Lifestyle

Cum să accelerați metabolismul organismului

Publicat: 02 nov. 2020

Unul dintre cele mai importante puncte în lupta împotriva excesului de greutate este accelerarea metabolismului. Se crede că stimularea metabolismului ajută la arderea grăsimilor și la formarea mușchilor. Acest lucru este adevărat, dar întrebarea este cât de mult îl puteți overclocka. Corpul nostru este un sistem foarte stabil, deci creșterea ratei metabolice nu este ca simpla schimbare a vitezelor într-o mașină. Dacă accelerarea metabolismului reușește cu adevărat, aceasta afectează toate procesele din organism, inclusiv hormonii și nivelurile de dispoziție. Cu un metabolism rapid, o persoană nu numai că este mai energică, dar obosește și mai repede.

Bea apă înainte de mese

Un studiu al oamenilor de știință americani a arătat că persoanele care au băut două pahare de apă timp de trei luni înainte de fiecare masă au pierdut, în medie, până la șapte kilograme de greutate în exces pe dietă (cu două kilograme mai mult decât cei care nu au băut apă). Această regulă simplă ajută la accelerarea metabolismului și conferă putere și energie pentru întreaga zi.

În niciun caz nu trebuie să permiteți deshidratarea, încercați să mențineți constant echilibrul fluidelor din corp. Pentru a calcula valoarea zilnică, utilizați următoarea formulă: înmulțiți jumătate din greutate cu o uncie (aproximativ 28 de grame). De exemplu, dacă greutatea corpului tău este de 70 de kilograme, atunci ar trebui să bei cel puțin 980 de mililitri de apă pe zi.

Bea cafea

Cofeina accelerează activitatea sistemului nervos central și începe procesul metabolic în organism. Este important să fie într-adevăr o cafea de înaltă calitate fără aditivi sub formă de cremă, înghețată, siropuri și alte lucruri. O astfel de băutură, pe lângă veselie, poate oferi organismului și antioxidanți utili.

Unii nutriționiști recomandă să beți o ceașcă de cafea înainte și după antrenament: în primul caz, va adăuga rezistență și vă va ajuta să vă exercitați mai mult (și, prin urmare, să ardeți mai multe calorii), iar în al doilea, va crește nivelul de glicogen din țesutul muscular, astfel încât corpul să se recupereze mai repede. Dar știți când să vă opriți – nu mai mult de 2-3 căni pe zi.

Bea ceai verde

Dacă din anumite motive nu puteți bea cafea, vă recomandăm din nou să acordați atenție ceaiului verde. Are aceleași calități benefice (ajută la accelerarea metabolismului și conține substanțe utile), plus că este o sursă de catechină antioxidantă.

Toți luptătorii supraponderali vor fi interesați de rezultatele următorului studiu: Consumul regulat al acestei băuturi, combinat cu trei ore de exerciții fizice moderate pe săptămână, descompune grăsimile din cavitatea abdominală. Ceaiul verde neindulcit vă poate ajuta să ardeți până la 100 de calorii în plus pe zi. Dar numai băutura proaspăt preparată va aduce efectul. Acest lucru nu se aplică ceaiurilor cu gheață îmbuteliate care sunt vândute în fiecare colț. Datorită zahărului și îndulcitorilor artificiali pe care îi conțin, este probabil ca efectul să fie inversat.

Vorbește la telefon în picioare

Aceasta este o regulă foarte simplă, dar incredibil de eficientă: de fiecare dată când te sună cineva sau ești pe cale să formezi numărul cuiva, ridică-te. Oamenii de știință americani au descoperit că o persoană care cântărește 70 de kilograme, stând, arde 72 de calorii pe oră și stă în picioare – deja 129. Dacă merge în acest moment încet, atunci acest număr crește la 143.

În timp ce stai în picioare, îți activezi mușchii și ești forțat să-i menții în tensiune constantă (ceea ce nu se întâmplă în timp ce stai sau minți), datorită căruia se ard calorii. Prin urmare, cel puțin o dată pe oră încercați să mergeți sau pur și simplu să vă ridicați de la locul de muncă.

Opriți telefonul înainte de a mânca

Unii oameni de știință cred că lumina albastră de pe ecranul unui smartphone, laptop sau tabletă înainte și după masă crește foamea și afectează metabolismul glucozei. Aceste date necesită în continuare verificări și cercetări suplimentare, dar este deja clar că orice factor care distrage atenția unei persoane în timp ce mănâncă îl va împiedica să controleze cantitatea consumată. Dacă nu doriți să mâncați câteva porții de prânz în timp ce citiți feedul dvs. de Facebook, atunci lăsați toate gadgeturile deoparte și savurați o masă delicioasă în pace.

 

Tags:




Adauga un comentariu