O femeie din Iași reclamă faptul că au apărut probleme la cardurile sociale din 2023! Deși trebuia să primească 3 tranșe de plată, fiecare fiind în valoare de 250 de lei, nu s-a ales cu nimic. A sunat la toate numerele de telefon găsite pe internet sau unde a fost direcționată, însă nu a reușit să afle de ce nu a primit banii pe card. Reporterii BZI nu au putut să ia legătura cu ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Marius Budăi, dar nici cu noul ministru al Investițiilor și Fondurilor Europene, Adrian Câciu, conducătorii instituțiilor care gestionează programul „Sprijin pentru România”
O femeie din Iași susține că nu a primit banii, anul acesta, pe cardul social acordat în programul „Sprijin pentru România”. V.C. trebuia să obțină 3 tranșe de plată, fiecare fiind în valoare de 250 de lei. Pentru că au trecut 6 luni și cardul nu a fost alimentat, a încercat să afle de ce nu a primit banii. A avut parte de nervi și timp pierdut.
„Am sunat la numărul de telefon de pe cardul social, cel pentru asistență tehnică, de la Edenred. Nu a răspuns nimeni! Am sunat apoi la numărul de telefon 021 301 33 03, tot de la Edenred, care este pus pe site-ul Ministerului Investițiilor și Fondurilor Europene. A răspuns un robot care îmi cere, în funcție de solicitări, să apăs pe o tastă. Am verificat contul și am apăsat tasta 1. Sunt 0 lei.
Dar nu există opțiunea să verific de ce nu am primit banii, ci doar suma din cont, pierderea cardului și încă două situații. Am sunat la numerele de telefon de la Ministerul Investițiilor și Fondurilor Europene. Acolo mă pun să aștept, să apăs o tastă, am apăsat, am așteptat 5 minute, nu a răspuns nimeni, apoi s-a închis telefonul. La fel s-a întâmplat și la Ministerul Muncii. Apoi am sunat la Casa de Pensii care m-a direcționat către numărul de telefon de la Edenred, 021 301 33 03, dar răspunde tot un robot care mă pune să apăs pe niște taste, însă nu primesc niciun răspuns.
Pe site-ul Edenred am mai găsit niște numere de telefon la care am sunat, sperând că îmi va răspunde cineva. Nu a răspuns nimeni. Am sunat și la 031.9268, număr special pentru cei care nu au primit banii. Tot nu a răspuns nimeni! Suni până mori”, susține V.C., femeia nemulțumită.
Au apărut probleme la cardurile sociale din Iași
Femeia susține că a sunat de mai multe ori la numerele de telefon la care a crezut că va afla răspunsul la problema sa, însă nu a avut succes. Spune că a fost nevoită să apeleze la rude care să sune și să o ajute să afle unde e problema.
„Am rugat toate rudele să mă ajute. Nepoatele, copiii, să sune, să vadă, poate află ce e cu cardul. Nu le-a răspuns nici lor. Am reședința în Iași, dar domiciliul în Galați. După ce că s-a emis cardul, cu 3 luni întârziere, pentru că cică nu mă găseau acasă, de parcă trebuia să stau non-stop să aștept poșta, nu am primit nici banii pe card. Cum este posibil să fie o așa mare bătaie de joc?
Ce contează unde sunt acum? Cardul e nominal, pe numele persoanei, deci banii trebuie să intre pe card oriunde ești. Oamenii care primesc banii aceștia nu știu toți să folosească internetul și abia dacă se descurcă să sune la un număr de fix. Adică e pus un număr de telefon la care nu răspunde nimeni. Suni degeaba! Nu se poate așa ceva”, mai spune femeia nemulțumită.
Pensionarii nu știu unde să sune pentru a afla informații
Specialiștii Casei de Pensii Iași susțin că multe persoane sună la instituție, deși nu se ocupă de programul privind cardurile sociale.
„Primim foarte multe apeluri, zilnic, cu diverse probleme sau întrebări din partea beneficiarilor. Noi nu putem decât să-i direcționăm către numărul de telefon de la firma unde au cardul, unde ar trebui să primească toate informațiile necesare. Nu se ocupă casele de pensii de această situație, a cardurilor sociale”, susțin reprezentanții Casei de Pensii Iași.
Potrivit informațiilor furnizate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene,
„dacă aveți card și nu este încărcat, sunați la 031.9268. Persoanele care nu au primit tichetele sociale pentru alimente se pot adresa fie Ministerului Muncii, fie Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în funcţie de problema pe care o au. Cât despre informațiile referitoare la cardurile care nu au putut fi livrate, acestea pot fi solicitate Poștei Române”.
Cardurile sociale sunt alimentate o dată la două luni
Numerele de telefon oficiale, transmise de Ministerul Investițiilor și Fondurilor Europene, unde pot solicita beneficiarii informații sunt următoarele: Edenred – 021 301 33 03, Sodexo – 021 204 46 64 , UP România – 0374 66 22 73, în funcție de fiecare card al beneficiarului. Reporterii BZI au sunat la numerele de telefon puse la dispoziția beneficiarilor pentru a verifica cele spuse de ieșeanca nemulțumită și au constatat că are dreptate, pentru că nu răspunde nimeni.
De asemenea, l-au sunat pe ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Marius Budăi, dar și pe noul ministru al Investițiilor și Fondurilor Europene, Adrian Câciu, pentru a discuta despre situația ieșencei nemulțumite, dar nu au primit niciun răspuns la apelurile telefonice. O solicitare scrisă a fost trimisă la adresa de e-mail dedicată presei, de pe site-ul Ministerului Investițiilor și Fondurilor Europene, dar reporterii BZI nu au primit niciun răspuns până la închiderea ediției. Ultimele două tranșe de plată pe cardurile sociale primite de beneficiarii din Iași sunt în valoare de 500 de lei.
Cardurile sociale din anul 2023 sunt alimentate o dată la două luni, iar banii se acordă persoanelor cu venituri mai mici sau egale cu 1.700 de lei lunar.