Local

Compania Telekom, dată în judecată de un avocat ieșean! Membrul Baroului Iași cere daune morale de la firma de telecomunicații! De unde a izbucnit scandalul! (Exclusiv)

Publicat: 13 iul. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Compania Telekom dată în judecată de un avocat ieșean Membrul Baroului Iași cere daune morale de la firma de telecomunicații De unde a izbucnit scandalul Exclusiv
Un avocat ieșean a dat în judecată compania Telekom, solicitând daune morale în valoare de 2.000 de lei

Un membru al Baroului Iași a decis să dea în judecată companiile Telekom România Communications SA și EOS KSI România. Adriana Trofimciuc le cere magistraților să oblige cele două firme la plata unor despăgubiri. Avocatul ieșean este supărat din cauză că Telekom ar fi reclamat la societatea de recuperări a creanțelor o datorie ce nu ar fi reală

Societățile Telekom România Communications SA și EOS KSI România au fost date în judecată de un avocat ieșean! Membrul Baroului Iași cere daune morale de la cele două firme! Totuși, recent, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași și-au declinat competența de soluționare a cazului.

„Instanța admite excepția necompetenței teritoriale a Judecătoriei Iași, invocată de către pârâta Telekom România Communications SA. Declină competența de soluționare a cauzei având ca obiect pretenții, formulată de reclamantul Cabinetul de avocat Adriana I. Trofimciuc, în contradictoriu cu pârâtele Telekom România Communications SA și EOS KSI România, în favoarea Judecătoriei Sectorului 1 București”, au menționat judecătorii ieșeni.

Cabinetul de avocat Adriana Trofimciuc a dat în judecată Telekom și EOS KSI România

Procesul dintre Cabinetul de avocat Adriana Trofimciuc și Telekom și EOS KSI România a început pe 11 martie 2021. Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei Iași, avocatul ieșean a cerut să se constate inexistența dreptului de creanță al pârâtelor împotriva sa pentru suma de 1.934 de lei, reprezentând contravaloarea unei facturi, constatarea încetării raporturilor contractuale dintre cabinet și Telekom, ca urmare a denunțării unilaterale a contractului, dar și obligarea societăților la plata unor daune morale de 2.000 de lei, precum și a cheltuielilor de judecată.

„Pe data de 2 februarie 2019, între cabinet și Telekom România Communications SA a fost încheiat contractul pentru furnizarea de servicii și echipamente Telekom România având ca obiect furnizarea de servicii de telefonie și acces Internet. În contextul pandemiei cauzate de virusul SARS-Cov-2 și al modificării activității cabinetului, pe 30 martie 2020, am denunțat unilateral contractul, printr-o notificare scrisă trimisă pârâtei Telekom România Communications SA (e-mail), cu acordarea unui termen de preaviz de 30 de zile, potrivit dispozițiilor art. 7.1 din Condițiile generale ale contractului încheiat de părți, acesta urmând a înceta de plin drept în prima zi a lunii următoare notificării, respectiv pe data de 1 mai 2020. Prin ultima factură emisă, au fost facturate serviciile prestate până pe 5 martie 2020”, a afirmat în instanță avocatul ieșean.

Nemulțumire iscată de la o factură

Avocatul ieșean a arătat că nemulțumirile au pornit de la o ultimă factură.

„La insistențele mele, mi-a fost comunicată ulterior, prin e-mail, o factură prin care au fost facturate inclusiv lunile mai și iunie și s-a solicitat plata contravalorii echipamentelor nerecuperate (535,46 lei), precum și a beneficiilor acordate (995,44 lei). În condițiile în care contractul a fost încheiat pe durată nedeterminată, nu a existat vreo perioadă minimă de contractare și nu se justifică, prin urmare, perioada facturată suplimentar.

Potrivit contractului, încetarea sa prin denunțare unilaterală este posibilă, într-un asemenea caz niciuna dintre părți nedatorând despăgubiri celeilalte părți. Nici din conținutul Condițiilor speciale și nici din cel al Condițiilor generale ale contractului nu rezultă obligația mea de a achita contravaloarea unei sume reprezentând beneficii acordate sau alte despăgubiri. Pe 5 august 2020, eu am predat echipamentul primit de la Telekom România Communications SA odată cu semnarea contractului, sens în care solicitarea de plată a sumei de 535,46 lei este lipsită de temei”, a subliniat Adriana Trofimciuc în instanță.

Aceasta a adăugat că, de pe 8 octombrie 2020, a început să fie contactată telefonic, fiind înștiințată că trebuie să se prezinte la cel mai apropiat punct de lucru pentru a achita sumele restante, fără ca ea să știe ceva despre existența vreunei cesiuni de creanță și fără a-i fi precizat cuantumul sumelor pretinse.

Ce au spus reprezentanții companiei Telekom în instanța ieșeană

Pe data de 10 mai 2021, compania Telekom România Communications SA a depus o întâmpinare la dosar.

„Invocăm excepția necompetenței teritoriale a Judecătoriei Iași, excepția lipsei de obiect a primelor două capete de cerere, excepția inadmisibilității cererii în constatare, iar, pe fond, solicităm respingerea cererii ca neîntemeiată”, au afirmat cei de la Telekom.

Mai exact, aceștia au susținut că litigiul ar trebui să aibă loc în instanțele din București, dat fiind faptul că este vorba despre un proces dintre două persoane juridice.

„Privitor la excepția lipsei de obiect a primelor două capete de cerere, în momentul introducerii acțiunii, contractul încheiat între părți era deja încetat, iar datoria reclamantei fusese aproape integral scăzută. În ceea ce privește restul de datorie, în valoare de 46,89 lei, aceasta a fost scăzută între timp, în prezent în evidențele societății nefiind înregistrat vreun debit al reclamantei față de noi”, au subliniat reprezentanții Telekom.

Adauga un comentariu