Primul magazin autonom din România este Proximart, complet robotizat și disponibil non-stop. Inovația a fost anunțată recent de către Raluca Dumitrică, Head of Marketing Liebrecht & wooD România. Magazinul este unic în țară și se bazează doar pe Inteligența Artificială. Nu există vânzători, iar clienții sunt serviți de un braț robotic!
Primul magazin autonom din România!
Magazinul Proximart este amplasat strategic în inima comunității și oferă rezidenților acces 24/7 la o gamă variată de produse esențiale, de la alimente de bază și băuturi până la gustări, printr-o experiență de cumpărături complet digitalizată și fără personal uman. Magazinul modern este situat în Liziera de Lac, în interiorul ansamblului rezidențial din estul Capitalei. Produsele sunt selectate de pe un ecran tactil, plata se face rapid cu cardul, iar un braț robotic preia comanda, colectează produsele de pe rafturi și le livrează la o fereastră securizată în câteva minute.
Raluca Dumitrică, Head of Marketing Liebrecht & wooD România, a explicat într-un interviu pentru Capital că întregul proces este gestionat de un sistem software avansat, bazat pe Inteligență Artificială, care monitorizează stocurile în timp real și optimizează operațiunile. Sistemul asigură manipularea corectă a produselor în procesul de picking și permite ajustarea automată în fața neregularităților dintr-un portofoliu variat de produse.
„Sistemul de inteligență artificială asigură manipularea corectă a produselor în procesul de picking, astfel ne putem adapta la neregularitățile specifice unui portofoliu atât de vast de produse, robotul putând corecta abateri de la situațiile ideale”, a declarat Raluca Dumitrică.
Robot în magazin în loc de vânzător
Magazin autonom Proximart, complet robotizat, este o surpriză pentru clienți. Produsele sunt aduse de un braț robotic, invenție care a reprezentat cea mai mare provocare pentru inițiatorii proiectului. Printre principalele dificultăți obsacole în dezvoltarea brațului robotic a fost manipularea diversității ambalajelor de către mâna robotică, de la sticle fragile la pungi flexibile. Algoritmii de prindere și livrare au fost concepuți pentru a echilibra viteza cu precizia, astfel încât produsele să fie livrate fără deteriorări. Totodată, sistemul include un suport tehnic disponibil 24/7, care monitorizează automat eventualele blocaje. Dacă problema persistă, clienții pot apela serviciul de asistență telefonică și banii sunt deblocați imediat, conform capital.ro.
O altă veste recentă este aceea că Supeco inaugurează un nou magazin în Ilfov. Este vorba despre un magazin de tip discount integrat în rețeaua Carrefour România. Acesta este al treilea magazin inaugurat în 2025 și cel de-al 30-lea la nivel național, consolidând rețeaua de centre comerciale.
„Noua locație Supeco din Dragomirești-Vale marchează un pas important în evoluția formatului, fiind de altfel al treilea magazin inaugurat anul acesta. Este un format special conceput pentru comunitățile mai mici, cu nevoi și ritm diferite față de zonele urbane. Spre deosebire de majoritatea magazinelor Supeco, această locație se diferențiază printr-o suprafață mai mică și un sortiment adaptat nevoilor locale, concentrat pe produse alimentare, esențiale. Obiectivul nostru este acela de a construi un spațiu care răspunde așteptărilor locale și oferă acces rapid la produsele de care comunitatea are nevoie”, a declarat Arnaud Dussaix, Director Business Unit Supeco, pentru profit.ro.
Inovația absolută a fost anunțată recent și anume lansarea unui magazin autonom, bazat pe Inteligența Artificială. Cei care merg la magazinul Proximart vor fi serviți de un braț robotic, care preia comanda și aduce produsele printr-o fereastră securizată.