Prima pagină » Lifestyle » Ce se întâmplă cu corpul tău dacă renunți la alcool
Ce se întâmplă cu corpul tău dacă renunți la alcool

Ce se întâmplă cu corpul tău dacă renunți la alcool

14 oct. 2020, 12:11,
în Lifestyle

Nivelul sigur al alcoolului este destul de ridicat – până la două pahare de vin sau bere zilnic. Cu toate acestea, dacă renunțați la băuturile tari doar câteva săptămâni, schimbările (bineînțeles, bineînțeles) nu vor dura mult. Citiți mai jos despre cum se va schimba viața dvs. după ce ați renunțat la alcool.

Vei dormi mai bine

Un studiu recent, publicat în revista americană Alcoholism: Clinical & Experimental Research, a confirmat ipoteza existentă anterior că consumul de alcool înainte de culcare poate activa activitatea creierului. Cu alte cuvinte, atunci când dormim, creierul nostru funcționează ca și cum am fi deja treji și încercăm să găsim puterea de a ne ridica din pat. De aceea dimineața, chiar și după cea mai mică doză de alcool, nu ne simțim veseli și plini de energie.

Dar asta nu este tot. Oamenii de știință au analizat 25 de studii și au descoperit că alcoolul băut noaptea ajută la adormirea mai rapidă, dar afectează negativ fazele mai profunde ale somnului. Deci, dacă aveți probleme cu adormirea, încercați să găsiți alte modalități de relaxare seara . Reducând alcoolul, nu numai că îți poți îmbunătăți calitatea somnului, ci și să fii mai concentrat pe tot parcursul zilei de lucru.

Vei mânca mai puțin

Potrivit unui studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition, datorită capacității sale de a amplifica și exacerba percepția alcoolului, acesta este principala cauză a supraalimentării . În urma unui alt experiment, oamenii de știință au descoperit că oamenii care au băut două pahare de alcool cu o masă au consumat în medie cu 30% mai mult decât cei care au băut două pahare de soluție salină înainte de masă. Astfel, chiar și o cantitate mică de alcool te poate face mai sensibil la mirosul alimentelor, determinându-te astfel să mănânci mai mult.

Vei slăbi

Fiecare pahar de alcool este în plus calorii. Cercetările arată că, dacă bei zilnic alcool, consumi în medie cu 430 mai multe calorii decât în mod normal. Renunțând la alcool și nu înlocuindu-l cu deserturi, vei începe treptat să slăbești.

Veți arăta cât mai bine

Eliminând alcoolul din viața ta, vei scăpa în același timp de roșea nefirească și de umflături urâte. Cu alte cuvinte, veți arăta mai proaspăt și mai tânăr. În plus, pielea se va opri din descuamare și uscare. Acest lucru se datorează faptului că alcoolul este diuretic, ceea ce la rândul său poate duce la deshidratare.

Puteți deveni iritabil.

Este important să înțelegeți: la fel ca să scăpați de orice alt obicei prost, renunțarea la alcool necesită mult efort. Prin urmare, fii pregătit pentru faptul că devii iritabil și cu temperament rapid. Și pentru a nu vă transforma viața și viața celor dragi într-un coșmar, acordați mai multă atenție relaxării și activităților care vă aduc plăcere.

 

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
FOTO Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe: „Există zone unde putem face acest lucru!”
Premierul desemnat Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe și impozite după ce va fi învestit în funcție. Mai mult decât atât, oficialul nu a exclus posibilitatea unor reduceri fiscale în anumite domenii, dacă acestea nu afectează stabilitatea bugetară a României. Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe Premierul […]
Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe: „Există zone unde putem face acest lucru!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 iunie 2026
10 iunie 2026