Prima pagină » Actualitate » Carrefour se pregătește să-și vândă magazinele din România! Care este motivul
Carrefour se pregătește să-și vândă magazinele din România! Care este motivul

Carrefour se pregătește să-și vândă magazinele din România! Care este motivul

24 oct. 2025, 16:56,
Redacția BZI în Actualitate

Retailerul francez Carrefour face pași concreți către vânzarea operațiunilor sale din România, ca parte a unui plan amplu de dezinvestire la nivel internațional, informează Profit.ro.

După ce anterior a analizat doar o posibilă retragere de pe piața locală, grupul francez a decis acum să își vândă magazinele din România. Potrivit presei franceze, Carrefour a angajat banca de investiții BNP Paribas pentru a evalua interesul potențialilor cumpărători și pentru a oferi consultanță pe parcursul procesului de vânzare, un proiect așteptat de piață de mai multe luni.

Strategie globală de dezinvestire derulată de grupul condus de Alexandre Bompard

Această mișcare se înscrie într-o strategie globală de dezinvestire derulată de grupul condus de Alexandre Bompard, care include și ieșirea din piețele din Argentina și Polonia. În Italia, Carrefour a finalizat recent vânzarea celor 1.200 de magazine către New-Princes Group, în timp ce în Polonia procesul de vânzare a aproximativ 760 de magazine este gestionat de JP Morgan. În Argentina, Deutsche Bank asistă un proces similar.

Pe piața românească, Carrefour a raportat vânzări de circa 2,3 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 1,9% față de aceeași perioadă din 2024. Totuși, ritmul de creștere s-a temperat în trimestrul al treilea, pe fondul măsurilor de austeritate care au diminuat încrederea consumatorilor.

La sfârșitul lunii septembrie, rețeaua Carrefour din România număra 458 de magazine

55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de unități de tip soft discount. După vânzarea operațiunilor din Italia, România a devenit a patra cea mai importantă piață europeană pentru Carrefour, după Franța, Spania și Belgia.

La nivel de grup, Carrefour a raportat vânzări consolidate de 22,6 miliarde de euro în al treilea trimestru, o creștere de 2,1% față de aceeași perioadă a anului 2024. În primele nouă luni, vânzările totale ale grupului au urcat cu 3,3%, ajungând la 67,2 miliarde de euro.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
25 decembrie 2025
25 decembrie 2025