Local

Cristian Comisu, profesor la Universitatea Tehnică, propune soluții pentru înființarea unui metrou în Iași! Contractul este vânat și de o firmă din Bucureşti

Publicat: 04 iun. 2020
Profesorul Cristian Comisiu a participat la licitația organizată de Primăria Iași pentru realizarea unui studiu de fezabilitate din care să reiasă oportunitatea înființării unui metrou, care să facă legătura cu Zona Metropolitană.
Profesorul universitar Cristian Comisu vrea să întocmească un studiu de fezabilitate pentru metroul din Iași

Primăria Iași ia în calcul înființarea unui metrou în municipiu, care să facă legătura cu localitățile din Zona Metropolitană. A fost declanșată achiziția unui studiu de fezabilitate, la care a participat și profesorul universitar Cristian Comisu, de la Universitatea Tehnică din Iași, prin intermediul societății Pod Proiect SRL. La procedură au mai depus oferte două societăți din București și Ilfov. Firma câștigătoare trebuie să realizeze studiul de fezabilitate în termen de 90 de zile de la semnarea contractului. Transportul alternativ de călători ar contribui la reducerea poluării

Cristian – Claudiu Comisu, profesor universitar la Facultatea de Construcții și Instalații din cadrul Universității Tehnice „Gh. Asachi”din Iași, vrea să propună soluții pentru înființarea unui metrou în municipiu. În cursul zilei de ieri, Primăria Iași a organizat o achiziție directă pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, pentru stabilirea cele mai bune variante de transport spre Zona Metropolitană. Edilii au luat în calcul transportul subteran cu metroul sau transportul aerian de tip monorail. Studiul va stabili cu exactitate dacă o astfel de investiție va fi rentabilă. La procedură s-a prezentat și profesorul universitar Cristian-Claudiu Comisu, prin societatea Pod Proiect SRL, pe care o conduce. Firma a avut mai multe relații contractuale cu instituțiile de stat, multe dintre acestea pentru expertizarea podurilor rutiere. Conform ultimelor date financiare, cifra de afaceri a societății a fost de 2,8 milioane lei, profit de 942.725 lei, datorii de 852.970 lei, cu un număr de 9 angajați.

Profesorul Cristian Comisu este concurat de alte două firme care vor să vină cu soluții pentru transportul cu metroul

La procedura municipalității, care are o valoare estimată de 150.000 lei, inclusiv TVA, s-au prezentat alte două societăți, interesate de realizarea studiului de fezabilitate. Este vorba despre Urban Scope SRL, din București, societate condusă de Radu Marian Dragomir. Firma de proiectare a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 3,9 milioane lei, profit de 1,7 milioane lei, cu un număr de 4 angajați. Nu în ultimul rând, a depus ofertă și societatea I.M. Design Studio SRL , din județul Iași, deținută de Ioan Răzvan Molie. Firma nu are angajați, cu o cifră de afaceri de 56.648 lei. Profesorul din Iași nu a comentat inițiativa municipalității.

„Am participat și eu la la licitație. Nu am nicio părere. Aștept să văd rezultatele”, a precizat profesorul universitar Cristian-Claudiu Comisu.

Metroul din Iași este văzut ca o alternativă pentru reducerea poluării din municipiu

Firma care va câștiga contractul va întocmi și un studiu pentru axa de circulație protejată pentru biciclete. Prin intermediul mijloacelor alternative de transport se încearcă reducerea poluării. După o analiză realizată la nivelul municipalității s-a constatat că transportul spre Zona Metropolitană nu acoperă fluxurile de călători. Au fost date ca exemple zona Moara de Vânt, Galata spre comuna Miroslava, Bucium spre zona Bârnova. Transportul clasic se realizează dificil, zonele fiind colinare. De aici și propunerea transportului de persoane cu metroul sau monorail. La Cluj, primarul Emil Boc a semnat deja contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru înființarea metroului și a trenului metropolitan. Contractul are o valoare de 7,4 milioane euro. Soluția revoluționară presupune o linie de metrou pe o distanță de 16 kilometri ce va străbate 15 stații.

Soluțiile pentru metrou sau monorail vor fi oferite în termen de 90 de zile de la semnarea contractului

În acest moment, ofertele depuse de participanți au intrat în evaluare. Studiul de fezabilitate trebuie întocmit în 90 de zile de la semnarea contractului. Ulterior se vor cunoaște și costurile proiectului, care la prima vedere pare fantezist.

„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă crearea și dezvoltarea unui cadru concret și coerent de dezvoltare durabilă și sustenabilă a municipiului Iași și a Zonei Metropolitane Iași, prin abordarea participativă și incluzivă a unui mecanism de politici și instrumente de guvernanță teritorială locală integrată de mediu. Obiectivul specific este analiza de soluții alternative la transportul public local având ca scop descongestionarea traficului urban, reducerea emisiilor de carbon și implicit reducerea poluării mediului înconjurător, precum și promovarea unui stil de viață sănătos în rândul cetățenilor municipiului Iași”, sunt obiectivele proiectului.





Comentarii
  • Va mai amintiti ce zicea Chiricha despre Boc de la Cluj cand acesta declara ca vrea sa faca metrou??? Acuma sunt sute de studii de fezabilitate pentru prostime, dar bani de unde??? Are studii pentru… Stadion, sala de sport, poduri, pasarele, waiiii opriti nebunia din a SIFONA banii

  • DUPA TREI SAU PATRU STUDII DE FEZABILITATE SI CHELTUIRE DE BANI FARA ROST, SE VA AJUNGE LA CONCLUZIA ,CA; 1. ESTE FOARTE SCUMP
    2.NU ESTE RENTABIL
    3.NU AVEM INDUSTRIE
    4.NU AVEM PE CINE TRANSPORTA
    5.TERENUL ARE COLINE SI METROUL NU URCA LA DEAL
    6.GRADUL DE STABILITATE A SOLULUI ESTE REDUS
    7.COSTUL BILETULUI VA FI ASA DE MARE ,CA VA FI MAI RENTABIL DE MERS PE JOS SAU CU TAXIUL SAU ALTE MIJLOACE DE TRANSPORT IN COMUN (A SE VEDEA CU CAT ESTE SUBVENTIONAT BILETUL DE METROU DIN BUCURESTI) SI INSASI INTRETINEREA SI REZOLVAREA PROBLEMELOR CARE APAR NEPREVAZUT VA FI COSTISITOR.FARA A VREA SA SUPAR PE CINEVA, ACEASTA INVESTITIE VA FI TOT ATAT DE FOLOSITOARE PENTRU IESENI CA SI TELEFERICUL DE LA CIRIC SI CRED CA VA FUNCTIONA TOT CAM ATAT.
    8.PRIORITAR AR FI: PARCARI SUBTERANE CU SPATII VERZI SI PARCURI DEASUPRA PARCARILOR,PASAJE SUBTERANE IN MARILE INTERSECTII,PISTE PENTRU BICICLETE CARE SA FIE FUNCTIONALE S.A

  • NU MAI LAS NICI UN COMENTARIU CA MI LE STERGETI SI DACA IMI STERGETI MIE ,SIGUR STERGETI SI LA ALTII, DE ACEIA SANT ATAT DE PUTINE COMENTARII INTR-O PROBLEMA ATAT DE SERIOASA PENTRU IESENI,

Adauga un comentariu