Local

Axe destinate bicicliștilor în Iași. Două mari trasee luate în calcul

Publicat: 22 ian. 2020

Două mari axe destinate bicicliștilor vor apărea în municipiul Iași. Proiectul va fi implementat în următorii doi ani. Se vor aloca câteva sute de mii de lei pentru demararea proiectului într-o primă etapă. Proiectul va fi derulat cu fonduri europene

Municipalitatea ieșeană a lansat recent un proiect dedicat bicicliștilor. Autoritatea locală a inițiat un astfel de proiect intitulat „Axe protejate de circulație pentru biciclete”. În calcul au fost luate două axe, Nord-Sud: Copou – Centru – Bucium, dar și axa Est-Vest: Păcurari – Centru – Tătărați – Dancu. Durata de realizare a studiilor este de maxim doi ani. Conform municipalității, studiul de prefezabilitate va costa 50.000 de lei, studiul de fezabilitate va costa 200.000 de lei, iar proiectul tehnic va costa 350.000 de lei. Printre obiectivele proiectului se află reducerea emisiilor de carbon în municipiul Iași prin investiții bazate pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Iași, dar și promovarea unui stil de viață sănătos în rândul cetățenilor orașului.

„Un sistem de transport pe bicicletă vizează crearea unei soluții alternative de transport urban care să asigure un acces facil al persoanelor la locul de muncă sau în alte zone de interes, micșorarea timpilor de deplasare și a costurilor de transport, reducerea poluării, descongestionarea traficului, precum și creșterea siguranței în trafic. Proiectul va implementa un sistem de mobilitate alternativă, independentă energetic, utilizând bicicletele: crearea unor piste dedicate pentru biciclete, crearea unor soluții inteligente de traversare a intersecțiilor. Se va avea în vedere și monitorizarea traficului folosind sistemul de management al traficului implementat”, a spus edilul Mihai Chirica.

Fonduri europene pentru tot proiectul

Edilul Iașului a arătat că proiectul va fi derulat cu fonduri europene.

„Municipiul Iași dorește să implementeze un sistem alternativ de transport. Deplasarea pe bicicletă este mai rapidă decât mersul pe jos, mai ieftină decât folosirea unui vehicul în sistem taxi și mai ușor de accesat decât utilizarea autobuzelor și tramvaielor. De asemenea, achiziția unei biciclete este mai ieftină decât cea a unui autoturism personal. În același timp, utilizarea bicicletei poate fi complementară altor modalități de mobilitate urbană. Din analizele aferente Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Iași și Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană pentru Zona Metropolitană Iași a rezultat lipsa/insuficiența facilităților pentru biciclete, precum și discontinuitatea pistelor existente. De asemenea, lipsa unor piste de biciclete separate de pietonal creează conflicte între pietoni și bicicliști. Rezultă necesitatea implementării unui sistem integrat de transport pe bicicletă, cu piste moderne, amenajate în conformitate cu Codul rutier, precum și alte studii de specialitate”, a mai adăugat edilul Iașului.



loading...

Comentarii
  • Haha, studii de fezabilitate in situatia in care deja exista o pista pe directia Copou-Centru-Nicolina, ce fenta a facut Chirica sa para ca se ingrijeste de problemele iesenilor.

  • „De asemenea, lipsa unor piste de biciclete separate de pietonal creează conflicte între pietoni și bicicliști”. De asta a facut Chirica pista de biciclete de 50 cm pe un trotuar lat de 5 m pe b-dul Tutora si bate vantul pe ambele? Locuri de parcare nu face, nu vrea sa rupa 30 cm din trotuarul ala ca sa mai faca o banda de circulatie.
    Cand o sa-l vad pe Chirica mergand la servici in fiecare zi pe bicicleta, si inapoi acasa, atunci o sa merg si eu cu bicicleta la servici

Adauga un comentariu