Prima pagină » International » Concedieri masive în cadrul imperiului Netflix: alţi 300 de angajaţi şi-au pierdut locul de muncă
Concedieri masive în cadrul imperiului Netflix: alţi 300 de angajaţi şi-au pierdut locul de muncă

Concedieri masive în cadrul imperiului Netflix: alţi 300 de angajaţi şi-au pierdut locul de muncă

24 iun. 2022, 11:13,
în International

Pe măsură ce se confruntă cu încetinirea creșterii consumului pe platformă, dar și cu o concurența crescută, Netflix a anunțat o nouă rundă de concedieri în cadrul companiei. Gigantul de streaming a declarat că va elimina încă 300 de locuri de muncă, adică aproximativ 4% din forța sa de muncă, mai ales în SUA, după o măsură similară de concediere a 150 de angajați în luna mai.

O altă serie de concedieri în cadrul Netflix

Concedierile din cadrul Netflix vin după ce compania a raportat în luna aprilie prima pierdere de abonați după mai bine de un deceniu. În acea perioadă, Netflix anunța că numărul abonaţilor a scăzut cu 200.000.

Netflix a anunțat că are în plan să lanseze o versiune cu reclame, pentru a putea stimula creșterea consumului pe platformă, care să coste mai puţin, şi să înceapă vânătoarea de utilizatori care partajează conturile, pe care vrea să-i pună să plătească suplimentar.

„Deși continuăm să investim în mod semnificativ în afacerea noastră, am făcut aceste ajustări astfel încât costurile noastre să fie în concordanţă cu creşterea mai lentă a veniturilor”, se arată în comunicatul emis de Netflix.

„Lucrăm din greu pentru a-i sprijini în această tranziţie dificilă pe cei concediaţi”, a mai adăugat compania americană de streaming, mulțumindu-le în același timp celor la care a trebuit să renunţe.

Concurența acerbă ar fi unul din motivele restructurărilor

Deși Netflix are peste 220 de milioane de abonați la nivel global și rămâne în continuare liderul clar pe piața de streaming, în ultimii ani s-a confruntat cu o concurență acerbă, având în vedere lansarea unor platforme rivale precum Disney Plus sau Amazon Prime Video.

De altfel, compania americană s-a angajat recent într-o serie de creșteri de preț în Statele Unite ale Americii, Marea Britanie și în alte părți, care au determinat o bună parte din abonați să renunţe la abonament. De asemenea, din momentul în care s-au retras din Rusia, Netflix a pierdut 700.000 de abonați.

Într-o scrisoare adresată acționarilor, compania Netflix a precizat că o creștere semnifictivă a numărului de înscrieri pe care a văzut-o în timpul pandemiei „a ascuns imaginea de ansamblu” și a avertizat totodată investitorii că se așteaptă că încă două milioane de abonați să plece în cele trei luni până în iulie.

„Creșterea veniturilor noastre a încetinit considerabil, după cum arată rezultatele noastre și prognoza de mai jos”, a spus compania când și-a publicat rezultatele trimestriale.

Acum, compania Netflix pare să se pregătească pentru o perioadă şi mai dificilă, de vreme ce a spus că se așteaptă ca numărul de abonați să scadă cu încă două milioane în al doilea trimestru al anului.

În urma sondajelor realizate de firma de cercetare Kantar, a reieşit faptul că motivul principal pentru renunţarea la abonamente se datorează dorinţei de a economisi bani.

Unul dintre directorii executivi de la Netflix, Ted Sarandos, a declarat joi, 23 iunie, în cadrul unei conferințe la Cannes, că Netflix este în discuții cu multe companii în timp ce explorează noi parteneriate de publicitate pentru a atrage publicul sensibil la preț.

Așadar, recentele concedieri masive în cadrul imperiului Netflix au lăsat fără loc de muncă alte 300 de persoane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
14 decembrie 2024
14 decembrie 2024