Luni, 20 decembrie 2021, în intervalul 11.00 – 13.00 va avea loc Conferința de încheiere a proiectului „CES cu sucCES – Multiplicarea competențelor părinților și profesorilor cu privire la incluziunea persoanelor cu nevoi speciale din medii dezavantajate” 2020-1-RO01-KA104-078322.
Proiectul răspunde nevoilor de formare identificate la nivelul profesorilor consilieri școlari și a profesorilor logopezi din instituția noastră și fundamentează prioritățile de acțiune pe termen mediu, oferind o abordare unitară și complexă a problematicii referitoare la persoanele cu cerințe educaționale speciale din două perspective: înțelegerea problematicii și integrarea socio-educațională a acesor categorii defavorizate.
Scopul urmărit este acela de a construi echipe mobile de intervenție în medii defavorizate, prin parteneriate active cu alte organizaţii din comunitate (şcoli speciale/integratoare, ONG-uri) și de a elabora și implementa un program de formare parentală, ca instrument unitar de intervenție pe problematica incluziunii școlare și sociale.
Două fluxuri de mobilitate ale proiectului
În cadrul proiectului s-au desfășurat două fluxuri de mobilitate:
- În perioada 7 – 11 iunie 2021, doi profesori consilieri școlari și un profesor logoped din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi au participat la programul de formare „Inclusion starts with I – Learning to live together”, desfășurat în Valletta; furnizor New Horizonts Malta.
- În perioada 30 august – 6 septembrie 2021, trei profesori consilieri şcolari din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi au participat la cursul de formare „Special Needs Students – Practices and policies in the European context”, desfășurat în Soverato, Italia; furnizor JUMP – CTE Closer To Europe Network.
Prin programele de formare parcurse participanții și-au dezvoltat competențe pe problematica educației incluzive, exersând strategii pentru sprijinirea copiilor cu cerințe educaționale speciale, sprijinirea incluziunii sociale, gestionarea conflictelor, medierea și negocierea în lupta împotriva excluderii persoanelor cu mai puține oportunități, aparţinând grupurilor defavorizate.
Participanţii, profesori consilieri şcolari din cadrul CJRAE Iași, au împărtăşit experienţe profesionale valoroase alături de formabili din alte țări europene, dar și alături de participanți din organizații din România dezvoltându-și competenţe pe problematica propusă.
După finalizarea cursurilor, participanții au elaborat şi implementat programul de formare parentală “CES cu sucCES”, instrument util fiecărui practician din CJRAE, precum şi cadrelor didactice din şcolile integratoare. Programul de formare se adresează celor 60 de părinţi din șase comunităţi defavorizate, în vederea reducerii discrepanţei informaţionale dintre mediul urban şi rural. Totoodată, au elaborat două resurse educaționale pe problematica incluziunii şcolare şi sociale a persoanelor cu CES, destinate părinţilor şi profesorilor din comunităţi defavorizate.
Conferința de încheiere a proiectului constituie contextul favorabil lansării a două material support: Broșura CES cu sucCES – material suport pentru profesori și Broșura CES cu sucCES – material suport pentru părinți.