Boli si tratamente

Cum păstram sănătatea rinichilor, mai ales cand luam medicamente

Publicat: 25 sept. 2020
rinichi
Ceea ce consumați are un efect asupra rinichilor, una dintre funcțiile cărora este eliminarea deșeurilor

Sănătatea rinichilor nu face excepție de la această regulă de aur a prevenirii: un stil de viață sănătos. În special o dietă sănătoasă: ceea ce consumați are un efect asupra rinichilor, una dintre funcțiile cărora este eliminarea deșeurilor.

De la vârsta de 40 de ani, filtrarea renală începe să scadă cu aproximativ 1% pe an. Pe termen lung, riscul este de a dezvolta boli de rinichi, și mai insidioase pe măsură ce progresează în tăcere. În stadiul insuficienței renale, este necesar un sfat personalizat de la un dietetician. Dar, înainte de a ajunge acolo, câteva puncte merită o atenție specială.

Atentie la sare!

Consumul de prea multă sare favorizează tensiunea arterială crescută și unele forme de calculi renali. Cu toate acestea, populația are un consum excesiv de mare de sare în medie (în jur de 8-9 g pe zi). Un maxim de 6-7g pe zi este mai potrivit pentru sănătatea rinichilor. Pentru a spori gustul felurilor de mâncare, puteți înlocui cu ușurință sarea cu condimente sau ierburi.

Nivelul de calciu

Calciul ajută la reglarea tensiunii arteriale. Prin urmare, este esențial, chiar și la persoanele predispuse la pietre la rinichi. Aporturile recomandate sunt de 900 miligrame pe zi. Singura măsură de precauție pe care trebuie să o luați este să vă distribuiți bine aportul de calciu pe tot parcursul zilei. 150 mg de calciu corespund unui pahar (150 ml) de lapte semidegresat sau 1 iaurt (125 g). Fructele și legumele cu fiecare masă furnizează 200 până la 300 mg de calciu pe zi. Apa de la robinet conține în medie 100 mg de calciu pe litru.

Proteine

Pentru a nu supraîncărca rinichii, asigurând totodată nevoile organismului, este necesar să se absoarbă în fiecare zi echivalentul a 1 g de proteină / kilogram de greutate ideală. Proteinele animale furnizează aminoacizii de care are nevoie corpul. În proteinele vegetale, cerealele și leguminoasele trebuie combinate pentru a găsi toate aceste elemente de bază. Pentru ca organismul să le poată asimila fără a crește munca rinichilor, este mai bine să împărțiți aporturile de proteine ​​în timpul celor trei mese ale zilei.

5 g de proteine ​​animale corespund la 150 ml de lapte sau 1 iaurt de 125 g sau 25 g de carne / pește.
5 g de proteine ​​vegetale corespund la 70 g de pâine sau 50 g de linte gătită sau 100 g de paste fierte.

Bea suficientă apă

În medie, corpul are nevoie de 1,5 litri de apă pe zi. În general, nu este necesar să se depășească această recomandare, cu excepția cazurilor de căldură extremă, transpirații sau diaree. O altă excepție este că persoanele care tind să sufere de infecții ale tractului urinar sau pietre la rinichi ar trebui să-și dilueze urina în continuare și să bea în jur de 2 litri pe zi pentru aceasta. În acest volum, includem nu numai apă, ci și ceai, cafea, ceaiuri din plante și toate lichidele, cu condiția să nu fie adăugate sare sau zahăr.

Cum vă puteți proteja rinichii atunci când luați medicamente?

Rinichii pot fi otrăviți de moleculele găsite în medicamente. Medicamente antiinflamatoare: aceste medicamente sunt prescrise frecvent ca analgezice (osteoartrita, menstruație dureroasa, migrenă). Luate timp de câteva săptămâni, pun rinichii în suprapresiune. Sunt contraindicați în insuficiența renală. Dacă funcția renală este normală, nu sunteți diabetic sau hipertensiv și nu aveți peste 70 de ani, le puteți lua fără dificultate, atâta timp cât este un remediu în câteva zile.

Antiacide: inhibitorii pompei de protoni (IPP) sunt prescriși pe scară largă pentru arsurile la stomac. Acestea însoțesc adesea aportul de antiinflamatoare. Cu toate acestea, studiile au arătat că persoanele care iau IPP mult timp au funcții renale mai slabe.





Adauga un comentariu