Prima pagină » Sanatate » Diete si regimuri » O dietă cu prea multa grăsime, proastă pentru neuroni

O dietă cu prea multa grăsime, proastă pentru neuroni

30 dec. 2019, 08:12,
în Sanatate

Dieta care distruge neuronii. O dietă bogată în grăsimi previne crearea și creșterea de noi neuroni la femei. Acest lucru crește riscul de boli neurodegenerative precum boala Alzheimer. O dietă prea grasă ar încetini neurogeneza, adică nașterea și creșterea de noi neuroni la femei. Acest lucru ar explica de ce femeile sunt mai expuse riscului de boală Alzheimer decât bărbații.

O concluzie la care au ajuns cercetătorii de la Universitatea din Albany (Statele Unite), după ce au aplicat diferite diete pe șoareci.

Dieta care distruge neuronii

Timp de 18 săptămâni, oamenii de știință au hrănit grupuri de șoareci de sex masculin și feminin, fie cu o dietă normală, fie cu o dietă bogată în grăsimi. Dieta bogată în grăsimi a cauzat creștere în greutate și glicemie ridicată la șoarecii de sex masculin și feminin, dar doar șoarecii de sex feminin au prezentat neurogeneză alterată. Acesta din urmă a avut mai puțini neuroni noi, ceea ce nu a fost cazul la șoarecii de sex masculin. Concluziile acestui studiu tocmai au fost publicate pe E.neuro.

Medicii americani au iniţiat teste clinice pentru a verifica dacă expunerea la lumină intermitentă şi sunete de frecvenţă scăzută poate încetini progresia bolii Alzheimer. 12 pacienţi implicaţi în teste vor fi supuşi unor şedinţe zilnice de o oră cu această terapie radicală, iar specialiştii speră că vor reuşi astfel să inducă o activitate cerebrală care să confere protecţie faţă de această dezordine.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
Acciza la motorină scade cu 20% în perioada 16-31 august. Ministerul Finanțelor anunță o măsură temporară
Acciza la motorină va fi redusă cu 20% în perioada 16-31 august 2026. Ministerul Finanțelor anunță o intervenție temporară și reevaluări la fiecare două săptămâni. Ministerul Finanțelor a anunțat reducerea temporară a accizei la motorină cu 20%, măsură care se aplică în perioada 16-31 august 2026. Decizia vine după creșterea semnificativă a cotațiilor internaționale pentru […]
Acciza la motorină scade cu 20% în perioada 16-31 august. Ministerul Finanțelor anunță o măsură temporară

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
15 august 2026
15 august 2026