CTP Iași face reparații la liniile de tramvai din Copou, după ce, în ultimele săptămâni, au apărut mai multe gropi în asfalt. Șoferii au sesizat problemele după ce și-au tăiat cauciucurile la mașini
Infrastructura tramvaielor din municipiul Iași reprezintă o problemă eternă pentru compania de transport. Chiar dacă au fost folosite tot felul de mixturi asfaltice pe lângă liniile de tramvai, gropile tot au apărut. Pe tronsonul din Copou au apărut gropi adânci, care afectau integritatea mașinilor, dar și a tramvaielor.
CTP Iași repară liniile de tramvai din Copou
În urmă cu câteva zile, mai mulți șoferi și-au distrus mașinile după ce au trecut peste linia de tramvai din zona stației Triumf din Copou. Atunci, din cauza ploilor, au apărut mai multe gropi în asfalt. Acum, după ce vremea s-a îmbunătățit, echipele de la CTP Iași au decopertat anumite segmente de asfalt, unde sunt probleme mai mari, iar ulterior vor fi acoperite cu un nou strat asfaltic. Astfel de reparații sunt curente, însă, din fericire, vor fi făcute pe timpul nopții pentru a nu afecta circulația. Totuși, șoferii trebuie să fie atenți, deoarece gropile formate sunt destul de mari și pot apărea defecțiuni la vehicule.
„Se desfășoară lucrări de asfaltare în zonă. Etapele intervenției presupun, într-o primă fază, decopertarea stratului de uzură, urmând ca, ulterior, să fie aplicat noul strat de asfalt. Dacă sunt rupturi, vom interveni și la repararea liniilor de tramvai! Intervențiile se desfășoară pe timp de noapte, tocmai pentru a nu afecta circulația tramvaielor în timpul zilei”, a transmis Carmen Ghercă, purtătorul de cuvânt al CTP Iași.
Sunt anunțate mai multe investiții
În ultimele săptămâni, compania de transport din Iași a lansat mai multe licitații pentru modernizarea unor segmente de linie de tramvai. Prioritar a fost achiziționarea de elemente pentru repararea macazurilor. Singura firmă care s-a înscris la licitație a fost firma Mari Vila Com SRL din București. Proprietarul firmei este Marin Mândrilă, iar compania este cunoscută pentru construcția liniilor de tramvai din mai multe orașe din țară.
De asemenea, în această perioadă este în desfășurare licitația pentru achiziționarea de șine de tramvai, ce se încheie pe 12 iunie 2025. Deocamdată, nicio firmă nu a înaintat vreo ofertă pentru acest contract. Compania cheltuie 1,96 milioane de lei, aproximativ 380.000 de euro, iar șinele vor fi folosite pentru a înlocui segmentul de linii de tramvai din zona Târgu Cucu. În acest loc circulă majoritatea vagoanelor din oraș, astfel, uzura este mult mai mare, linia actuală fiind deja supusă unei sarcini prea mari. Așadar, investițiile propuse pentru acest an la infrastructura din oraș sunt extrem de importante, însă, deocamdată, nu s-au finalizat procedurile de achiziții.
Un alt proiect de amploare din municipiul Iași este mutarea liniilor de tramvai de pe strada Palat pe strada Sfântul Lazăr, la propunerea primăriei. Pentru moment, nu a fost anunțat vreun calendar al implementării proiectului sau al lucrărilor propuse.
Liniile de tramvai din Copou sunt montate din anul 1996, fiind necesar să fie înlocuite. Deocamdată, compania nu a anunțat când se va face această schimbare.
Cum adica „Totuși, șoferii trebuie să fie atenți, deoarece gropile formate sunt destul de mari și pot apărea defecțiuni la vehicule.”? Cum vine asta? Lucrarile nu sunt semnalizate?
Anul trecut in aceeasi perioada tot asta ati facut si va laudati pe facebook si in ziare :)) in acelasi timp in Oradea erau deschise multiple pasaje si parcari pentru a fluidiza traficul. Noi suntem in urma cu 50 de ani…
suntem cea mai bananiera tara in materie de asfaltari si plombari. ne furam caciula unul altuia de 35 ani. jaf pe banul public de 35 ani. intr-o tara UE o data aslfaltat si plombat acel material trebuie sa te tina minim 15-20 ani. nu 1,5-2 saptamani. am 40 ani si eu in Romania nu imi voi cumpara niciodata masina! e o risipa de bani, efort si nervi sa tii masina in CIORDANISTAN!