Lifestyle

Deficitul de vitamina d: 4 semne la care ar trebuii să fii atent

Publicat: 08 oct. 2020
Soarele este o importanta sursa de vitamina D

Este dificil de identificat deficitul de vitamina D pe cont propriu – se caracterizează prin simptome destul de generale, care în practică se pot referi la alte boli. Vitamina D este considerată mai degrabă un hormon decât o vitamină. Acest tip non-clasic de vitamină afectează sistemul imunitar (există receptori pentru aceasta în celulele imune care permit modularea sistemului imunitar). Și dacă aceasta, vitamina, nu este suficientă, atunci și sistemul imunitar suferă.

Unghiile și oasele tale sunt fragile

Vitamina D este implicată în schimbul de calciu și fosfor din organism și își menține echilibrul. Este necesar pentru absorbția calciului – o deficiență afectează în mod direct starea oaselor, a dinților și a unghiilor. Devin mai vulnerabili la răniri și daune.

Sunteți adesea bolnav

Una dintre cele mai importante funcții ale vitaminei D este producerea de catelicidină. Este o peptidă antimicrobiană care ajută organismul să lupte împotriva infecțiilor și inflamațiilor. Cu o deficiență, a face față răcelii va fi mult mai dificil.

Nu ai deloc dispoziție

Oamenii de știință susțin de mult că lipsa vitaminei D afectează starea mentală a unei persoane și poate provoca depresie. Cel mai adesea, o senzație de depresie și o senzație de oboseală constantă apare toamna și iarna, când aproape că nu există lumina soarelui și este imposibil să obțineți vitamina în mod natural. Se știe că vitamina D participă la sinteza unui neurotransmițător – dopamina, care are un efect stimulator asupra organismului. Nivelurile scăzute de dopamină sunt asociate cu o lipsă de stimuli, o lipsă de energie și probleme cu controlul emoțiilor. Lipsa vitaminei D la adulți poate provoca tulburări afective sezoniere (SAD) și depresie.

Mănânci în mod regulat

Starea proastă de spirit sau suferința emoțională cauzată de lipsa vitaminei D duce adesea la supraalimentare și, prin urmare, la creșterea inevitabilă în greutate.

Cum te poți ajuta

Pe lângă administrarea vitaminelor speciale pe care medicul dumneavoastră le prescrie, puteți adăuga alimente bogate în vitamina D în somon, ton de sardină, ciuperci și ouă. Într-o zi însorită, încercați să petreceți 15-20 de minute în aer liber, cu fața și mâinile deschise. Este important să treacă ceva timp după spălarea de dimineață – ar trebui să existe o peliculă naturală grasă pe față (altfel nu va exista niciun efect).

 

 

 

 





Adauga un comentariu