Prima pagină » Sanatate » Boli si tratamente » Diabetul de tip 2, favorizat de o dereglare a microbiotei
Diabetul de tip 2, favorizat de o dereglare a microbiotei

Diabetul de tip 2, favorizat de o dereglare a microbiotei

05 dec. 2020, 14:18,
în Sanatate

O dietă dezechilibrată este asociată cu un dezechilibru în microbiota intestinală, care promovează diabetul de tip 2.

Bacteriile prezente în microbiota intestinală sunt esențiale, nu numai pentru digestia noastră, ci și pentru echilibrul întregului corp. Funcționarea lor respectă o anumită logică care nu trebuie deranjată, altfel există riscul ca anumite patologii să se dezvolte pe termen lung.

Într-adevăr, bacteriile intestinale produc compuși organici, metaboliți, care pot avea un impact asupra sănătății dacă sunt prezenți în cantități prea mari sau prea mici în organism. Studii recente au explicat deja că întreruperea microbiotei poate promova diabetul de tip 2.

Mai multe căi sunt discutate în jurul modificării acestei microbiote. Un studiu a arătat deja că o cantitate mai mică de bacterii care produc un acid gras cunoscut pentru îmbunătățirea sensibilității la insulină, butiratul, este asociată cu un risc mai mare de diabet.

În alte studii mai recente, cercetătorii au reușit să verifice dacă și alți acizi grași au fost implicați în acest proces de blocare a acțiunii insulinei, mai ales atunci când crește nivelul propionatului de imidazol.

Diabetul de tip 2, favorizat de o dereglare a microbiotei: importanța unei diete echilibrate

Un nou studiu, publicat în Nature Communications, face parte dintr-un proiect global, numit Métacardis. Obiectivul este de a înțelege relația dintre microbiota intestinală și diferite patologii. 1990 de pacienți din Franța, Danemarca și Germania sunt studiați în această cercetare. Rezultatele confirmă ceea ce a fost deja observat: modificările compoziției microbiotei intestinale duc la creșterea nivelului sanguin de propionat de imidazol. Se știe că această moleculă face ca celulele din corp să fie rezistente la insulină și să crească riscul de diabet de tip 2.

„O modificare a microbiotei intestinale perturbă metabolismul histidinei, un aminoacid găsit în multe alimente. Acest lucru duce la niveluri ridicate ale unui metabolit: imidazol propionat. Această moleculă blochează acțiunea insulinei, împiedicându-i să reducă cantitățile de zahăr din sânge”, precizeaza Inserm (Franta).

În concluzie: a avea o microbiotă în condiții de sănătate precară amenință un întreg echilibru, compus din diverși acizi grași. Implicata în această tulburare, o dietă puțin variată nu îmbogățește microbiota și chiar o sărăcește. Cercetătorii amintesc astfel importanța unei diete echilibrate, în ciuda problemelor legate de supraponderalitate.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
Cutremur devastator de 7,8 grade în Filipine! Victime, clădiri prăbușite și alertă de tsunami!
Cutremur devastator de 7,8 grade în Filipine! Victime, clădiri prăbușite și alertă de tsunami! Puternicul cutremur cu magnitudinea de 7,8, care a avut loc astăzi, 8 iunie 2026, în largul insulei Mindanao, din sudul Filipinelor, a declanșat alerte de tsunami. 5 persoane au fost confirmate ca decedate și sunt mai mulți răniți. Mai multe clădiri […]
Cutremur devastator de 7,8 grade în Filipine! Victime, clădiri prăbușite și alertă de tsunami!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
08 iunie 2026
08 iunie 2026