Stiri medicale

O cafea și un pui de somn vă mențin vigilenti daca lucrati noaptea

Publicat: 29 aug. 2020
Cafeaua și somnul scurt vă mențin vigilenti daca lucrati noaptea
Efectele privarii de somn

Cafeaua și somnul scurt vă mențin vigilenti daca lucrati noaptea. O simplă cafea și un pui de somn ar putea fi leacul pentru a rămâne in alerta daca lucrati noaptea, arata noile cercetări de la Universitatea din Australia de Sud. Această combinație poate îmbunătăți atenția și reduce inerția somnului.

În Australia, peste 1,4 milioane de oameni sunt lucreaza în schimburi.

Cercetătorul principal, dr. Stephanie Centofanti de la UniSA Online și Laboratorul de somn și cronobiologie de la UniSA, spune că descoperirea ar putea ajuta la contracararea tipului de inerție a somnului, care este experimentat de mulți lucrători în schimburi.

„Muncitorii în schimburi sunt adesea lipsiți cronic de somn, deoarece au modele de somn perturbate și neregulate”, spune dr. Centofanti, potrivit medicalxpress.com.

„Drept urmare, ei folosesc în mod obișnuit o serie de strategii pentru a încerca să sporească vigilența în timpul turelor de noapte, iar acestea pot include eliminarea unor blocaje de energie și consumul de cafea – totuși este important să înțelegem că există dezavantaje pentru ambele.

Cafeaua și somnul scurt vă mențin vigilenti daca lucrati noaptea

„Mulți muncitori dau somn în timpul unei ture de noapte, deoarece obosesc atât de mult. Dar, dezavantajul este că pot experimenta„ inerția în somn „- acea obraznică pe care o ai chiar după ce te trezești – și asta le poate afecta performanța și starea de spirit până la o oră. după somnul lor.

„Cofeina este de asemenea folosită de mulți oameni pentru a rămâne treaz și alert. Dar, din nou, dacă beți prea multă cafea, vă poate afecta somnul și sănătatea generală. Cafeaua dureaza 20-30 de minute pentru a-si face efectul”.

Un pui de somn dupa ce ai baut o cafea ar putea fi o alternativă viabilă: „Consumând o cafea înainte de a trage un pui de somn, lucrătorii în schimburi pot obține beneficiile unui repaos de 20-30 de minute, apoi avantajul cofeinei atunci când se trezesc”, au indicat cercetatorii.

Micul studiu pilot a testat impactul a 200 mg de cofeină (echivalentul a 1-2 căni obișnuite de cafea) consumate de participanți chiar înainte de un somn de 30 de minute, comparând rezultatele cu un grup care a luat placebo.

Participanții care au avut un „somn cu cofeină” au prezentat îmbunătățiri semnificative atât în ​​ceea ce privește performanța, cât și vigilența.

Dr. Centofanti spune că acest lucru arată o contramăsură promițătoare pentru oboseală pentru lucrătorii în schimb. Cercetatoara spune că următoarea mișcare este de a testa noua descoperire pe mai mulți oameni.





Adauga un comentariu