Remedii naturiste

Fructe, cereale, legume: cele cinci reguli de aur pentru o alimentație sănătoasă

Publicat: 14 oct. 2019

Cinci reguli de aur pentru o alimentație sănătoasă. Consiliul Superior al Sănătății (CSS) din Belgia a publicat recent un nou raport pentru a ajuta populația adultă să aplice o dietă mai sănătoasă.

Raportul are o lungime de 88 de pagini și e produs de aproximativ 30 de experți belgieni.

Conține 12 recomandări „susținute de cele mai recente dovezi științifice” și „care țin cont de cultura alimentară a populației”.

Pentru a realiza această nouă opinie, CSS a analizat mai întâi principalele cauze ale bolilor și deceselor în Belgia, inclusiv cancer, diabet de tip II, depresie, boli cardiovasculare…

Cinci reguli de aur pentru o alimentație sănătoasă. Factorii lor de risc legați de dietă

Apoi, a identificat factorii lor de risc legați de dietă.

Printre cele 12 recomandări, Consiliul de Sănătate izolează cinci descrise drept „reguli de aur”.

Pe de o parte, sugerează consumul zilnic de 125 de grame de cereale integrale.

Dar și 250 de grame de fructe, de preferință proaspete, și 300 de grame de legume.

Leguminoasele sunt, de asemenea, recomandate în fiecare săptămână, și, de ce nu, ca un înlocuitor pentru carne.

Semințele neacoperite sau alte nuci, în proporție de 15 – 25 grame pe zi, pot furniza, de asemenea, o doză esențială de omega 3.

Ultima „regulă de aur”: specialiștii sfătuiesc să aleagă produsele sărace in sare și să evite adăugarea excesiva a acesteia la gatit.

Alte șapte recomandări sunt, de asemenea, prezentate în raport. Produse lactate? Potrivit raportului, între 250 și 500 ml pe zi.

Pentru pește, fructe de mare și alte crustacee, ar fi bine o dată sau de două ori pe săptămână.

Carnea roșie ar trebui să fie limitată la 300 de grame în aceeași perioadă.

Aproape exclus din dietă, consumul de carne procesată nu trebuie să depășească 30 de grame pe săptămână.

În cele din urmă, mai pe larg, avizul CSS recomandă evitarea băuturilor zaharoase și asigurarea unui aport suficient de calciu (950 mg/zi), precum și acizi grași polinesaturați.



loading...

Adauga un comentariu