Prima pagină » Actualitate » Candidatul ”pro-occidental” Nicușor Dan a primit sute de mii de euro de la rusofilul Matei Păun! Nu vă mai lăsați păcăliți de propagandă ieftină care pălește în fața dovezilor

Candidatul ”pro-occidental” Nicușor Dan a primit sute de mii de euro de la rusofilul Matei Păun! Nu vă mai lăsați păcăliți de propagandă ieftină care pălește în fața dovezilor

05 mai 2025, 13:53, 5 ,
Redacția BZI în Actualitate

Tot spațiul social media este umplut de laude la adresa lui Nicușor Dan! El este expertul, onestul, pro-occidentalul de care are România nevoie. Însă această propragandă sosoșistă este una penibilă care pălește în fața dovezilor pe care nu le poate contesta absolut nimeni! Nicușor Dan a primit sume mari de bani de la rusofilul Matei Păun cel care în urmă cu doar câțiva ani îi făcea elodii lui Vladimir Putin!

În ceea ce privește ”onestitatea”, Nicușor Dan este departe de acest lucru. Sunt dovezile clare, incontestabile care arată că Nicușor Dan este de toate numai onest nu! Candidatul intrat în turul doi al alegerilor prezidențiale refuză sistematic să spună românilor cine sunt donatorii anonimi!! Cine sunt? De unde vin banii care cumulat sunt de ordinul milioanelor de euro!! În articol o să demontăm orice mit legat de Nicușor Dan, demontăm cu dovezi, nicidecum cu vorbe și cu propagandă ieftină.

Candidatul ”pro-occidental” Nicușor Dan a primit sute de mii de euro de la rusofilul Matei Păun

Relația dintre Nicușor Dan și Matei Păun a generat controverse semnificative în contextul alegerilor prezidențiale din 2025. Matei Păun, un om de afaceri cu experiență în piețele din Rusia și Belarus, a fost implicat în campaniile lui Nicușor Dan, omul lui Soroș și susținut de USR încă din 2012, oferindu-i sprijin strategic și financiar

În precampania electorală din 2025, echipa lui Nicușor Dan a cheltuit aproximativ 1,09 milioane de lei (circa 200.000 de euro) pentru publicitate stradală prin compania Getică OOH SRL, despre care se susține că ar fi controlată de Matei Păun. Această sumă reprezintă aproape jumătate din totalul donațiilor primite de la susținători. Criticii au evidențiat că prețurile practicate de Getica OOH pentru campania lui Dan au fost semnificativ mai mici decât cele oferite altor clienți, sugerând o posibilă finanțare mascată a campaniei electorale.

Nicușor Dan a declarat că relația sa cu Matei Păun este una de consultanță ocazională și că nu consideră această asociere o vulnerabilitate. Totuși, apariția frecventă a lui Păun în apropierea lui Dan și implicarea sa în campaniile electorale au ridicat semne de întrebare în rândul opiniei publice și al analiștilor politici.

Controversele au fost alimentate și de declarațiile publice ale lui Păun, care, în trecut, a exprimat opinii pro-ruse. De exemplu, în 2014, el a afirmat că Occidentul, prin impunerea sancțiunilor împotriva Rusiei, îl va transforma pe „patriotul” Putin într-un Hitler. De asemenea, a pus sub semnul întrebării revoluția portocalie din Ucraina și a exprimat simpatie față de regimul lui Lukașenko din Belarus.

Armata de donatori anonimi din campania lui Nicușor Dan, omul lui Soroș

România se confruntă cu un nivel alarmant de opacitate atunci când vine vorba de finanțarea campaniilor politice, iar cazul lui Nicușor Dan ridică semne de întrebare tot mai mari. În ultimele săptămâni, sume impresionante – ajungând la sute de mii de euro – au fost virate în conturile acestuia fără ca sursa lor să fie clarificată. Situația devine și mai neclară având în vedere că banii par să provină de la așa-ziși donatori anonimi, care, în doar câteva zile, au contribuit cu zeci de mii de lei. Cu toate acestea, autoritățile competente, în special procurorii, par să ignore cu desăvârșire acest subiect sensibil. Deși nu putem afirma cu certitudine că ne aflăm în fața unei infracțiuni, caracterul netransparent al finanțării alimentează suspiciunile.

Contrastul este cu atât mai evident dacă ne uităm la tratamentul aplicat în alte cazuri. De exemplu, omul de afaceri Bogdan Peșchir a fost vizat de anchete în ciuda faptului că nu a finanțat niciun candidat politic, ci a oferit donații unor cauze sociale sau influenceri online – acțiuni care nu încalcă legea și nici nu ridică probleme de etică.

În schimb, ceea ce trezește serioase îndoieli este refuzul lui Nicușor Dan de a face publică identitatea finanțatorilor săi. El justifică această lipsă de transparență invocând protejarea donatorilor, care ar fi oameni de afaceri cu activitate corectă. Totuși, în contextul unei campanii prezidențiale, transparența nu este opțională, ci esențială.

Mai grav, candidatul a utilizat în scopuri electorale resursele Primăriei București, inclusiv autoturisme oficiale, o practică interzisă de lege și care, din păcate, a devenit aproape rutină în campania sa.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
13 decembrie 2025
13 decembrie 2025