Lifestyle

Cafeaua este bună sau rea pentru sănătate?

Publicat: 02 sept. 2020
cafea
cafea

Este sigur să spunem că acum în lume nu există nicio persoană care să nu fi gustat niciodată o cafea sau să fi auzit despre ea măcar o dată în viață. Cafeaua este o băutură care se prepară prin prepararea fructelor măcinate ale arborelui de cafea. Amestecul rezultat are o aromă fascinantă și o serie de efecte specifice asupra corpului. Într-un fel sau altul, fie din cauza efectului, fie din cauza gustului, ci mai degrabă din cauza ambilor factori, cafeaua este extrem de populară în întreaga lume. Dată exactă a apariției sale nu este încă cunoscută. Există o serie de legende frumoase despre originea cafelei, dar nimeni nu poate spune care dintre ele este adevărată. Primele mențiuni despre această băutură se găsesc în 850; băutura a început să câștige popularitate în secolul al XVI-lea. În zilele noastre, cafeaua este foarte populară, potrivit statisticilor, 90% dintre oameni o beau dimineața pentru a revigora după somn.

Astăzi există un număr foarte mare de soiuri de cafele, cele mai frecvente fiind Arabică și Robustă. Brazilia ocupă o poziție de lider în exportul de fasole, dar iubitorii de cafea remarcă calitatea relativ scăzută a băuturii obținute din fasole braziliană. Țările africane sunt exportatorii celor mai parfumate și mai delicioase cereale. Nu toată lumea poate determina varietatea și locul de origine al arborelui de cafea după gust sau aromă, dar aproape nimeni nu va susține că există o diferență de gust. În zilele noastre, băutura este ușor disponibilă, acest lucru se datorează apariției soiurilor instant și răspândirii lanțurilor de cafea.

Impactul și efectul cafelei asupra corpului uman

Cafeaua captivează prin aromă să, conferă o gamă largă de senzațîi gustative și are o serie de efecte produse asupra organismului, care sunt asigurate de prezența cofeinei în compoziția chimică. Puteți auzi părerea că cofeină conținută în băutura de cafea, care este un alcaloid și psihostimulant (cel mai popular și legal medicament). Substanța afectează sistemul nervos central, activitatea cardiovasculară și alte sisteme ale corpului și cel mai adesea băuturile care conțîn cofeină sunt folosite pentru a se trezi rapid din somn, pentru a crește concentrația sau activitatea creierului. Cofeină în formă să pură este  utilizată pe scară largă în medicină  și se află pe lista medicamentelor esențiale, importanța ei nu poate fi supraestimată.

Există o serie de studii care confirmă faptul că cafeaua este o băutură sănătoasă (atunci când sunt îndeplinite anumite condițîi). În viața unei persoane obișnuite, aceste condiții nu sunt adesea îndeplinite și efectele pozitive ale unei băuturi din boabe de cafea se transformă în negative.

Să luăm în considerare consecințele cele mai des apărute ale consumului de cafea în contextul efectelor pozitive și negative asupra organismului, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, atunci când beți o ceașcă pe zi sau mai mult. În primul rând, trebuie să vă amintiți cum afectează cafeaua corpul și ce sisteme afectează. Influența băuturii afectează: sistemul nervos central, cardiovascular, genito-urinar și digestiv. O persoană simte efectul tonic în termen de cinci minute de la băut, crește și tensiunea arterială ,  crește ritmul cardiac și crește activitatea creierului. O creștere vizibilă de energie îi place pe persoanele care muncesc, sportivii sau persoanele care încearcă să se trezească în primele ore după somn. Persoanele cu hipotensiune pot folosi cafeaua că instrument pentru normalizarea tensiunii arteriale.

De ce este rea cafeaua pentru ține?

Primele consecințe negative, care includ uscăciunea gurii și senzația de deshidratare, cel mai adesea nu vor dura mult. Efectul tonic al cafelei durează câteva ore, apoi efectul încet începe să dispară încet. Acest moment este probabil punctul de cotitură și consumul de încă o ceașcă de cafea, iar apoi o altă poate duce la o creștere a efectelor negative, iar efectul de excitare al fiecărei cești va scădea. În cazurile de consum de cantități mari de cafea pe termen scurt, probabilitatea supradozajului crește. Dacă o persoană are dureri de cap, iritabilitate, tahicardie, incapacitate de a adormi după ce a băut două sau mai multe căni de cafea, putem vorbi despre o supradoză de cofeină.

Ritmul modern al viețîi ne dictează uneori condițiile. Nevoia de a fi în permanență la vârful capacităților lor, de a oferi tot ce este mai bun la locul de muncă, poate determina oamenii să bea mai mult de trei căni de cafea pe zi, pentru o perioadă lungă de timp. Această rutină duce de obicei la supradozajul zilnic cu cofeină, dificultăți la trezire dimineața și incapacitate de a începe fără a bea o ceașcă de cafea. O persoană devine dependentă de cofeină, pe termen scurt acest lucru poate duce la stres, sindrom de oboseală cronică, iritabilitate și apariția gândurilor suicidare. Efectul produs de această substanță devine mai slab, durata acțiunii sale devine mai scurtă – corpul devine mai tolerant la substanță, este necesar să se mărească dozajul pentru a obține o stare eficientă. Nu este greu de ghicit Cafeaua poate crea dependență fizică . După un refuz ascuțit de a bea, pot apărea migrene, incapacitatea de a se trezi pe deplin din somn, letargie, distragere a atenției, iritabilitate și greață. Eliminarea treptată a cafelei va diminua aceste efecte.

Pe termen lung, deshidratarea constantă a organismului că urmare a consumului de boabe de cafea fără a utiliza contramăsuri, expunerea la stres și, că urmare, o scădere a imunitățîi, precum și un efect stimulator asupra sistemului cardiovascular pot afecta negativ sănătatea. Cofeină curăță calciul  și alte oligoelemente ale corpului, distruge sănătatea mintală, epuizează sistemul nervos și cardiovascular. Consecințele consumului prelungit și necontrolat de cafea sunt foarte distructive. Este posibil să se stabilească o dependență directă de efectele negative de mai sus ale utilizării pe termen lung a băuturii cu boli foarte grave, care se manifestă cel mai adesea la bătrânețe.

Cafeaua este contraindicată  femeilor însărcinate, persoanelor care suferă de hipertensiune, hiperexcitabilitate, boli de rinichi, insomnie; există, de asemenea, o anumită categorie de persoane care sunt foarte sensibile la cofeină; în acest caz, pot apărea efecte negative chiar și dintr-o ceașcă de cafea.

De ce este cafeaua bună pentru ține?

Multe studii arată și beneficiile consumului de cafea pe termen lung. Acestea includ o scădere a probabilitățîi unui anumit tip de  cancer , o  scădere a probabilității de  urolitiază și  riscul de a dezvoltă  ciroză hepatică. Potrivit experților, cafeaua nu te ajută să slăbești sau te ajută într-o măsură foarte mică, dar faptul că  băutura atenuează foamea  este un fapt, este dificil să te cerți cu acest lucru. De asemenea, pot fi menționate o serie de efecte pozitive, cum ar fi  protejarea dinților împotriva cariilor  sau  reducerea riscului  de diabet de tip 2 .

Totul este relativ și individual

Este foarte dificil să afirmi fără echivoc că cafeaua este dăunătoare sau sănătoasă. În doze mici, este mai benefic decât nu. Pe termen scurt și lung, efectele consumului de cafea în doze moderate vor fi mai degrabă benefice decât dăunătoare. În doze mari, băutura este mai dăunătoare decât utilă, doză trebuie determinată pentru fiecare în parte. Viața unei persoane care bea cantități mari de cafea în fiecare zi va depinde pentru o lungă perioadă de timp de dependența de cofeină, care poate afecta negativ corpul. Să bei sau să nu bei cafea, în ce cantități să bei băutura – fiecare trebuie să ia o decizie pentru sine, dar această decizie trebuie să fie echilibrată și conștientă. Experțîi sunt de acord că, în doze moderate, cafeaua este mai benefică decât dăunătoare.





Adauga un comentariu