Încă din luna februarie 2022, ministrul Cîmpeanu a propus o nouă structură a anului şcolar 2022-2023, anume împărţirea acestuia în trimestre, prin renunţarea la semestrele şcolare. Între timp, domnul ministru s-a răzgândit, venind cu soluţia structurării anului şcolar în cinci module de învăţare de 6, 7, 8 săptămâni. Deşi spune că la baza acestei decizii s-a luat în calcul analiza unor experţi din educaţie, tocmai cercetările din acest domeniu vin să îl contrazică. Fragmentarea anului şcolar va continua lungul şir de măsuri care creează instabilitate şi impredictibilitate în învăţământ, fără să aibă vreun impact asupra reducerii gradului de analfabetism funcţional. Profesorii, elevii şi părinţii au nevoie de stabilitate şi orice schimbare revine cu costuri enorme asupra funcţionării sistemului de învăţământ.
Planul de aşa-zise reforme anunţat de minister mai cuprinde şi măsuri care să ducă, chipurile, la optimizarea evaluării, prin eliminarea tezelor, deci a evaluării intermediare formative şi înlocuirea acestora cu o evaluare standardizată digitalizată, bazată doar pe evaluarea iniţială şi sumativă, în care corectarea să nu se mai facă de către profesorii cu care elevul lucrează tot anul, ci să fie făcută electronic de către doi evaluatori care nu se cunosc între ei.
Dar oare cine poate evalua mai bine munca unor elevi decât cel care le-a urmărit evoluţia de-a lungul anului? Există vreun studiu care să arate că nu sunt bune tezele?
Potrivit celor spuse de ministrul educaţiei, aceste evaluări vor fi concepute de o companie specializată, deci o firmă privată care să gândească subiectele evaluării standardizate naţional la început şi la sfârşit de an. Astfel, statul român renunţă la monopolul subiectelor de examen şi la crearea propriului curriculum. Va avea loc o externalizare a serviciilor educaţionale oferite de minister către astfel de firme. Câtă vreme aceşti specialişti nu sunt ai Ministerului Educaţiei şi nu au un jurământ de onestitate în faţa acestei ţări, ce anume garantează că nu vor modifica, încetul cu încetul, conţinutul învăţării şi nu vor fi introduse în şcoală şi în mintea elevilor şi a profesorilor informaţie bazată pe ideologie, nu pe ştiinţă?
Tot prin acest plan măreţ de reforme, alături de săptămâna „Şcoala altfel” se va introduce „Săptămâna verde”, astfel că pe altarul ideologiei radicale elevii vor fi învăţaţi că vinovaţi pentru culoarea Planetei sunt părinţii lor, care continuă să mănânce carne şi să se încălzească folosind lemne de foc.
Pe această cale, facem un apel către Ministerul Educaţiei pentru a opri continuarea destructurării învăţământului românesc, prin măsuri sugerate de către aşa-zişi experţi, parteneri sociali sau ONG-uri, cu o agendă radical progresistă, fără reprezentativitate în societate.
Militaţi pentru o Românie instruită şi educată, prin reforme care să asigure protejarea continuităţilor structurale, a liniilor de forţă culturale ale societăţii, cu scopul realizării suveranităţii educaţionale a naţiunii române.
Vă mulţumesc.
Cristian Ivănuţă, deputat AUR de Iaşi.