Eveniment-Social

Cererea de elaborare a studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru Varianta ocolitoare Iaşi Est, depusă de CNAIR

Publicat: 27 aug. 2021
Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus, in data de 25.08.2021, Cererea de Finanțare pentru proiectul “Elaborare Studiu de Prefezabilitate si Studiu de Fezabilitate pentru Varianta ocolitoare Iasi Est” in vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului, Obiectiv Specific 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea- Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T centrala.

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea condiþiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

De asemenea, un alt obiectiv important al proiectului il reprezinta imbunatatirea conditiilor de circulatie la nivel de retea rutiera nationala de transport, inclusiv sub aspect de siguranta rutiera, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare, imbunatatirea vitezei de calatorie raspunzand astfel cerintelor de dezvoltare economica concretizata prin adaptarea retelei rutiere nationale la cererea reala de transport, imbunatatind astfel si conectivitatea la nivel regional.Generarea unor efecte socio economice pozitive si importante inclusiv prin ,,micsorarea distantelor” si dezvoltarea regionala prin marirea zonei de influenta economica ,,gravitationala” a oraselor mari asupra localitatilor mai mici ,,satelitare” acestora.

Constructia Variantei ocolitoare Iasi Est are in vedere urmatoarele obiective:

– eliminarea blocajelor de trafic la intrarea/iesirea din localitate si cresterea vitezei de deplasare (in afara localitatilor).

– se va realiza conectarea cu drumul TransRegio TR61 Vaslui – Iasi , Autostrada A8 Iasi -Ungheni si reteaua rutiera nationala asigurand conectivitatea la reteaua principala de transport.

Rezultatul asteptat al proiectului este realizarea Studiului de Prefezabilitate si a studiului de Fezabilitate pentru Varianta ocolitoare Iasi Est”

Valoarea totală a proiectului este de 5.111.716,36 lei și va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune  – 3.667.377,45 lei, 15% contributia proprie – 647.184,25 lei, diferenta pana la valoarea totala reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 19 luni

Cod proiect 152333.

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune  prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.





Comentarii
  • Ohohoooooooo! Chiar ne era dor de ceva marca PNL. Fratilor VICTORIE, deci abia se fac cereri pentru prefezabilitate, in 2030 urmeaza fezabilitatea, apoi celelalte proceduri de licitatii, contestatii, etc. DOAMNEEEEEE, du-i unde o intarcat mutul iapa cat mai curand!

  • De atâția ani tot ne amăgesc nesimțiți ăstea de la Bacău încoace se cunoaște cat de proastă administrație avem niste mincinosi jale nu avem niate inele poduri sa ajungem repede bucium copou, valea lupului tomesti etc stam ore in trafic sa trecem oraaul.

Adauga un comentariu