La psiholog

Câinii de companie pot îmbunătăți dezvoltarea socio-emoțională a copiilor

Publicat: 16 iul. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Câinii de companie pot îmbunătăți dezvoltarea socio-emoțională a copiilor
Câinii de companie, ajutor in dezvoltarea copiilor

Câinii de companie, ajutor in dezvoltarea copiilor. Un nou studiu confirmă ideea că câinii pot fi buni pentru dezvoltarea psihologică a copiilor. Acest lucru indică faptul că, în comparație cu copiii mici fără câini, cei care aveau unul și care se jucau și mergeau cu ei în mod regulat aveau mai multe șanse să aibă o bună bunăstare socială și emoțională.

Câinii de companie, ajutor in dezvoltarea copiilor

Numeroase studii convergente par să indice faptul că un animal de companie favorizează dezvoltarea capacităților intelectuale și sociale la copii. Mai ales psihologic, deoarece copiii care interacționează cu un animal de companie par să găsească sprijin emoțional acolo. După cum explică asociația Attitude Prévention, aceste efecte benefice sunt marcate în special în prezența unui câine. „Se dovedește că câinii sunt animalele de care beneficiază cel mai mult copiii. Această observație este comparată cu faptul că câinii au un nivel mai mare de interacțiuni cu proprietarii lor și că aceste interacțiuni sunt reciproce”, a spus ea.

Un nou studiu pe această temă publicat în jurnalul Pediatric Research și transmis de New York Times confirmă faptul că copiii mici a căror familie deține un câine au o bunăstare socială și emoțională mai bună decât cei ale căror gospodării nu. Cercetătorii spun că locuirea într-o casă cu un câine poate promova dezvoltarea psihologică mai sănătoasă la copiii mici. Oamenii de știință australieni au colectat date de la 1646 de părinți ai băieților și fetelor cu vârste între 3 și 5 ani, cu privire la diverși factori socio-demografici: timpul de somn, timpul petrecut în fața unui ecran, nivelul de educație parentală, statutul profesional.

Interacțiuni mai bune cu alți copii

Acesta din urmă a colectat și informații despre posesia posibila a unui câine, în cazul în care copiii se jucau activ cu el și dacă familia făcea în mod regulat plimbări cu el. Se pare că din 1.646 de gospodării incluse în studiu, 686 dețineau un câine. Rezultatele au relevat faptul că copiii din familii cu câini aveau 23% mai puține probabilități să aibă dificultăți generale cu emoțiile și interacțiunile sociale decât copiii care nu au făcut-o. Acești copii aveau, de asemenea, o probabilitate mai mică de 30% să aibă comportamente antisociale și chiar 40% să aibă probleme în interacțiunea cu ceilalți copii.

Mai mult, copiii care trăiau cu un câine aveau, de asemenea, un procent de 34% mai mult să se angajeze în comportamente prosociale, precum împărtășirea și cooperarea. Cu cât copiii mai mici se plimbau sau se jucau cu câinele de familie, cu atât erau mai evidente aceste comportamente prosociale.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că aceste efecte benefice au avut legătură cu frecvența cu care copiii se jucau sau își plimbau câinele. De exemplu, cei care au jucat cu ea de cel puțin trei ori pe săptămână sau care au participat la plimbare de cel puțin o dată pe săptămână au avut o dezvoltare socio-emoțională mai bună

Oamenii de știință avertizează că acesta este un studiu observațional și, prin urmare, nu au reușit să determine mecanismul exact prin care posesia unui câine poate promova dezvoltarea socială și emoțională a copiilor mici. De fapt, sunt așteptate mai multe cercetări pentru a evalua mai precis influența potențială a deținerii diferitelor tipuri de animale de companie sau influența pe care gradul de atașare a copiilor față de animalele de companie il poate avea asupra dezvoltării lor.

Adauga un comentariu