevenirea recidivei cancerului de san.

Postul intermitent permite tractului gastrointestinal sa se odihneasca si sa se repare in timp ce se afla in stare de post. „Atunci cand corpul tau este capabil sa foloseasca grasimea stocata in celulele tale ca sursa de combustibil, ajungi sa pierzi in greutate. Arzi grasime in loc sa o depozitezi”, spune Ryskamp. „Rezultatele studiilor recente sunt promitatoare, mai ales atunci cand postul este combinat cu exercitii fizice si o dieta bazata pe vegetale”.

Un studiu de cercetare de la Harvard dezvaluie, de asemenea, modul in care postul intermitent poate incetini procesul de imbatranire prin pierderea in greutate, scaderea tensiunii arteriale si reducerea colesterolului.

Cum functioneaza exact postul intermitent?

Dieta functioneaza cel mai bine atunci cand incetati sa mancati la un anumit moment al zilei si evitati sa mancati noaptea. Asta inseamna ca nu exista gustari intre mese sau inainte de culcare. Desi timpul de mancare va diferi de la o persoana la alta, multi au succes cand mananca in intervalul orar 10-18. Postul intermitent poate fi dificil, dar pe masura ce corpul se adapteaza la un nou mod de a consuma alimente, devine mai usor. Ideea generala este sa fii mai constient de ceea ce mananci si cand mananci. „Impreuna cu postul intermitent, promovam exercitiile fizice zilnice. Evitam zaharurile si alegem fructe, legume, fasole, linte, cereale integrale, proteine ​​ slabe si grasimi sanatoase”, sustine Ryskamp.

Arderea grasimilor incepe, de obicei, dupa aproximativ 12 ore de post si escaladeaza intre 16 si 24 de ore de post. De obicei, oamenii postesc pana la 16 ore in fiecare zi. Acest lucru se face, de obicei, sarind micul dejun dimineata, dupa ce au mancat masa finala a zilei precedente. Exista, de asemenea, un tipar de post intermitent care presupune parcurgerea a 24 de ore fara mancare de doua ori pe saptamana.

Cat pot manca in perioada de mancare? Daca obiectivul tau este sa slabesti, urmareste un nivel caloric care sa suporte o pierdere de 1-2 kilograme pe saptamana. In medie, pentru a pierde o jumatate de kilogram pe saptamana, va trebui sa taiati 500 de calorii pe zi.



loading...

Adauga un comentariu