Prima pagină » Stiri si curiozitati » Care sunt semnele de circulație de avertizare? Iată semnificația celor mai întâlnite indicatoare din această categorie

Care sunt semnele de circulație de avertizare? Iată semnificația celor mai întâlnite indicatoare din această categorie

21 ian. 2022, 16:21,
în Stiri si curiozitati

Semnele de circulație de avertizare sunt destinate atenționării șoferilor cu privire la diverse pericole sau la anumite reguli, ce trebuie respectate pe sectoarele de drum pe care sunt amplasate.

Acest tip de indicatoare sunt, în majoritatea lor, în formă de triunghi, cu fond alb, încadrat de o dungă roșie pe margine. Cu toate acestea, sunt și indicatoare de avertizare de alte culori sau sub alte forme, cum ar fi cele pentru atenționarea șoferilor că urmează curbe, treceri la nivel cu calea ferată sau cele care indică distanțele până la ieșirile de pe autostrăzi. Nerespectarea acestora poate pune în pericol atât viața șoferilor, cât și pe cea a altor participanți la trafic. Câte astfel de indicatoare există și care este semnificația lor, veți afla în rândurile care urmează.

Care sunt semnele de circulație de avertizare?

Există aproximativ 50 de indicatoare rutiere de avertizare. De cele mai multe ori, acestea sunt reprezentate de un triunghi roșu, în interiorul căruia se află, pe fundal alb, un semn (de exemplu, o bulină neagră, un animal, o săgeată etc.). Iată care sunt cele mai întâlnite indicatoare rutiere de avertizare.

Curbă la dreapta sau Curbă la stânga

Un indicator des întâlnit este cel care arată curba la dreapta sau curba la stânga. Primul se montează cu circa cel mult 200 de metri înainte de o curbă la dreapta. Fiind un semn de avertizare, şoferii nu sunt obligaţi să facă ceva anume (decât în cazul în care există un panou adiţional), însă nu au voie să oprească, să staţioneze pe carosabil, dar nici să întoarcă sau să depăşească în lipsa unei vizibilităţi foarte bune. De regulă, dacă în zona curbelor fără vizibilitate, panoul este adiţionat unui marcaj compus din linii continue.

Indicatorul care semnalează curbă la stânga se montează la minim 200 de metri de o curbă la stânga. Șoferii au datoria să reducă viteza de deplasare şi să nu execute manevre de depăşire, de mers înapoi sau de întors, atât timp cât vizibilitatea în respectiva curba nu este prea bună.

indicator curbă la dreapta

Curbă la dreapta

Zonă cu risc ridicat de accidente

Un alt indicator, a cărui semnificație nu mulți șoferi o cunosc, este cel cu bulina neagră. Acesta semnalează o zonă cu risc ridicat de accident. Mai exact, indică un sector de drum cu lungimea de maximum un kilometru, pe care, într-o perioadă de cinci ani consecutivi, s-au înregistrat minimum zece accidente grave de circulație, soldate cu cel puțin zece persoane decedate sau rănite grav.

La întâlnirea acestui indicator este recomandată reducerea vitezei de deplasare, sporirea atenției și evitarea efectuării oricăror manevre riscante.

indicatorul Zonă cu risc ridicat de accidente

Zonă cu risc ridicat de accidente

Presemnalizare trecere de pietoni

Acest indicator avertizează șoferii cu privire la apariția unei treceri de pietoni în următorii 50-150 de metri. Șoferilor li se recomandă ca, atunci când zăresc acest indicator, să reducă din timp viteza de deplasare şi să circule cu atenţie sporită.

indicator Presemnalizare trecere de pietoni

Presemnalizare trecere de pietoni

Drum cu denivelări și Denivelare pentru limitarea vitezei

Indicatorul „Drum cu denivelări” atenționează șoferii că în următorii 100-200 de metri vor întâlni porţiuni denivelate de drum. Astfel că, ei trebuie să circule cu atenţie şi să reducă viteza pentru a nu produce accidente.

Totodată, indicatorul „Denivelare pentru limitarea vitezei” se montează cu scopul de a micşora viteza de deplasare în zonele intens circulate de copii, precum şi pe străzile secundare, în locurile în care se produc frecvent accidente rutiere ca urmare a excesului de viteză.

indicator Drum cu denivelări

Drum cu denivelări

Circulaţie în ambele sensuri

Acest indicator se amplasează la ieşirea de pe străzile cu circulaţie într-un singur sens şi are rolul de a-i atenţiona pe şoferi cu privire la circulaţia în ambele sensuri.

Circulație în ambele sensuri

Circulație în ambele sensuri

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 decembrie 2025
10 decembrie 2025
Articole similare
Revoltă în rândul părinților, din cauza meniului de la o grădiniță din Iași. Acuzații grave la adresa directoarei, după ce o firmă de catering livrează mâncarea copiilor: „Sunt niște contracte pe sub mână”
02:00
FOTO Revoltă în rândul părinților, din cauza meniului de la o grădiniță din Iași. Acuzații grave la adresa directoarei, după ce o firmă de catering livrează mâncarea copiilor: „Sunt niște contracte pe sub mână”
Cum trebuie să mâncăm și să bem de sărbători în așa fel încât să nu avem nevoie de ajutorul medicului. Dr. Liliana Mihailov: „Nu trebuie să trecem peste aceste limite”
02:00
Cum trebuie să mâncăm și să bem de sărbători în așa fel încât să nu avem nevoie de ajutorul medicului. Dr. Liliana Mihailov: „Nu trebuie să trecem peste aceste limite”
Vor fi înlăturați producătorii din piața CUG? Aceștia aduc acuzații grave conducerii EcoPiața din Iași, după ce a izbucnit un scandal: „Mi-a spus să mă duc acasă, că este totul aranjat și îmi ia locul!”
02:00
FOTO Vor fi înlăturați producătorii din piața CUG? Aceștia aduc acuzații grave conducerii EcoPiața din Iași, după ce a izbucnit un scandal: „Mi-a spus să mă duc acasă, că este totul aranjat și îmi ia locul!”
Decizie care contrazice logica! Vatmanii de la CTP Iași au primit stick-uri cu colinde de la companie, însă sistemele audio din tramvaie sunt defecte: „Nu ne-au mai întrebat dacă le putem folosi”
02:00
FOTOVIDEO Decizie care contrazice logica! Vatmanii de la CTP Iași au primit stick-uri cu colinde de la companie, însă sistemele audio din tramvaie sunt defecte: „Nu ne-au mai întrebat dacă le putem folosi”
S-a îmbătat și a făcut circ la „ol-inclusiv”
02:00
S-a îmbătat și a făcut circ la „ol-inclusiv”
Spitalul de Boli Infecțioase a contestat executarea silită pentru neplata sporurilor COVID din 2020! La mijloc este vorba de sute de mii de lei
02:00
Spitalul de Boli Infecțioase a contestat executarea silită pentru neplata sporurilor COVID din 2020! La mijloc este vorba de sute de mii de lei
Polițiștii din Iași au luat în vizor șantierele deschise în oraș! Ce vor verifica oamenii legii
02:00
Polițiștii din Iași au luat în vizor șantierele deschise în oraș! Ce vor verifica oamenii legii
Ai un proces cu banca și vrei să scapi de el? CSALB a soluționat amiabil 800 de acțiuni din instanță cu băncile, inclusiv din Iași
02:00
Ai un proces cu banca și vrei să scapi de el? CSALB a soluționat amiabil 800 de acțiuni din instanță cu băncile, inclusiv din Iași
Prima ieșire publică a conducerii Curții de Apel! O „conferință extraordinară de presă” după difuzarea documentarului Recorder despre starea sistemului judiciar din România
22:26
Prima ieșire publică a conducerii Curții de Apel! O „conferință extraordinară de presă” după difuzarea documentarului Recorder despre starea sistemului judiciar din România
Nicușor Dan a amenințat Guvernul că va bloca Legea Bugetului pe 2026. Ilie Bolojan, prima reacție
22:13
Nicușor Dan a amenințat Guvernul că va bloca Legea Bugetului pe 2026. Ilie Bolojan, prima reacție