Actualitate

Ce amendă riști chiar dacă ai mașina echipată cu cauciucuri de iarnă. Mai mult, rămâi și fără certificatul de înmatriculare

Publicat: 27 nov. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Ce amendă riști chiar dacă ai mașina echipată cu cauciucuri de iarnă. Mai mult rămâi și fără certificatul de înmatriculare
Poți fi amendat chiar dacă ai cauciucuri de iarnă însă acestea sunt uzate peste limita admisă

Mare atenție șoferi, deoarece puteți lua o amendă destul de mare chiar și în cazul în care mașina este echipată cu cauciucuri de iarnă. Aceasta poate ajunge până la 2900 de lei indiferent dacă ai anvelope pentru sezonul rece, ba chiar și lanțuri. Așadar, acest aspect nu ar trebui neglijat deoarece mai presus de asta e vorba de siguranța dumneavoastră și a celorlalți în trafic.

Există riscul să fii amendat cu până la 2.900 de lei, chiar dacă ai cauciucuri de iarnă și lanțuri! În caz că nu știați, există un aspect care te scoate din joc în sezonul rece. Această se dă în anumite cazuri, și anume când uzura anvelopelor depășește limitele admise.

Amendă chiar dacă ai cauciucuri de iarnă

Anunț important pentru toți șoferii! Există riscul că polițistul să vă dea amendă chiar dacă mașina este echipată cu cauciucuri de iarnă. În Codul Rutier este specificat în ce caz polițistul rutier îți poate reține certificatul de înmatriculare și îți poate da o amendă de până la 2.900 de lei.

Acest lucru se întâmplă atunci când anvelopele, fie ele de iarnă, vara sau all-season, sunt uzate peste limita legală. Această limita este aceeași ca și în majoritatea țărilor din Europa, Asia și America de Nord. Este vorba de limita de 1,6 milimetri, impusă de legi care țin de siguranța rutieră, standardizate la nivel mondial.

În cazul de față, este vorba de niște martori de uzură, care sunt în număr de minimum 6. Aceștia constau în niște bare din cauciuc poziționate între blocurile profilului de pe anvelopa. Martorii de uzură au, la toate anvelopele de pe piață, o înălțime de 1,6 milimetri.

În concluzie, limita minimă admisă menționată în Codul Rutier este dată de martorul de uzură care este pe anvelopă. Deci agentul de circulație te oprește și observă că suprafață de rulare a anvelopei este sub limita legală dată de martorul de uzură, te va amenda. Conform Codului Rutier, art. 100, amenda face se încadrează în clasa II, adică între 9 și 20 puncte. Aceasta înseamnă până la 2.900 de lei. Totodată, se ia și măsura complementară de reținere a certificatului de înmatriculare.

Când trebuie să pui anvelopele de iarnă

Ei bine, nu există o dată exactă la care ar trebui montate cauciucurile de iarnă la mașină. Mai mult, s-a încetățenit informația falsă potrivit căreia data obligatorie pentru schimbarea sau montarea cauciucurilor de iarnă este 1 noiembrie. Greșit! Nu există o dată fixă de la care ar trebui să circulăm pe drumurile publice având montate cauciucurile de iarnă. Trebuie doar să le avem din momentul în care a nins prima dată iar temperatura atmosferică scade considerabil.

Cu toate acestea, indiferent de momentul în care alegi să faci această operațiune, asigură-te că nu ești prins în ofsaid. Probabil nu ți-ai dori să te oprească poliția tocmai când drumul este acoperit cu zăpadă sau gheață. Așadar, cel mai bine e să schimbi cauciucurile imediat ce temperatura exterioară scade sub 7 ºC.

Cum alegi cauciucurile de iarnă potrivite

În această situație, primul criteriu este cel al dimensiunilor, care nu trebuie să difere de specificațiile din cartea tehnică a mașinii. Un alt aspect important îl reprezintă indicatorii pentru frânarea pe suprafețe umede și pentru eficiența energetică. Aceștia sunt marcați prin litere de la A la G, iar diferența se traduce în viața reală prin lungimea a aproape patru mașini și prin mai mult de 5% avantaj la consumul de carburant. Însă până la urmă, bugetul este cel care dictează achizițiile. Cu toate acestea, indicii de siguranță ar trebui să stea la baza alegerilor pe care le faci în privința anvelopelor de iarnă.

Așadar, fiți atenți la uzura anvelopelor, pentru a nu risca amendă dacă vă oprește poliția pentru o verificare de rutină la cauciucuri de iarnă.

Adauga un comentariu