Cancan ultimă oră

Dieta cu pepene roșu. Cum să slăbești zece kilograme în timp record

Publicat: 05 iul. 2020

Este timpul pentru mult pepene roșu, acest fruct zemos, vedetă a verii. Fiind de mare ajutor în curele de slăbire, pepenele roșu te ajută să strălucești în costum de baie. Pepenele roșu are un conținut extrem de scăzut de grăsimi şi colesterol şi un nivel crescut de antioxidanţi (licopenul), mai pe scurt, nu te îngrașă!

Cum se ţine o cură cu pepene roşu

Pentru o slăbire spectaculoasă în timp record, urmează această dietă care constă în două etape. Prima etapă durează între trei şi cinci zile, timp în care se consumă numai pepene roşu. Ai voie să consumi cel mult 3 kilograme de pepene în fiecare zi. Poți da jos până la cinci kilograme. A doua etapă este cea de stabilizare. Este vorba despre trei mese principale şi două gustări

Mic dejun: Un bol de cereale integrale cu lapte/ Două linguri de fulgi de ovăz cu lapte sau o felie de pâine integrală cu o felie subţire de brânză.

Gustare: 2-3 felii de pepene roşu

Prânz: 200 de grame de peste, pui sau vită la grătar cu salată asortată. Puteţi pune în salată o lingură de ulei de măsline, care ajuta foarte mult digestia.

Cina: pepene roşu la discreţie

Cura se ţine 15 zile şi se slăbesc aproximativ 7 kilograme.

Altă variantă pentru dieta cu pepene roşu

Mic dejun: un iaurt şi 3 felii de pepene roşu/ o felie de pepene roşu şi o cafea sau un ceai verde

Gustare: 2 felii de pepene roşu şi puţină brânză de vaci

Prânz: o ceaşcă de orez fiert şi 3 felii de pepene/150 de grame de carne de vită fiartă, 150 de grame de orez fiert şi o felie de pepene/100 de grame de carne de pui fiartă, o felie de pâine integrală şi o felie de pepene.

Gustare: 2 felii de pepene roşu şi puţină brânză de vaci/

Cină: mâncare de legume şi 2 felii de pepene roşu/60 de grame de brânză de vaci, o felie de pâine integrală şi 2 felii de pepene roşu/100 de grame de carne la grătar şi 2 felii de pepene roşu.

În cât timp se digeră ceea ce mâncăm

Digestia, procesul prin care organismul ”distruge” alimentele ingerate, pentru ca acestea să fie absorbite în sânge, durează chiar şi 72 de ore. În funcţie de tipul de mâncare consumat, de cantitatea acestora, dar şi de eventualele probleme digestive, elimminarea completă din corp se poate întinde până la câteva zile.

Procesul de digestie în minute

  • Apă: când stomacul este gol, părăseşte imediat organismul şi ajunge în intestine;
  • Sucuri: fructe şi legume, supă/fiertură de legume 15-20 minute;
  • Alimente în stare semilichidă: salată amestec, legume sau fructe – 20-30 minute;
  • Fructe: pepene roşu – 20 minute, pepene galben – 30 minute, portocale/ grapefruit/ struguri – 30 minute, mere/ pere/ piersici/ cireşe – 40 minute;
  • Legume: crude şi de salată: roşii/ salată/ castraveţi/ ţelină/ ardei roşu sau verde – 30-40 minute, legume fierte sau gătite cu frunze (spanac, kale etc.) – 40 minute, dovlecei/ broccoli/ conopidă/ porumb/ dovleac – 45 minute, rădăcinoase (morcovi, sfeclă, păstârnac) – 50 minute;
  • Carbohidraţi semiconcentraţi: anghinare, dovleac, porumb, cartofi, castane – 60 minute;
  • Carbohidraţi concentraţi: cereale (orez brun, mei, hrişcă, mălai, ovăz) – 90 minute, leguminoase şi fasole (carbohidraţi concentraţi şi proteine – linte, năut, mazăre, fasole) – 90 minute, boabe de soia – 120 minute;
  • Seminţe şi nuci: floarea soarelui, dovleac, susan – 2 ore, nuci (migdale, alune, caju, nuci, nuci pecan) – 2 ½-3 ore;
  • Lactate: lapte degresat, brânză sau brânză cu puţină grăsime – 90 minute, brânză integrală – 120 minute, brânză din lapte integral – 4-5 ore;
  • Proteine animale: gălbenuş – 30 minute, ou întreg – 45 minute, peşte şi fructe de mare – 30 minute, peşte gras (ex. somon) – 45-60 minute, pui – 1 ½ – 2 ore (fără piele), curcan – 2-2 ¼ ore (fără piele), miel/vită – 3-4 ore, porc 4 ½ – 5 ore.

Alimente uşor sau greu digerabile

Alimentele care se digeră cel mai uşor sunt zarzavaturile, fructele şi majoritatea legumelor, iar alimentele cu digestie mai lentă sunt cele bogate în grăsime. Cu cât o masă sau un aliment conţine mai multă grăsime, cu atât timpul de digestie este mai îndelungat. Astfel, trecerea completă prin tractul gastrointestinal a alimentelor vegetale durează aproximativ 12 ore, iar timpul de traversare din cavitatea bucală până la anus a alimentelor bogate în grăsime poate dura şi trei zile.

Dintre preparatele din carne, cel mai uşor se digeră peştele, carnea albă fără grăsime şi ţesuturi conjunctive, iar cel mai greu se digeră carnea roşie şi plină de aponevroze şi ţesut conjunctiv. Alimentele lichide se digeră mai uşor decât alimentele solide, cu excepţia laptelui bogat în grăsime. Alimentele pasate se digeră mai repede decât varianta lor solidă, alimentele preparate prin înăbuşire, la cuptor sau la aburi se digeră mai uşor decât cele prăjite sau preparate la grătar.

Alimentele bogate în fibre ajută şi accelerează digestia mai ales la nivelul intestinului gros, iar brânzeturile fermentate sunt mai uşor digerate decât lactatele nefermentate. În cazul ouălor, cel mai uşor se digeră cele preparate cu gălbenuşul moale.

Sfaturi pentru o digestie bună

  • Consumați la începutul mesei alimentele cel mai ușor digerabile și avansați spre cele complexe de la a doua jumătate a mesei.
  • Consumați lichide calde sau fierbinți alături de mâncare. Cele reci încetinesc procesul digestiv.
  • Luați masa la ore regulate.
  • Supraalimentarea constituie principala cauză de indigestie.
  • Mestecați alimentele bine și nu vorbiți în timpul mesei.
  • Relaxați-vă în timpul mesei. Nu e bine să mâncați pe fugă.
  • Nu mâncați târziu.
  • Faceți o scurtă plimbare după masă, de minim 30 minute de activitate fizică moderată.




Adauga un comentariu