În ultima vreme, tot mai mulți șoferi de autobuz de la CTP Iași aleg să își dea demisia din cauza condițiilor de muncă
Conform angajaților, în ultimele două săptămâni, cel puțin 15 șoferi au plecat de la companie. Marea problemă o reprezintă faptul că nu au vehicule pe care să lucreze și sunt trimiși acasă fără să fie plătiți în zilele respective. Un șofer începător câștigă salariul minim pe economie, la care se mai adaugă bonurile de masă de 38 de lei pe zi.
Șoferii de autobuz pleacă de la CTP Iași
Zeci de autobuze de la CTP Iași sunt retrase în Garajul din Tudor Vladimirescu din cauza defectelor, în timp ce șoferii sunt trimiși acasă pentru că nu au pe ce să lucreze. Unele vehicule sunt retrase de 3-4 luni de zile și așteaptă să fie reparate. Compania nu are piese de schimb necesare și nici fonduri ca să le repare. Pe lângă șoferi, călătorii au de suferit, pentru că așteaptă câte jumătate de oră în stație pentru un mijloc de transport în comun. De asemenea, trebuie luat în considerare și traficul din oraș – unele autobuze reușesc să facă un traseu abia într-o oră.
„În ultima vreme mă sună colegii să îmi spună că sunt trimiși acasă, că nu au autobuz pe care să lucreze. Multe sunt defecte, retrase în garaj. Compania nici măcar nu are becuri ca să le schimbe; unele au probleme minore, dar nu sunt piese de schimb. Din imaginile respective, sunt cel puțin 40 de autobuze defecte; unele chiar sunt folosite pentru piese de schimb pentru alte vehicule. Înainte, furnizorii de piese acceptau să trimită piesele și plata să fie făcută ulterior; acum, ei cer banii și, după, trimit produsele. Însă CTP nu are bani să cumpere. În ceea ce privește plecările, este de așteptat. Sunt mulți șoferi tineri care abia au venit și, când văd salariul și problemele, renunță”, povestește un șofer de la companie.
Un șofer proaspăt angajat la CTP Iași primește salariul minim pe economie de 2.574 de lei pe lună, la care se mai adaugă câteva sporuri, bonusuri și bonuri de masă. Totuși, dacă nu reușesc să își facă numărul de ore, unii câștigă abia 2.000 de lei pe lună.
„Noi, cei mai vechi, reușim să ne facem orele, știm cum să mai gestionăm, dar un șofer nou, cu salariu de 3.200 de lei cu tot cu bonuri de masă, nu are cum să fie mulțumit. Într-adevăr, mai mulți au decis să își dea demisia în ultimele săptămâni, din cauză că nu au pe ce să lucreze. Nu îți faci orele, ajungi să primești 2.000 de lei salariu. Cum să trăiești așa?”, a precizat un alt șofer de la CTP Iași.
Angajații companiei de transport au ținut să își mențină anonimatul, deoarece se tem că vor fi trași la răspundere de conducere pentru informațiile divulgate, cum au pățit și alți colegi de-ai lor în trecut.
Director: „Unii nu merită să fie șoferi de autobuz”
Am discutat cu directorul tehnic de la CTP Iași, Maricel Ghercă, în privința acestui subiect. Acesta a mai fost în trecut și directorul general al companiei. Din perspectiva directorului, situația nu este alarmantă și fluctuațiile de personal sunt ceva normal. Acesta susține că poate acoperi numărul de autobuze pentru traseele zilnice, însă, în realitate, pe anumite rute ajung să mai opereze abia patru mijloace de transport.
„Nu știu exact câți angajați și-au dat demisia, dar nu am observat un număr mai mare decât de obicei. Șoferii de autobuz vin și pleacă constant sau îi dăm noi afară pentru anumite probleme. Depinde de om. La unii merită să îți apleci capul când treci, însă alții nu merită să fie șoferi de autobuz. Cred că sunt mai mult de 30 de autobuze defecte, noi avem un număr de 192 și, zilnic, la stradă, 120 de autobuze. Deci reușim să acoperim din punctul acesta de vedere, nu sunt probleme. Privind situația autobuzelor defecte, mereu a fost așa; unele sunt retrase pentru reparații – mai sunt și accidente, durează să repui un vehicul înapoi la stradă. Mereu este loc de îmbunătățiri, însă trebuie să ai cu cine și cu ce să le faci”, a declarat Maricel Ghercă, director tehnic CTP Iași.
Și angajații de la dispecerate au fost trași la răspundere
Recent, dispecerii de la companie au fost solicitați de conducere la o ședință internă pentru a discuta problemele cu care se confruntă. În realitate, nu a fost așa. Dispecerii au fost scoși vinovați pentru faptul că nu sunt suficiente mijloace de transport la stradă.
„Am fost chemați la ședință de către conducere, crezând că vom discuta despre problemele cu care ne confruntăm, să avem un dialog. Dar, de fapt, ei ne-au făcut referate, că nu am reușit să acoperim anumite curse, că nu am gestionat cum trebuie traseele. Nici măcar nu ne-au lăsat să vorbim despre probleme. Cum să acoperi curse când ai două-trei autobuze sau tramvaie pe traseu? Este imposibil. Dacă iei de la alt traseu și suplimentezi, riști să creezi probleme acolo. Călătorii fac reclamații că nu sunt mijloace de transport, iar noi suferim că nu am gestionat situația. Este o prostie. Șoferii și vatmanii se plâng la noi că nu au pe ce să lucreze. Noi ce să facem?”, a precizat o dispeceră de la CTP Iași.
Șoferii de autobuz de la CTP Iași sunt revoltați de situație, iar mulți aleg să își dea demisia decât să înfrunte problemele de la companie.
Cristosu mă-tii chirica!
Pentru șpagă ai luat cele mai nenorocite mărci de autobuze.
Când te duci la pușcărie futuți Cristosu mă-tii și Cristosu mamei lui de dna și dga?!
Subscriu total. Mai mult, pe vreme de ploaie, tramvaiele și autobuzele merg foarte rar, lumea sta in ploaie și în frig și așteaptă. Luni am așteptat în două stații, tramvaiul 9 și apoi tramvaiul 6. In total, aproape 2 ore. Din această cauză lumea se îmbolnăvește. Chirica merita sa fie dat în judecată pentru îmbolnăvirea ieșenilor , transmiterea de viroze, gripe etc. Chirica este doar un derbedeu care nu face nimic altceva decât să umple primăria cu rude și amante și cu furtul banilor publici. Aceleași înjurături și fin partea mea!
Este licitatie pentru rulmenti la CTP Iasi. Licitatie data cu dedicatie. Nu i intereseaza absolut nimic pe cei de la ctp decat sa scoata banii din companie. Licitatie trucata cu doua repere ce constituie 80% din valoarea licitatie dar pe care nu au unde sa le puna decat pe hartie. Acolo se spala bani, nu gluma! Mafia din Iasi nu poate fi infranta de nimeni. Astia pana nu distrug si fura tot nu se lasa!
In toate instituțiile de stat este așa. Până și cele care aparțin de zona culturală. Toată România a ajuns un stat mafiot. Din păcate, procuratura este plina de „specialiști” idioti și mafioti
La achizitii este un tigan spagar si curvar care are mersurile pe direct cu Chirica! Sa laudat la o petrecere CTP dobitocul ca nici macar Stoica nu are ca sa ii faca! Stoica mai primeste si el ocazional, din acest motiv tiganul f … te tot si la propriu si la figurat!
Isuzu?🤔
Mergeti in Bacau sa vedeti ce Mercedesuri au de cel putin 10 ani daca nu mai mult …masini care ies din trafic doar pt itp sau accidente , atat!
..pi#dica ne a imbuibat cu tramvaie bonzaia si isuzu ..🤨
Este adevarat,dar asa cum era Sechelariu s-a gandit la calatori si a achizitionat autobuze noi Mercedes.Nu rahaturi turcesi sau diferite sh-anduri.Autobuze curate,confortabile si veneau la timp in statie,si atunci?Este diferenta enorma,de la cer la pamant intre mijloacele de transport din Bacau si cele din Iasi.La ora 23 mergeam cu acel mijloc de tranport,la noi pe cand asa ceva?
Cauza tuturor relelor este incompetenta.
Nici Primaria, nici conducerea CTPI nu merg cu transportul in comun. Habar nu au ce trebuie ca transportul in comun sa mearga bine.
Tot din incompetenta au cumparat ce au cumparat: tramvaie si autobuze care arata bine, dar care se defecteaza des. Nu au vrut sa cumpere tramvaie de la Arad, cu motorizare Siemens, proiectate in colaborare cu Siemens. Au cumparat turcesti si poloneze.
Asta-i abia inceputul. Necazurile mari vor incepe cand bateriile de pe autobuzele electrice vor trebui inlocuite. Costa zeci de mii de euro una.
Birourile sunt pline cu fel de fel de „angajati” ce au salarii mari fata de ceea ce incaseaza palmasii.
Au dreptate acei oamenii dar cati la fel ca ei au curajul asta ?
Daca nu mai sunt palmasi vor pleca si aia din birouri deoarece nu isi mai pot justifica salariile.
Dragi ieșeni,
Situația de la Compania de Transport Public Iași a ajuns de nesuportat. În ultimele săptămâni, zeci de șoferi au ales să își dea demisia, iar motivul este unul simplu și revoltător: nu au pe ce să lucreze. Autobuzele și tramvaiele, multe dintre ele noi, achiziționate cu bani publici, zac defecte cu lunile în garaj și depou.
Domnule Cristian Stoica, Primăria a investit constant în modernizarea flotei, dar sub conducerea dumneavoastră aceste investiții se transformă în fier vechi parcat. Este inadmisibil ca autobuze și tramvaie noi să fie lăsate să ruginească, în timp ce ieșenii așteaptă câte o jumătate de oră în stații.
Declarațiile despre suplimentarea traseelor 36 și 28 cu câte un autobuz sunt minciuni „din pix”. Realitatea din stradă arată altceva: lipsă de mijloace de transport și oameni revoltați.
Licitațiile pentru sute de aparate Radcom sunt o risipă de bani. Aparatele deja instalate nu funcționează corespunzător, iar prioritatea ar trebui să fie repararea vehiculelor, nu achiziții inutile.
În loc să rezolve problemele, conducerea Ctp Iași caută vinovați printre șoferi și dispeceri. Această atitudine denotă lipsă de responsabilitate și incapacitate managerială.
Șoferii sunt trimiși acasă fără plată, ceea ce duce la demisii în masă și instabilitate în companie.
Călătorii suferă, așteptând zeci de minute în stații și înghesuindu-se în puținele mijloace de transport rămase funcționale.
Imaginea Iașului este grav afectată. Cum poate orașul să fie premiat pentru „eficiență” la Gala Tranzit 2025, când realitatea arată mai multe autobuze defecte decât funcționale?
Primăria Municipiului Iași s-a săturat să investească bani în mijloace de transport care, odată ajunse pe mâna Ctp Iași sub conducerea lui Cristian Stoica, se transformă în vehicule defecte. Este nevoie de o schimbare radicală de management, de responsabilitate și de transparență.
Mesajul meu către conducerea CTP Iași:
Domnule Cristian Stoica, mai puține apariții la televiziuni și mai multe vizite în garaj și depou. Reparați autobuzele și tramvaiele, dați-le șoferilor și vatmanilor condiții decente de muncă și salarii pe măsură. Abia atunci vom putea vorbi despre punctualitate și eficiență. Iașul nu mai are nevoie de justificări și licitații inutile, ci de un transport public funcțional și demn de un oraș european.
Primarul Municipiului Iași – Mihai Chirica
1. Schimbati managerii fara performanta
2. Reduceti personalul inutil din birouri, eventual sa vanda bilete la tonete daca aplicatiile din mijloacele de transport nu functioneaza
3. Boierie pe banii CTP, toti pensionarii merg gratis! De ce? Ori se limiteaza nr de calatorii cu cardul ori sa plateasca 50% cei cu pensii peste pensia medie pe tara. Un salariat cu salariul minim plateste iar pensionarii care se plimba inutil zilnic, nu.
4. Reduceti toate cheltuielile de functionare administrativa (inclusiv nr. si suma pentru membrii CA) Dati banii la soferi si reparatii.
1. Degeaba schimbi managerii, daca strategia ramane neschimbata.
2.1 CTPI nu mai vinde bilete. In schimb vinde/tipareste bilete, dar la un pret mai mare, firma care are automatele stradale.
2.2 Pe cei din birouri ar trebui sa-i recalifice, nu sa-i trimita la toneta.
3. De acord cu limitarea numarului de calatorii gratuite.
4. Ca sa reduci cheltuielile auxiliare (birouri) trebuie sa schimbi strategia. Efectele apar dupa ani, nu imediat, dar sunt durabile.
Corect!Doar pensionarii cu pensia minimă să beneficieze de călătorii gratuite restul să scoată bani!sunt pline mijloacele de transport de pensionari și puțoii de la școli care merg gratis!în capitală toți plătesc!ce e debandada asta?!?pomeni electorale!
Copiii care au absente să nu mai primească abonament decontat de primărie. In parcul de langa Casa Sindicatelor, de dimineață până la ora 14 este plin de elevi care chiulesc, zeci de elevi. Ce fac oare profesorii la școală în tot acest timp? Parintii? Cei de la poiția locală trec pe langa ei, se fac că nu-i vad. Cu boxele date la maxim, manele…. Buricul pământului. Pai ăștia merita să primească transport gratuit?
CTP – Lăsați cât mai multe moduri de achizionare a biletelor si abonamentelor. Nu vrem sa ne plimbam prin tot autobuzul/tramvaiul pentru validarea lor.
PUSCARIASUL Nichita a desfiintat Maxi Taxi, care decongestiona orasul si multumea calatorii care ajungeau unde doreau in scurt timp, pentru ca Penalii din primaria Jefuitoare a satului Iasi, in frunte cu el, sa aiba bani de furat si platit salariile stoarfelor angajate de ei sa le-o suga sub birou.
Acum, Penalul Chirica, viitor PUSCARIAS, distruge Iasiul la ordin, asta pana ce va ajunge si el parnaias ca Nichita, si o va suge si el ca o mireasa ce va fi in celula care il asteapta.
Desigur, dupa ce va iesi din parnaie, si Puscariasul Chirica va deveni un ANAList pulitic, etc, ca Puscariasul Nichita, si va infecta si el presa prapadita si Vanduta din acest sat mocirlos plin cu IDIOTI, numit Iasi.
MAxi Taxi? Tu de sub ce pietre ai iesit?
Erau niste gunoaie arhipline.
Gunoaiele arhipline mergeau pe multe rute, ieftine si repede, in timp ce autobuzele si tranvaiele la fel de mizerabile, veneau o ,,data pe luna”, scumpe fara caldura, cu geamurile inghetate.
Este adevarat ca ar fi trebuit sa se puna ordine in acest domeniu, cu reguli stricte, asa cum se intampla si astazi in multe orase din Romanica, cu adevarat civilizate, dar nu si in satul Iasi, insa Primarul Puscarias Nichita a preferat sa le scoata in mod ilegal, ingradind dreptul calatorilor de a alege cu ce mijloc de transport sa calatoreasca, si impunand un pret unic exorbitant care reprezinta un JAF la drumul mare !
In satul Iasi condus de Penalul Chirica este cel mai scump bilet din Romania !
Puscariasul Nichita a pus Maxi Taxi pe tusa si el a ajuns la parnaie.
Penalul Chirica a continuat ce a facut Puscariasul Nichita, si va ajunge si el la Parnaie !
PUSCARIASUL Nichita a desfiintat Maxi Taxi, care decongestiona orasul si multumea calatorii care ajungeau unde doreau in scurt timp, pentru ca Penalii din primaria Jefuitoare a satului Iasi, in frunte cu el, sa aiba bani de furat si platit salariile stoarfelor angajate de ei sa le-o suga sub birou.
Acum, Penalul Chirica, viitor PUSCARIAS, distruge Iasiul la ordin, asta pana ce va ajunge si el parnaias ca Nichita, si o va suge si el ca o mireasa ce va fi in celula care il asteapta.
Desigur, dupa ce va iesi din parnaie, si Puscariasul Chirica va deveni un ANAList pulitic, etc, ca Puscariasul Nichita, si va infecta si el presa prapadita si Vanduta din acest sat mocirlos plin cu IDIOTI, numit Iasi.
……………………..cand eram tanar sofer pe autobuz prin 2001-2008 colegii isi lua o cate garsoniera la 6 luni doar din motorina, intelegeti voi adica… eu eram singurul fraier care nu facea manevra, multi s-au imbogatit din generatia aia…………………………………………… acum nu stiu ce mai e dar pare cam nasol la voi, asa autobuze moderne si degeaba, stau… cu stima………………………
………….. acum o sa urce si pretul la motorina si abia tinerii isi pot achita ratele la banci, sus Nicusor, fa ceva ca te-am votat si avem incredere in tine………………………..
Nevolnicul mucusor poate face doar pipi pe tine.
Tie ti-a dat o mwie!
Intre timp, city-managerul bostan le cere iesenilor sa foloseasca transportul in comun. Hai sictir, manuel.
Pai sa vina la aeroport ca se plateste foarte bine ,,,tot 3200 cu totul trai ar familia lu Vatra si lu haimanaua aia de pe timpuri de la economic ,,madam Alexandrescu