Prima pagină » Sanatate » Curiozitati medicale » Diabet: consumul moderat de alcool ar putea ajuta pacienții

Diabet: consumul moderat de alcool ar putea ajuta pacienții

15 oct. 2019, 15:30,
în Sanatate

Consumul de alcool la diabetici nu este recomandat de medici. Insă o meta-analiză realizată de cercetătorii chinezi ne poate face sa zambim.

Un consum zilnic de alcool, ușor până la moderat, ar putea îmbunătăți metabolismul pacienților cu diabet de tip 2.

Aceasta este, am putea spune, o veste bună.

Diabetul zaharat de tip 2 este în esență legat de stilul de viață. Fumatul, excesul de greutate și lipsa de activitate sunt principalii factori care contribuie la declansarea bolii.

Deoarece nivelul de zahăr indus de alcool poate perturba controlul glicemic, este recomandabil ca pacienții diabetici să-și limiteze consumul de alcool.

Dar o metaanaliză prezentată la conferința anuală a Asociației Europene pentru Studiul Diabetului de la Barcelona, arată că alcoolul ar putea îmbunătăți metabolismul carbohidraților la pacienții cu tip 2.

Cu condiția, desigur, să nu se abuzeze.

Consumul de alcool la diabetici: efectul pozitiv al cantităților mici de alcool

Zece studii care au implicat 575 de diabetici adulți au arătat un efect pozitiv al alcoolului asupra metabolismului glucozei și lipidelor.

Analiza a relevat că consumul de cantități ușoare până la moderate de alcool a scăzut nivelul de trigliceride (lipide din sânge) și insulină la persoanele cu diabet zaharat tip 2.

Aceasta este o veste bună, deoarece nivelurile ridicate de trigliceride sunt un indicator al diabetului.

S-a descoperit că consumul a 20 de grame de alcool pe zi sau mai puțin a fost în concordanță cu „cantități ușoare până la moderate” de alcool.

Aceste porții corespund echivalentului unei cutii și jumătate de bere (330 ml, alcool 5%), un pahar mare de vin (200 ml, 12% alcool) sau 50 ml alcool alcool puternic (vodka, gin).

„Rezultatele acestei meta-analize arată un efect pozitiv al alcoolului asupra metabolismului glucozei și al grăsimilor la persoanele cu diabet zaharat de tip 2.

Sunt necesare studii mai aprofundate pentru a evalua efectele consumului de alcool privind gestionarea nivelului de zahăr din sânge, în special la cei cu diabet zaharat de tip 2”, spun autorii studiului.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
FOTO Elevii cu media 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat primesc premii în bani. Ce sume acordă statul în 2026
Elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat vor primi premii în bani din partea statului. Guvernul a aprobat acordarea a 2.000 de lei pentru absolvenții de gimnaziu și 5.000 de lei pentru absolvenții de liceu cu rezultate perfecte. Elevii cu media 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat primesc premii în bani […]
Elevii cu media 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat primesc premii în bani. Ce sume acordă statul în 2026

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
13 iunie 2026
13 iunie 2026