Pe măsură ce se confruntă cu încetinirea creșterii consumului pe platformă, dar și cu o concurența crescută, Netflix a anunțat o nouă rundă de concedieri în cadrul companiei. Gigantul de streaming a declarat că va elimina încă 300 de locuri de muncă, adică aproximativ 4% din forța sa de muncă, mai ales în SUA, după o măsură similară de concediere a 150 de angajați în luna mai.
Concedierile din cadrul Netflix vin după ce compania a raportat în luna aprilie prima pierdere de abonați după mai bine de un deceniu. În acea perioadă, Netflix anunța că numărul abonaţilor a scăzut cu 200.000.
Netflix a anunțat că are în plan să lanseze o versiune cu reclame, pentru a putea stimula creșterea consumului pe platformă, care să coste mai puţin, şi să înceapă vânătoarea de utilizatori care partajează conturile, pe care vrea să-i pună să plătească suplimentar.
„Deși continuăm să investim în mod semnificativ în afacerea noastră, am făcut aceste ajustări astfel încât costurile noastre să fie în concordanţă cu creşterea mai lentă a veniturilor”, se arată în comunicatul emis de Netflix.
„Lucrăm din greu pentru a-i sprijini în această tranziţie dificilă pe cei concediaţi”, a mai adăugat compania americană de streaming, mulțumindu-le în același timp celor la care a trebuit să renunţe.
Deși Netflix are peste 220 de milioane de abonați la nivel global și rămâne în continuare liderul clar pe piața de streaming, în ultimii ani s-a confruntat cu o concurență acerbă, având în vedere lansarea unor platforme rivale precum Disney Plus sau Amazon Prime Video.
De altfel, compania americană s-a angajat recent într-o serie de creșteri de preț în Statele Unite ale Americii, Marea Britanie și în alte părți, care au determinat o bună parte din abonați să renunţe la abonament. De asemenea, din momentul în care s-au retras din Rusia, Netflix a pierdut 700.000 de abonați.
Într-o scrisoare adresată acționarilor, compania Netflix a precizat că o creștere semnifictivă a numărului de înscrieri pe care a văzut-o în timpul pandemiei „a ascuns imaginea de ansamblu” și a avertizat totodată investitorii că se așteaptă că încă două milioane de abonați să plece în cele trei luni până în iulie.
„Creșterea veniturilor noastre a încetinit considerabil, după cum arată rezultatele noastre și prognoza de mai jos”, a spus compania când și-a publicat rezultatele trimestriale.
Acum, compania Netflix pare să se pregătească pentru o perioadă şi mai dificilă, de vreme ce a spus că se așteaptă ca numărul de abonați să scadă cu încă două milioane în al doilea trimestru al anului.
În urma sondajelor realizate de firma de cercetare Kantar, a reieşit faptul că motivul principal pentru renunţarea la abonamente se datorează dorinţei de a economisi bani.
Unul dintre directorii executivi de la Netflix, Ted Sarandos, a declarat joi, 23 iunie, în cadrul unei conferințe la Cannes, că Netflix este în discuții cu multe companii în timp ce explorează noi parteneriate de publicitate pentru a atrage publicul sensibil la preț.
Așadar, recentele concedieri masive în cadrul imperiului Netflix au lăsat fără loc de muncă alte 300 de persoane.